Sprawne szkolenia: Google Tag Manager dla marketerów

Karolina Kawulka
Karolina Kawulka
Archiwum 03.2021
 

Sprawne szkolenia:


Google Tag Manager dla marketerów

 

05 marca 2021 odbyło się szkolenie Google Tag Manager dla marketerów. Jak z niego korzystać? Organizowane przez Sprawny Marketing. Szkolenie odbyło się w formie online, które znakomicie poprowadził Karol Dziedzic.

 

Forma szkolenia

Szkolenie, które prowadził w piątkowy dzień Karol Dziedzic, odbywało się w formie warsztatów, co osobiście uważam za bardzo fajne rozwiązanie przy omawianiu tematyki Google Tag Managera – zarówno wdrożeniu podstawowych kodów śledzących, jak i tworzeniu tagów, dzięki którym mierzyliśmy różnorodne zdarzenia czy wyświetlenia strony.

Ochotnicy z wszystkich uczestników szkolenia mogli udostępnić ekran i na “żywo” wprowadzać zmiany pod przewodnictwem Karola. Aktywnych uczestników było sporo i chętnie prezentowali omawiane kwestie. Tempo wprowadzanych zmian na koncie oraz dodawanie nowych reguł, tagów, zmiennych było dostosowane do użytkowników. Jeśli któryś z uczestników napotkał problem, mógł komunikować się na czacie  lub udostępnić ekran – dzięki temu prowadzący na bieżąco mógł pomagać w rozwiązaniu danego problemu.

 

 

Tematyka szkolenia

Szkolenie rozpoczęliśmy od podstawy, czyli przygotowania konta Google Analytics i Google Tag Manager oraz wdrożenia podstawowych kodów śledzących na nasze testowe strony, które zostały przygotowane specjalnie  pod kątem szkolenia dla każdego uczestnika. Wdrażaliśmy zarówno kody Universal Analytics ale też kody nowej wersji GA4. Podczas szkolenia Karol wprowadził nas również w temat Google Analytics 4 oraz przeszliśmy pierwsze konfiguracje zdarzeń i konwersji.

Podczas całego szkolenia przeszliśmy wspólnie kilka modułów tematycznych, które stopniowaliśmy pod względem trudności. Rozpoczęliśmy od tagów związanych z wysyłką formularzy, badaniem kliknięć na stronie, scrollowaniem strony. Następnie przeszliśmy do tagów dotyczących mierzenia odtwarzania filmików Youtube na stronie. Ostatnia część naszego spotkania skupiła się na tworzeniu tagów konwersji w e-commercach, czyli tagów transakcji. Wyciągnęliśmy dane dotyczące wartości zakupu oraz ID zamówienia na różne sposoby. Wykorzystując zmienne warstwy danych czy niestandardowego kodu JavaScript

Oczywiście również wspólnie przeszliśmy konfigurację tagów Google Ads, w tym tag związany z zakupem – konfigurując odpowiednio identyfikatory, etykiety konwersji oraz ID i wartość zamówienia.

 

Podczas szkolenia z GTM nie mogło zabraknąć tematyki tagów związanych z Facebookiem czyli tych, które należą do jednych z najczęściej wykorzystywanych w naszej codziennej pracy. Wdrożyliśmy podstawowy kod pixela Facebooka oraz dodatkowe tagi zdarzeń, które śledziliśmy na naszych testowych stronach.

Sekcja tło

Zobacz naszą ofertę dla e-commerce

Karol pokazał nam również ciekawe wtyczki do Chrome, które mogą przydać się i ułatwić pracę marketerom w codziennej pracy z Google Tag Managerem. Oczywiście pracowaliśmy między innymi z podstawową wtyczką – Google Tag Assistant, ale nie tylko – tutaj zostawię pozostałe jako tajemnicę dla kolejnych uczestników szkoleń 🙂 Swoje poczynania w Google Tag Managerze: wszystkie tagi, reguły, zmienne sprawdzaliśmy również na “Podglądzie” w GTM. Dzięki temu mogliśmy w łatwy sposób weryfikować poprawność wprowadzanych zmian na koncie GTM.

 

 

Podsumowanie

Mimo tego, że szkolenie odbywało się w piątek, a tematyka nie należała do łatwych uczestnicy byli bardzo aktywni i nie zwalniali tempa we wdrażaniu kolejnych tagów. Dodatkowym dowodem, który wskazuje na wysoki poziom zaangażowania grupy była seria pytań w ostatniej części Q&A z którą musiał zmierzyć się Karol.

Szkolenie polecam wszystkim, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z GTM lub dla tych, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę z podstawowych wdrożeń na koncie. Wyciąganie danych z warstwy danych, budowanie zmiennych na podstawie niestandardowego kodu JavaScript czy zmiennej warstwy danych przestaje tak groźnie brzmieć 🙂

 

Karolina Kawulka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. Uwielbia pracę z kampaniami głównie dla branży e-commerce. Chętnie wykorzystuje Google Tag Managera w codziennej pracy. Z zamiłowania podróżniczka.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 4,56 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991