Duża liczba znajomych, polubionych profili, setki wysłanych wiadomości i aktualizacji statusów. Nasza tablica na Facebooku pod względem szybkości zmieniających się informacji przypomina czasami drogę szybkiego ruchu. Strumień wiadomości, które pojawiają się w ramach aktualności jest nieprzerwanie długi.
Poważne treści serwisów informacyjnych przeplatają się z tymi, które mogą być traktowane nieco mniej serio. Na autostradzie przepływ samochodów kontrolują specjalne bramki, tablica na Facebooku ma nieco podobny system kontroli, choć w tym przypadku – niestety nie wszystko ma szansę przedostać się przez niego. Różnica jest jeszcze jedna, na Facebooku weryfikacji nie pełnią mili i uśmiechnięci pracownicy a pozbawiony serca Edge Rank. U niego wszystko musi być według wzoru. Nie ma zmiłuj.
Edge Rank to algorytm, dzięki któremu nasza tablica nie jest zalewana setkami informacji w tym samym czasie. W potoku wiadomości stanowi pewnego rodzaju sito, które wyłapuje informacje najciekawsze dla użytkownika. To, jak ciekawe są wiadomości, oceniają sami użytkownicy – komentując, „lajkując” i udostępniając. Kilka wybranych elementów decyduje o tym, jaką pozycję na tablicy zajmie poszczególny post. O ile w ogóle mu się to uda.
Z infografiki opublikowanej przez Open Forum wynika, że użytkownicy, którzy chętnie komentują, lajkują i udostępniają nasze treści, umożliwiają nam dotarcie do około 30 nowych osób, które mogą stać się potencjalnymi fanami marki.
Fan Page Facebook. Co składa się na Edge Rank?
Affinity – stopień zaangażowania fana oraz jakość interakcji między fanem a profilem. Na wysokość współczynnika Affinity ma wpływ charakter i rodzaj interakcji. Większa ilość wzajemnych odpowiedzi może korzystnie wpływać na ten parametr. Warto więc angażować się w dyskusję z fanami na profilu, by zadbać o wzajemną interakcję, która przyczyni się do wzrostu stopnia zaangażowania.
Weight – Waga aktywności i zaangażowania. Algorytm bierze pod uwagę rodzaj interakcji. Ważna jest nie tylko wzajemność, ale również sposób dzielenia się informacjami. Facebook za najbardziej wartościowe uznaje udostępnienia, na drugim miejscu są komentarze, a na końcu kliknięcia „Lubię to”. Przyjmuje się, że jedno udostępnienie jest równoważne z dwoma komentarzami, a cztery kliknięcia „Lubię to” z jednym komentarzem.
Time Decay – Świeżość, aktualność wpisu. Algorytm premiuje najnowsze wpisy, dlatego mają one największą szansę na zajęcie najlepszej pozycji na tablicy użytkowników.
Facebook firma. Dlaczego warto angażować?
Wysoki wskaźnik zaangażowania zwiększa również zasięg profilu i zasięg konkretnych postów. Biorąc pod uwagę fakt, że w odniesieniu do obecnych czasów bardzo dobrze pasuje pojęcie „ekonomia uwagi”, warto zadbać, aby w tym trudnym dla reklamodawcy środowisku umożliwić sobie dotarcie do jak największej liczby osób.