Wizerunek w wyszukiwarce Google

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 08.2012

Według Brand Yourself w wyszukiwarce Google codziennie wpisywanych jest 1,5 biliona imion i nazwisk. Jesteśmy wyszukiwani nie tylko przez osoby, które chcą umówić się nami na kolację, ale także przez naszych przyszłych i obecnych pracodawców oraz potencjalnych klientów, którzy poszukują informacji, czy warto podjąć z nami współpracę. Według danych, które udostępnia Brand Yourself, 94% osób sprawdza wyłącznie te informacje, które znajdują się na pierwszej stronie.

 

Facebook, Twitter i co jeszcze

Wśród wyników, które pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, najczęściej znajduje się profil z serwisu Linkedln, konto na Facebooku oraz na Twitterze. Bardzo wysoko w wynikach pojawia się także prywatny blog postawiony na platformie WordPress. Wśród stron, które znajdują się na niższych pozycjach, jednak pozostają w pierwszej dziesiątce, znajduje się Vimeo, Tumblr, Google+, a także Blooger, About.me i YouTube. Trzeba pamiętać, że wyniki w polskiej wersji językowej prezentują się nieco inaczej, ponieważ są wzbogacone o nasze polskie serwisy takie jak Goldeline, Nasza Klasa czy Profeo, jednak możemy wyciągnąć wnioski jak ważny jest nasz wizerunek w portalach społecznościowych.

Ja w internecie

Każdy z nas nieraz wpisywał swoje dane do wyszukiwarki i bardzo często informacje znajdujące się tam stanowiły dla nas duże zaskoczenie. Tylko nieliczni zajmują się budowaniem własnego wizerunku w sieci. Obecnie anonimowość w sieci nie istnieje, dlatego warto zatroszczyć się o swój wizerunek.

Google umożliwia zarządzanie informacjami o nas za pomocą Panelu Google. Dzięki tej funkcji istnieje możliwość otrzymywania powiadomień o nowych treściach, w których pojawiły się dane osobowe użytkownika, a także sprawdzenie zawartości wyszukiwarki, dzięki któremu możemy podjąć działania mające na celu usunięcie treści, których nie chcemy, aby były dostępne w sieci. Jeśli na stronie internetowej lub w artykule prasowych pojawiła się wzmianka z naszego alertu, otrzyma mamy powiadomienie.

Alerty od Google

Wystarczy ustawić alert z wyszukiwarki dla swoich danych, zaznaczając, jakie informacje mają być brane pod uwagę – imię i nazwisko, adres e-mail, ale także wszelkie inne informacje, których nie chcielibyśmy udostępniać publicznie. Warto ustawić także częstotliwość otrzymywania alertów. Są trzy możliwości: w momencie wykrycia informacji w wyszukiwarce, otrzymywane codziennie oraz raz w tygodniu. Jeśli interesują nas informacje, jakie już znajdują się w sieci, możemy to sprawdzić poprzez kliknięcie Wyświetl wyniki.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991