Personalizacja Google Ads – urządzenie

Damian Szot
Damian Szot
14 stycznia 2021
 
 

Personalizacja Google Ads


– urządzenie

Jak tworzyć skuteczne kreacje reklamowe, które zagwarantują nam konwersje? W prezentowanym na naszym blogu cyklu „Personalizacja Google Ads” pokazujemy, jak dzięki odpowiedniej optymalizacji reklam, wyprzedzić konkurencję i skutecznie docierać do potencjalnych Klientów. Zapraszamy do lektury porad dotyczących personalizacji Google Ads ze względu na wiek, lokalizację oraz płeć.  W tym wpisie skupimy się na tym, jak personalizować reklamy pod kątem urządzenia.

 

Urządzenie

Według statystyk Gemiusa od lipca 2018 roku utrzymuje się przewaga w korzystaniu z urządzeń mobilnych nad desktopami. Obecnie ponad 58% wszystkich odsłon pochodzi z telefonów komórkowych, co pokazuje, jak dużą wagę powinniśmy przywiązywać do reklam na urządzeniach mobilnych.

Mimo rosnącej liczby użytkowników internetu na telefonach komórkowych, statystki wyraźnie pokazują dużo niższe współczynniki konwersji na urządzeniach mobilnych niż na desktopach. Czytanie treści na komórkach, które posiadają dużo mniejsze ekrany, jest trudniejsze niż na innych urządzeniach.

Gorsze wyniki naszych reklam na smartfonach mogą być spowodowane nie tylko specyfiką samego urządzenia, czy stroną internetową niedostosowaną do urządzeń mobilnych. Wśród innych czynników można wyróżnić przykładowo właśnie niedostosowanie przekazu reklamowego. Firmy, które nie przykładają wagi do reklam mobilnych, mogą tracić znaczą część klientów i przychodów. Oto kilka wskazówek jak stworzyć dobre reklamy mobilne.

 

Jak wdrożyć personalizację tekstu reklamy ze względu na urządzenie?

Zacznijmy od personalizacji tekstu reklamowego na różnych urządzeniach. Mamy zasadniczo 2 sposoby na wdrożenie naszej personalizacji w Google Ads.

  1. Tworzymy trzy takie same pod względem struktury kampanie (ewentualnie możemy to zrobić na poziomie grup reklam) i ustawiamy w nich dostosowanie stawek dla poszczególnych urządzeń na 0 lub na 100% według poniższego schematu:

kampania A – komputer 0, urządzenie mobilne -100%, tablet -100%;
kampania B – komputer -100%, urządzenie mobilne 0, tablet -100%;
kampania C – komputer -100%, urządzenie mobilne -100%, tablet 0.

Ustawienie zmniejszenia stawki o 100% spowoduje brak wyświetlania się reklam na danym urządzeniu. W każdej utworzonej kampanii przygotowujemy inne reklamy, spersonalizowane pod kątem urządzenia, na którym będzie wyświetlała się kampania. Dzięki temu możemy łatwo zarządzać i porównywać wyniki pomiędzy kampaniami.

Musimy pamiętać, że dostosowania stawek nie są dostępne dla kampanii promujących aplikację i dla kampanii inteligentnych. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w pomocy Google Ads tutaj. https://support.google.com/google-ads/answer/2732132?hl=pl

  1. Funkcja IF

Ciekawym narzędziem, z jakiego możemy korzystać w reklamach Google Ads, jest funkcja IF. Jest to funkcja, która pozwala wyświetlać przekaz, jeśli zostanie spełniony określony warunek. Funkcja IF działa tylko w przypadku reklam w sieci wyszukiwania. Jak z niej korzystać?

Tworzymy jedną kampanię i na poziomie dodawania reklam wykorzystujemy funkcję {IF(device=typ urządzenia, opis dla tego urządzenia): opis dla innych urządzeń}, która pozwala nam kontrolować przekaz reklamowy w zależności od urządzenia. Z opcji tej możemy korzystać w każdym miejscu reklamy z wyjątkiem końcowego URLa.

Może to wyglądać na przykład tak:

– reklama A – {IF(device=mobile, Opis A i CTA pod smartfony): Opis A' i CTA pod inne urządzenia};
– reklama B – {IF(device=mobile, Opis B i CTA pod smartfony): Opis B' i CTA pod inne urządzenia};
– reklama C – {IF(device=mobile, Opis C i CTA pod smartfony): Opis C' i CTA pod inne urządzenia}.

Funkcja „IF” składa się z trzech argumentów, aby formatować i ustawiać kolejność tekstu reklamy.

Warunek: określa, czy argument to prawda lub fałsz.

Wstaw tekst: tekst, który Google Ads wyświetla, kiedy warunek to prawda.

Tekst domyślny: tekst, który Google Ads wyświetla, kiedy warunek to fałsz lub kiedy Wstaw tekst przekracza limit liczby znaków.

Jeśli skorzystamy z funkcji IF, nasza personalizacja zamyka się w obrębie jednej kampanii lub nawet grupy reklam, co może być kluczowym argumentem dla tych, którzy nie lubią zarządzać wieloma kampaniami.

 

Przykłady reklam spersonalizowanych pod kątem urządzenia mobilnego:

  • dla sklepu z odzieżą

Przeglądaj Wygodnie Kolekcję Jesień 2021 Na Swoim Smartfonie – Zamów 70% Taniej!

Znane Marki Taniej Nawet O 70%, Wyprzedaż + Nowości, Zobacz Kolekcję Jesień 2021!

 

  • dla usług dostarczania kwiatów

Dostawa Kwiatów Od 20 Minut, Zamówienie Na Smartfonie Do 20 Sekund, Sprawdź Sam!

Dostawa Kwiatów Od 20 Minut, Zamówienie Do 20 Sekund, Skomponuj Swój Bukiet!

 

  • dla fryzjera

Jesteśmy W Twojej Okolicy, Wstąp Na Strzyżenie Bez Kolejek, Podaj Tylko Godzinę!

Najlepsze Miejsce W Warszawie Dla Twoich Włosów, Umów Się Na Strzyżenie!

 

  • dla pizzerii 

W Lokalu i Przy Zamówieniu Przez Smartfona Nasze Pizze 20% Taniej, Odbierz Rabat!

Przy Zamówieniu Online Wszystkie Nasze Pizze 20% Taniej, Odbierz Rabat i Zamów!

 

  • dla firmy organizującej lokalne wycieczki

Oprowadzanie Po Gdańsku Od 40 zł, Zarezerwuj Wycieczkę Przez Telefon lub Zadzwoń

Oprowadzanie Po Gdańsku Od 40 zł, Wybierz Termin i Zarezerwuj Wycieczkę Online

 

Pisząc reklamy powinniśmy korzystać ze sprawdzonych metod pisania reklam mobilnych. Osoba widząca naszą reklamę na swoim smartfonie, może chcieć skontaktować się z nami telefonicznie w celu uzyskania dodatkowych informacji lub dokonania zamówienia. Zalecane jest stosowanie Call to Action, które będzie zachęcało użytkowników do wykonania telefonu np. użycie CTA Zadzwoń.

Sekcja tło

Szukasz sposobu na skuteczną kampanię Google Ads?

 

 

Reklamy generujące połączenia

Tworząc kampanie, której celem jest pozyskanie jak najwięcej połączeń telefonicznych od klientów, możemy skorzystać z dedykowanych rozwiązań na urządzenia mobilne. Jednym z nich jest reklama generująca połączenia dostępna w sieci wyszukiwania. To typ reklam, które wyświetlają się wyłącznie na urządzeniach, z jakich można wykonać rozmowę telefoniczną.

Po kliknięciu w reklamę, na telefonie osoby otwiera się aplikacja przeznaczona do dzwonienia z ustawionym numerem. W reklamie można znajdować się również opcjonalny link do strony.

 

Korzystaj z rozszerzeń

Koniecznie należy wzbogacić reklamę na urządzenia mobilne o rozszerzenia reklam, które będą zawierały dodatkowe informacje o firmie. Obowiązkowymi rozszerzeniami, jakie trzeba utworzyć, są linki do podstron. W przypadku urządzeń mobilnych powinniśmy pomyśleć o ich skróceniu, aby dobrze prezentowały się na ograniczonej powierzchni ekranu telefonu komórkowego. Kolejne rozszerzenie, które warto wykorzystać, to rozszerzenie lokalizacji, które umożliwia wyświetlanie w reklamie adresu firmy, mapę jej lokalizacji i odległość od niej. Powinniśmy również pomyśleć o dodaniu rozszerzenia połączeń czyli numer telefonu w reklamie.

Trzeba wspomnieć również o rosnącym rynku aplikacji mobilnych, dla których także powinniśmy tworzyć dedykowane reklamy w ramach kampanii promujących aplikacje.

To tylko kilka przykładowych inspiracji i rozwiązań, które poprawią wyniki naszych kampanii. Możemy również personalizować nasze reklamy pod kątem konkretnych urządzeń, np. iPhone’a, którego kupują najczęściej osoby bardziej zamożne. Głównym wyznacznikiem personalizacji ze względu na urządzenie jest w zasadzie specyfika branży. Branże usługowe mogą być tutaj prawdziwą kopalnią pomysłów, zwłaszcza jeżeli chodzi o call to action, dlatego zachęcamy do przygotowania specjalnych reklam pod ruch mobilny.

Nasi potencjalni Klienci coraz częściej są użytkownikami mobile, a technologia 5G zbliża się do nas coraz większym, dlatego naszym celem powinno być stworzenie wartościowych reklam mobilnych.

 

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu autorstwa Damiana Szota została opublikowana na blogu w listopadzie 2017. 

Damian Szot
Były pracownik (ROI Experts) na stanowiskuSEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (10 głosów, średnia: 4,60 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991