The Customer Journey to Online Purchase – jak osiągnąć sukces w e-commerce

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 05.2013
 

journey

The Customer Journey to Online Purchase to interaktywny raport Google, z którego dowiemy się na temat ścieżki zakupowej w e-commerce. W artykule Google zaprezentowało ścieżkę zakupową konsumenta w internecie na przykładzie wybranych krajów i kilku najpopularniejszych branży. Wśród nich nie znajdziemy Polski, ale mimo wszystko warto przeanalizować wyniki z Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Francji. W badaniu pojawiły się takie źródła odwiedzin witryny e-commerce jak e-mail, reklama typu display, linki sponsorowane, witryny społecznościowe oraz wejścia bezpośrednie.

Z badań jasno wynika, że najwięcej odwiedzin sklepu zwieńczonych zakupem dokonuje się po wejściu bezpośrednim na stronę. Klient, który świadomie odwiedza nas sklep to najcenniejszy użytkownik. Na  drugim miejscu pod względem skuteczności są wejścia z wyszukiwań organicznych. Kolejnym źródłami odwiedzin wg badań są odwiedziny z linków sponsorowanych, a także odesłania z innych stron. Bardzo niską skutecznością odznacza się e-mail marketing oraz social media.

path

Przykładowo:

W przypadku witryny z branży Zdrowie i uroda wśród klientów z Ameryki Północnej największym sukcesem zakończyły się odwiedziny bezpośrednie (pozycja 0,4 w przypadku gdy pozycja 0 jest dokonaniem zakupu). Najmniej owocne okazały się wejścia pochodzące z social mediów.

Zaprezentowane wyniki informują także o liczbie dni i kroków występujące zanim dokonała się konwersja w postaci zakupu w witrynie e-commerce dla poszczególnych branży.

Więcej informacji znajdziesz w samym raporcie.

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry