Usprawnij swoją pracę dzięki skryptom AdWords

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 08.2016

Usprawnij swoją pracę dzięki


skryptom AdWords

Prowadzenie kampanii AdWords wymaga dużego nakładu pracy, niejednokrotnie jest także bardzo czasochłonne. Istnieje jednak sposób, aby usprawnić swoją pracę. Wystarczy korzystać ze skryptów AdWords, dzięki którym zmiany na naszym koncie wprowadzane są automatycznie. Warto korzystać z tej możliwości, szczególnie w przypadku, gdy zarządzasz dużymi i rozbudowanymi kampaniami AdWords.

Skrypty AdWords pisane są w języku JavaScript, przy pomocy którego automatyzowane będą nasze działania. Dzięki temu możliwe jest tworzenie, usuwanie jak również edytowanie różnych elementów na koncie, które pomogą w usprawnieniu naszej pracy.

Wdrażanie skryptów AdWords

Skrypty AdWords można uruchomić zarówno z poziomu pojedynczego konta jak również w przypadku, gdy korzystasz z konta Moje Centrum Klienta (MCK). Jeżeli więc chcesz, aby wdrożony skrypt działał na poziomie tylko wybranego konta, ustawiamy go bezpośrednio na jego poziomie. Jeżeli natomiast zależy Ci, aby zastosować dany skrypt na wszystkich kontach, którymi zarządzasz, wprowadź go na poziomie MCK.

Aby wdrożyć skrypty należy wykonać następujące czynności:

  1. Po zalogowaniu się na swoim koncie z menu po lewej stronie wybierz „Opcje zbiorcze” -> „Skrypty”.
  2. Kliknij czerwony przycisk „+ SKRYPT”, a następnie w polu, który się pojawi wpisz skrypt, którego chcesz użyć oraz kliknij „Autoryzuj teraz”.
  3. Kliknij „Uruchom skrypt teraz”.w

Wdrażając skrypty AdWords możesz skorzystać z już gotowych, które znaleźć można tutaj lub też z własnych (instrukcje dla programistów dotyczące projektowania skryptu znajdziesz tutaj).

Skrypty AdWords można uruchomić ręcznie lub przy pomocy utworzonego harmonogramu skryptu. Dzięki temu możesz indywidualnie zaplanować jego uruchamianie w określonym przez siebie czasie (w danym dniu, codziennie, co tydzień/miesiąc czy w konkretnej godzinie).

Przykładowe skrypty AdWords

Oto kilka przykładów skryptów AdWords, które możemy wykorzystać:

#1. Skrypt służący do wstrzymywania słów kluczowych, które w określonym czasie nie przyniosły żadnych wyświetleń reklamy (kod skryptu dostępny tutaj). Korzystając z niego szybko dotrzemy do wszystkich niepotrzebnych słów kluczowych, które można usunąć.

#2. Skrypt, przy pomocy którego możemy śledzić Wynik Jakości na naszym koncie AdWords (kod skryptu dostępny tutaj). Śledzenie Wyniku Jakości można wykorzystać oczywiście w celu poprawy pozycji reklamy, co pozwoli na wyświetlanie się ponad konkurencją, a nawet i obniżenie ponoszonych kosztów.

#3. Skrypt do tworzenia raportów dziennych wydatków z konta AdWords (kod skryptu dostępny tutaj). Dzięki niemu na bieżąco można śledzić jak wykorzystywany jest nasz budżet dzienny, przez co mamy większą kontrolę nad całym naszym budżetem.

#4. Skrypt do automatycznego tworzenia mobilnej wersji reklamy z wykorzystaniem najskuteczniejszych treści reklam (kod skryptu dostępny tutaj). Warto z niego korzystać, szczególnie jeśli obserwujemy duży ruch pochodzący z urządzeń mobilnych.

Zachęcamy do korzystania ze skryptów AdWords, dzięki którym z całą pewnością można usprawnić swoją pracę. W następnym wpisie opiszemy przykładowy skrypt z którego korzystamy do etykietowania kont Adwords (tak aby wiedzieć dokładnie kiedy powstała konkretna reklama, grupa reklam czy słowo kluczowe).

Jeśli chcesz usprawnić swoją pracę przy pomocy skryptów AdWords, stworzonych specjalnie z myślą o Tobie i Twoich indywidualnych potrzebach, poznaj naszą ofertę skryptów AdWords szytych na miarę.

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991