Bootcamp, czyli nasz sposób jak pozyskać specjalistów SEM poza klasyczną rekrutacją

Anna Skowron
Anna Skowron
Archiwum 10.2021
 
 
Bootcamp, czyli nasz sposób jak pozyskać specjalistów SEM poza klasyczną rekrutacją

Bootcamp, czyli nasz sposób jak pozyskać
specjalistów SEM poza klasyczną rekrutacją

Szkolenia to bardzo ważna gałąź naszej działalności. Swoją wiedzą i praktycznymi umiejętnościami dzielimy się na szkoleniach z Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, SEO oraz E-commerce. Ale to nie wszystko! Kilka miesięcy temu postanowiliśmy wdrożyć projekt, który umożliwił nam wyszkolenie naszych…przyszłych specjalistów. Tak właśnie narodziła się idea bootcampu.

 

 

Bootcamp – co to tak właściwie miało być?  

Bootcamp w naszych planach miał być intensywnym kursem, który przygotuje do pracy w roli specjalisty SEM. Była to w zamyśle odpowiedź na pytanie: co robić, gdy w branży brakuje specjalistów?  

“Nie ma lepszego momentu, żeby zacząć karierę w marketingu i reklamie w Google. Pandemia zmieniła nasz rynek – bardzo dużo biznesów przeniosło się do internetu, powstało też mnóstwo nowych e-commerce’ów, a te które już istnieją widzą, że muszą inwestować w marketing. Specjaliści Ads, SEO oraz Analitycy są rozchwytywani – to idealny moment, by wkroczyć na taką ścieżkę kariery.“ – przyznaje Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup 

Ze względu na fakt, że rynek specjalistów branży jest wciąż nienasycony, postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce. W skrócie: gdy inne agencje tylko rekrutują, my postanowiliśmy zacząć od zera i samodzielnie wyszkolić przyszłych specjalistów!   

Z taką myślą stworzyliśmy Bootcamp! Jedyny taki program stażowy, który zupełnie bezpłatnie przygotowuje nowe osoby do pracy w agencji. Jak to się dzieje?

 

 

Jak zaplanowaliśmy nasz Bootcamp?

W założeniu miało być intensywnie – 35 godzin wypełniliśmy czystą merytoryką, czyli pełnymi ćwiczeń warsztatami, a nie nudnymi wykładami bez interakcji. Do sprawy podeszliśmy też bardzo praktycznie – pod okiem naszych ekspertów – Krzysztofa Marca i Tomasza Trzósło, uczestnicy rozwiązywali konkretne zadania, tak, by poznać wiele branż i ich potrzeby. W trakcie całego projektu mogli liczyć na indywidualne podejście i wsparcie od nas na każdym etapie nauki!

Merytoryka obejmowała m.in. analizę słów kluczowych, tworzenie tekstów reklamowych, reklamę w wyszukiwarce, sieć reklamową i YouTube, śledzenie konwersji, reklamę produktową, Google Merchant Center oraz zasady optymalizacji kampanii. Jak widać, uczestnicy nie mieli łatwego zadania, ale w efekcie dostali od nas konkretne umiejętności i doskonałe przygotowanie do dalszych przygód z Adsowym panelem.  Oprócz części merytorycznych (sesje po 3h, 2 razy w tygodniu) zorganizowaliśmy dla uczestników tzw. statusy. Była to godzina, w trakcie której pracowaliśmy tylko na pytaniach od uczestników. W praktyce oznaczało to, że jeśli któreś zadanie sprawiło im problem, lub chcieli dopytać o interesujące ich szerzej wątki – byliśmy wtedy do ich dyspozycji. Uczestnicy otrzymywali od nas również materiały (nagrania, artykuły, poradniki) do każdego bloku tematycznego. To zdecydowanie ich zaangażowanie oraz ogromna ilość pracy własnej sprawiła, że po zakończonym kursie byli gotowi na wejście w świat marketingu internetowego od absolutnych podstaw. 

W związku z obecną sytuacją i kilkoma nadal obowiązującymi obostrzeniami, by całe szkolenie odbyło się online. W prowadzeniu szkoleń zdalnie mamy już całkiem spore doświadczenie, dodatkowo  nie ma co ukrywać – dało nam to zdecydowanie większe możliwości. Osoby z każdego miejsca na świecie mogły brać udział w warsztatach i nie byliśmy w żaden sposób ograniczeni przez lokalizacje! Nie mieliśmy również zdefiniowanego żadnego “progu wejścia”. Bootcamp skierowany był do wszystkich osób, które swoją przyszłość chciałyby wiązać z reklamą w internecie. Nie oczekiwaliśmy wiedzy czy umiejętności zdobytych gdziekolwiek przed projektem – za to odpowiadaliśmy my i nasz Bootcamp. 

Dla uczestników bootcampu mieliśmy założoną całą ścieżkę kariery już od pierwszego wspólnego spotkania: Nie kryliśmy własnych intencji – dla najlepszych i najbardziej zaangażowanych drzwi w DevaGroup stały otworem! I tu dochodzimy do aspektu, który najmocniej napawa nas dumą – ilość osób po bootcampie, które były chętne nawiązać z nami współpracę!

 

 

Bootcamp – jak to wyglądało liczbowo? 

Od momentu ogłoszenia naboru, aż po zamknięcie zapisów – spłynęło do nas niemal 200 CV (oraz niezliczona ilość pytań, kiedy będzie kolejna edycja!). Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania – dlatego zdecydowaliśmy, że wybierzemy do naszego projektu 25 osób, którym w pełni będziemy w stanie poświęcić czas i indywidualnie podejście do ich kształcenia. Bootcamp wystartował więc z 25 osobami na pokładzie – 13 osób ukończyło program z naszym certyfikatem Google Ads oraz minimum trzema egzaminami z platformy Skillshop. Ostatecznie na płatny staż zaprosiliśmy aż 7 osób! Pierwsza z nich właśnie wdraża się do pracy agencyjnej w naszym dziale SEM. 

 

 

 

 

A co sądzą o naszym Bootcampie sami uczestnicy? 

Poza możliwością nawiązania współpracy ze świetnymi i zaangażowanymi ludźmi – z bootcampu dumni jesteśmy również ze względu na feedback, jaki otrzymaliśmy! Oddając na chwilę głos samym uczestnikom, chcemy od razu podziękować za wszystkie opinie! 

Podobało mi się dobre tłumaczenie niełatwych rzeczy osobom dopiero początkującym w branży. Komunikacja na zajęciach pomiędzy prowadzącymi, a nami. Małe zadania na zajęciach, opieranie wszystkiego na przykładach. 

Piotr

 

Podobał mi się sposób przekazywania wiedzy. Prelegenci z chęcią odpowiadali na wszystkie pytania oraz dzielili się z Nami wskazówkami. Udostępniane dodatkowe materiały również były bardzo przydatne. Najważniejsze, że podczas bootcampu duży nacisk kładziony był na praktykę, dzięki czemu uczestnicy potrafili samodzielnie stworzyć swoje pierwsze kampanie.

Aleksandra K.

 

Atmosfera, która była wyważona, aby było luźno i merytorycznie, poziom wiedzy, który prezentował praktyczną wiedzę bez zbędnego gadania, jak to ma miejsce na innych kursach/szkoleniach i fantastyczny zespół.

Kamil 

 

Najbardziej podobało mi się to, że zajęcia były prowadzone z nastawieniem na praktykę, uważam, że jest to dużo lepsze rozwiązanie niż przedstawianie samej ,,suchej” wiedzy i dużo przykładów życiowych. Podobała mi się również bardzo przyjazna atmosfera którą stworzyli Tomasz i Krzysiek.

Aleksandra G. 

 

Jakość oraz ilość przekazywanej wiedzy, bardzo dobra organizacja (również techniczna!). Do tego intensywność nauki , praktyczne podejście do wiedzy i do przygotowanych zadań. Dużo przydatnych materiałów do nauki i profesjonalizm prelegentów

Aleks 

 

 

Pierwszą edycję bootcampu udało nam się zamknąc z wynikiem, który przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Kolejna edycja? Oczywiście! Na razie mocno planujemy to, co zaproponujemy Wam w następnej odsłonie naszego projektu. Jedno już możemy Wam zdradzić – obserwujcie naszą stronę i wypatrujcie informacji o kolejnych edycjach!

 

 

Sekcja tło

Szukasz profesjonalnych szkoleń z marketingu?

Anna Skowron
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. W marketingu internetowym działa od ponad 4 lat. Wyznaje zasadę „research is king!”, a słowo pisane to jej ulubione narzędzie pracy. Jak książka to kryminał, a jak wakacje to tylko nad morzem.

Ewelina Ibek
Były pracownik na stanowisku Content & Marketing Manager. Polonistka, entuzjastka marketingu internetowego. Najlepiej czuje się na eventach, które sama zorganizowała. Gdy nie zajmuje się konferencjami i contentem, pije dużo kawy (czarnej), czyta jeszcze więcej książek (tych dobrych) i chodzi na spacery ze swoim Pieskiem (marki Akita). Uwielbia słuchać podcastów, głównie tych marketingowych…więc jeden taki semCAST też zrobiła.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry