19.11.2015 miałem przyjemność pojawić się na Kongresie Online Marketingu z prezentacją o remarketingu. Zapakowałem się jednak w pociąg wcześniej, bo kilka prezentacji zapowiadało się interesująco.
Jedną z tych, które koniecznie chciałem wysłuchać była prezentacja Kaspara Szymańskiego o karach od Google. Zakładam, że idąc na prelekcję z tematyki SEO zawsze należy nastawiać się tak samo: nic nowego się nie dowiem. Potem dobra prelekcja jest miłym zaskoczeniem, a zła nas mocno nie rozczarowuje – taka taktyka 😉 Jak było tym razem? Pozytywnie, przy czym pamiętajmy, że a) mało kto dzieli się swoi warsztatem w tak „wrażliwej” tematyce, stąd nie padały nazwy klientów b) spodziewam się że umowa NDA w Google jest imponująca.
- Kaspar potwierdził, że jego doświadczenie pokazuje, że kara ręczna i algorytmiczna ( podkreśla, że to nie kara a po prostu obliczenia) mogą się nałożyć. Zdejmiemy ręczną, strona nie wraca to albo jest algorytmiczna albo jak to ujął: „strona nigdy nie powinna była być tak wysoko”. [moje 5 groszy: Inna sprawa to obecna moc linków nie pozwalająca już na dawne pozycje.]
- Bardzo złym pomysłem jest próba przeczekania kary ręcznej. Potrafią trwać bardzo długo. [moje 5 groszy: najdłużej klient czekał 2 lata i dopiero poprosił o pomoc]
- Kary ręczne oczywiście mogą wracać.
- Linki wskazywane jako przykłady tych „złych” mogą się pojawiać z dziwnych miejsc np.: serwer produkcyjny. Lepiej dmuchać na zimne i nie dopuszczać do występowania takich błędów w naszym zakresie, ale takie „własne” linki nie będą przyczyną ręcznej kary.
- Warto wyczyścić stronę z dziwnych technik w kodzie, nie pisać białym po białym 😉 Kaspar skomentował, prawie nikt już tego nie robi.
- Nasze podania o zdjęcie kary czytają ludzie, nie marnujmy ich czasu na nasze ściemnianie. Postawy roszczeniowe są niemile widziane 😉 Zostawianie informacji kontaktowych nie ma sensu.
- Jeśli Google odpisze, że sprawdzono, a kara zostaje to upewnijmy się czy przypadkiem nie została zmieniona. Z reguły ta informacja jest uwzględniona w tym samym powiadomieniu.
- Jakość ruchu w GA nie jest brana pod uwagę. Jest za to ważna dla nas.
- Wymieniane narzędzia: Majestic, Ahrefs, LinkResearchTools, Semrush, PowerDrill.com i oczywiście GSC/GWT.
- Powoli kończy się idealny czas na zgłaszanie podań ze względu na sezon świąteczny! 🙂
Ciekawostka: Patronat nad X Kongresem Online Marketingu obejmowały m.in. Spotkania-it.pl, to nasz poboczny projekt, serdecznie polecam!