X Kongres Online Marketing – prelekcja Kaspara Szymańskiego

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 01.2016
 

19.11.2015 miałem przyjemność pojawić się na Kongresie Online Marketingu z prezentacją o remarketingu. Zapakowałem się jednak w pociąg wcześniej, bo kilka prezentacji zapowiadało się interesująco.

Jedną z tych, które koniecznie chciałem wysłuchać była prezentacja Kaspara Szymańskiego o karach od Google. Zakładam, że idąc na prelekcję z tematyki SEO zawsze należy nastawiać się tak samo: nic nowego się nie dowiem. Potem dobra prelekcja jest miłym zaskoczeniem, a zła nas mocno nie rozczarowuje – taka taktyka 😉 Jak było tym razem? Pozytywnie, przy czym pamiętajmy, że a) mało kto dzieli się swoi warsztatem w tak „wrażliwej” tematyce, stąd nie padały nazwy klientów b) spodziewam się że umowa NDA w Google jest imponująca.

  1. Kaspar potwierdził, że jego doświadczenie pokazuje, że kara ręczna i algorytmiczna ( podkreśla, że to nie kara a po prostu obliczenia) mogą się nałożyć. Zdejmiemy ręczną, strona nie wraca to albo jest algorytmiczna albo jak to ujął: „strona nigdy nie powinna była być tak wysoko”. [moje 5 groszy: Inna sprawa to obecna moc linków nie pozwalająca już na dawne pozycje.]
  2. Bardzo złym pomysłem jest próba przeczekania kary ręcznej. Potrafią trwać bardzo długo. [moje 5 groszy: najdłużej klient czekał 2 lata i dopiero poprosił o pomoc]
  3. Kary ręczne oczywiście mogą wracać.
  4. Linki wskazywane jako przykłady tych „złych” mogą się pojawiać z dziwnych miejsc np.: serwer produkcyjny. Lepiej dmuchać na zimne i nie dopuszczać do występowania takich błędów w naszym zakresie, ale takie „własne” linki nie będą przyczyną ręcznej kary.
  5. Warto wyczyścić stronę z dziwnych technik w kodzie, nie pisać białym po białym 😉 Kaspar skomentował, prawie nikt już tego nie robi.
  6. Nasze podania o zdjęcie kary czytają ludzie, nie marnujmy ich czasu na nasze ściemnianie. Postawy roszczeniowe są niemile widziane 😉 Zostawianie informacji kontaktowych nie ma sensu.
  7. Jeśli Google odpisze, że sprawdzono, a kara zostaje to upewnijmy się czy przypadkiem nie została zmieniona. Z reguły ta informacja jest uwzględniona w tym samym powiadomieniu.​
  8. Jakość ruchu w GA nie jest brana pod uwagę. Jest za to ważna dla nas.
  9. Wymieniane narzędzia: Majestic, Ahrefs, LinkResearchTools, Semrush, PowerDrill.com i oczywiście GSC/GWT.
  10. Powoli kończy się  idealny czas na zgłaszanie podań ze względu na sezon świąteczny! 🙂

Ciekawostka: Patronat nad X Kongresem Online Marketingu obejmowały m.in. Spotkania-it.pl, to nasz poboczny projekt, serdecznie polecam!

Krzysztof Marzec
CEO DevaGroup, agencji Partner Google Premier i Google Rising Star, Trener SEO, Google Ads & Analytics Sędzia European Search Awards. Autor szkoleń i artykułów oraz trzech książek z tej tematyki, wykładowca m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Pracował dla takich marek, jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę cyfrową do optymalizacji działań.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewijanie do góry