Alchemia Edge Rank

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 02.2014

Duża liczba znajomych, polubionych profili, setki wysłanych wiadomości i aktualizacji statusów. Nasza tablica na Facebooku pod względem szybkości zmieniających się informacji przypomina czasami drogę szybkiego ruchu. Strumień wiadomości, które pojawiają się w ramach aktualności jest nieprzerwanie długi.

Poważne treści serwisów informacyjnych  przeplatają się z tymi, które mogą być traktowane nieco mniej serio. Na autostradzie przepływ samochodów kontrolują specjalne bramki, tablica na Facebooku ma nieco podobny system kontroli, choć w tym przypadku – niestety nie wszystko ma szansę przedostać się przez niego. Różnica jest jeszcze jedna, na Facebooku weryfikacji nie pełnią mili i uśmiechnięci pracownicy a pozbawiony serca Edge Rank. U niego wszystko musi być według wzoru. Nie ma zmiłuj.

Edge Rank to algorytm, dzięki któremu nasza tablica nie jest zalewana setkami informacji w tym samym czasie. W potoku wiadomości stanowi pewnego rodzaju sito, które wyłapuje informacje najciekawsze dla użytkownika. To, jak ciekawe są wiadomości, oceniają sami użytkownicy – komentując, „lajkując” i udostępniając. Kilka wybranych elementów decyduje o tym, jaką pozycję na tablicy zajmie poszczególny post. O ile w ogóle mu się to uda.

Z infografiki opublikowanej przez Open Forum wynika, że użytkownicy, którzy chętnie komentują, lajkują i udostępniają nasze treści, umożliwiają nam dotarcie do około 30 nowych osób, które mogą stać się potencjalnymi fanami marki.

Fan Page Facebook. Co składa się na Edge Rank?

Affinity  – stopień zaangażowania fana oraz jakość interakcji między fanem a profilem. Na wysokość współczynnika Affinity ma wpływ charakter i rodzaj interakcji. Większa ilość wzajemnych odpowiedzi może korzystnie wpływać na ten parametr. Warto więc angażować się w dyskusję z fanami na profilu, by zadbać o wzajemną interakcję, która przyczyni się do wzrostu stopnia zaangażowania.

Weight – Waga aktywności i zaangażowania. Algorytm bierze pod uwagę rodzaj interakcji. Ważna jest nie tylko wzajemność, ale również sposób dzielenia się informacjami. Facebook za najbardziej wartościowe uznaje udostępnienia, na drugim miejscu są komentarze, a na końcu kliknięcia „Lubię to”. Przyjmuje się, że jedno udostępnienie jest równoważne z dwoma komentarzami, a cztery kliknięcia „Lubię to” z jednym komentarzem.

Time Decay  – Świeżość, aktualność wpisu. Algorytm premiuje najnowsze wpisy, dlatego mają one największą szansę na zajęcie najlepszej pozycji na tablicy użytkowników.

Facebook firma. Dlaczego warto angażować?

Wysoki wskaźnik zaangażowania zwiększa również zasięg profilu i zasięg konkretnych postów. Biorąc pod uwagę fakt, że w odniesieniu do obecnych czasów bardzo dobrze pasuje pojęcie „ekonomia uwagi”, warto zadbać, aby w tym trudnym dla reklamodawcy środowisku umożliwić sobie dotarcie do jak największej liczby osób.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...

Komentarze są wyłączone.

Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991