Wizerunek w wyszukiwarce Google

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 08.2012
 

Według Brand Yourself w wyszukiwarce Google codziennie wpisywanych jest 1,5 biliona imion i nazwisk. Jesteśmy wyszukiwani nie tylko przez osoby, które chcą umówić się nami na kolację, ale także przez naszych przyszłych i obecnych pracodawców oraz potencjalnych klientów, którzy poszukują informacji, czy warto podjąć z nami współpracę. Według danych, które udostępnia Brand Yourself, 94% osób sprawdza wyłącznie te informacje, które znajdują się na pierwszej stronie.

 

Facebook, Twitter i co jeszcze

Wśród wyników, które pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, najczęściej znajduje się profil z serwisu Linkedln, konto na Facebooku oraz na Twitterze. Bardzo wysoko w wynikach pojawia się także prywatny blog postawiony na platformie WordPress. Wśród stron, które znajdują się na niższych pozycjach, jednak pozostają w pierwszej dziesiątce, znajduje się Vimeo, Tumblr, Google+, a także Blooger, About.me i YouTube. Trzeba pamiętać, że wyniki w polskiej wersji językowej prezentują się nieco inaczej, ponieważ są wzbogacone o nasze polskie serwisy takie jak Goldeline, Nasza Klasa czy Profeo, jednak możemy wyciągnąć wnioski jak ważny jest nasz wizerunek w portalach społecznościowych.

Ja w internecie

Każdy z nas nieraz wpisywał swoje dane do wyszukiwarki i bardzo często informacje znajdujące się tam stanowiły dla nas duże zaskoczenie. Tylko nieliczni zajmują się budowaniem własnego wizerunku w sieci. Obecnie anonimowość w sieci nie istnieje, dlatego warto zatroszczyć się o swój wizerunek.

Google umożliwia zarządzanie informacjami o nas za pomocą Panelu Google. Dzięki tej funkcji istnieje możliwość otrzymywania powiadomień o nowych treściach, w których pojawiły się dane osobowe użytkownika, a także sprawdzenie zawartości wyszukiwarki, dzięki któremu możemy podjąć działania mające na celu usunięcie treści, których nie chcemy, aby były dostępne w sieci. Jeśli na stronie internetowej lub w artykule prasowych pojawiła się wzmianka z naszego alertu, otrzyma mamy powiadomienie.

Alerty od Google

Wystarczy ustawić alert z wyszukiwarki dla swoich danych, zaznaczając, jakie informacje mają być brane pod uwagę – imię i nazwisko, adres e-mail, ale także wszelkie inne informacje, których nie chcielibyśmy udostępniać publicznie. Warto ustawić także częstotliwość otrzymywania alertów. Są trzy możliwości: w momencie wykrycia informacji w wyszukiwarce, otrzymywane codziennie oraz raz w tygodniu. Jeśli interesują nas informacje, jakie już znajdują się w sieci, możemy to sprawdzić poprzez kliknięcie Wyświetl wyniki.

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry