X Kongres Online Marketing – prelekcja Kaspara Szymańskiego

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 01.2016

19.11.2015 miałem przyjemność pojawić się na Kongresie Online Marketingu z prezentacją o remarketingu. Zapakowałem się jednak w pociąg wcześniej, bo kilka prezentacji zapowiadało się interesująco.

Jedną z tych, które koniecznie chciałem wysłuchać była prezentacja Kaspara Szymańskiego o karach od Google. Zakładam, że idąc na prelekcję z tematyki SEO zawsze należy nastawiać się tak samo: nic nowego się nie dowiem. Potem dobra prelekcja jest miłym zaskoczeniem, a zła nas mocno nie rozczarowuje – taka taktyka 😉 Jak było tym razem? Pozytywnie, przy czym pamiętajmy, że a) mało kto dzieli się swoi warsztatem w tak „wrażliwej” tematyce, stąd nie padały nazwy klientów b) spodziewam się że umowa NDA w Google jest imponująca.

  1. Kaspar potwierdził, że jego doświadczenie pokazuje, że kara ręczna i algorytmiczna ( podkreśla, że to nie kara a po prostu obliczenia) mogą się nałożyć. Zdejmiemy ręczną, strona nie wraca to albo jest algorytmiczna albo jak to ujął: „strona nigdy nie powinna była być tak wysoko”. [moje 5 groszy: Inna sprawa to obecna moc linków nie pozwalająca już na dawne pozycje.]
  2. Bardzo złym pomysłem jest próba przeczekania kary ręcznej. Potrafią trwać bardzo długo. [moje 5 groszy: najdłużej klient czekał 2 lata i dopiero poprosił o pomoc]
  3. Kary ręczne oczywiście mogą wracać.
  4. Linki wskazywane jako przykłady tych „złych” mogą się pojawiać z dziwnych miejsc np.: serwer produkcyjny. Lepiej dmuchać na zimne i nie dopuszczać do występowania takich błędów w naszym zakresie, ale takie „własne” linki nie będą przyczyną ręcznej kary.
  5. Warto wyczyścić stronę z dziwnych technik w kodzie, nie pisać białym po białym 😉 Kaspar skomentował, prawie nikt już tego nie robi.
  6. Nasze podania o zdjęcie kary czytają ludzie, nie marnujmy ich czasu na nasze ściemnianie. Postawy roszczeniowe są niemile widziane 😉 Zostawianie informacji kontaktowych nie ma sensu.
  7. Jeśli Google odpisze, że sprawdzono, a kara zostaje to upewnijmy się czy przypadkiem nie została zmieniona. Z reguły ta informacja jest uwzględniona w tym samym powiadomieniu.​
  8. Jakość ruchu w GA nie jest brana pod uwagę. Jest za to ważna dla nas.
  9. Wymieniane narzędzia: Majestic, Ahrefs, LinkResearchTools, Semrush, PowerDrill.com i oczywiście GSC/GWT.
  10. Powoli kończy się  idealny czas na zgłaszanie podań ze względu na sezon świąteczny! 🙂

Ciekawostka: Patronat nad X Kongresem Online Marketingu obejmowały m.in. Spotkania-it.pl, to nasz poboczny projekt, serdecznie polecam!

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991