Jakie linki mają największy wpływ na SEO – relacja z webinaru Semrush

Anna Jurczyk
Anna Jurczyk
Archiwum 03.2021
 
link-building

Jakie linki mają największy wpływ na SEO


relacja z webinaru Semrush

4 marca 2021 roku odbył się webinar Semrush, w którym Duncan Colman (Specjalista SEO) przedstawił ciekawą prezentację dotyczącą linkowania zewnętrznego. Temat przewodni to: „When Links Set Websites On Fire”.

Na wstępie zostały przedstawione ciekawe źródła wiedzy:

  • Webinar The Magic of Link Building – https://www.semrush.com/webinars/seo-bytes-with-nitin-win-seo-in-2021/
  • Przewodnik w formie papierowej lub audiobooka: „Ultimate Guide to Link Building: How to Build Website Authority, Increase Traffic and Search Ranking with Backlinks”, autorzy: Eric Ward, Garrett French
  • Przewodnik w formie papierowej lub audiobooka „Link Building Debunked: Discover the Secret to Earning Huge Backlinks Without Hiring an SEO Agency”, autor: Matt LaClear

Następnie omówiona została definicja wartościowego wpływu linków oraz przedstawione bardzo ciekawe przykłady.

 

Definicja linków mających największy wpływ na SEO

Duncan, powołując się na swoje doświadczenie, a także ankietę, którą przeprowadził wśród osób z branży, uważa że dobre linki zewnętrzne powinny spełniać kilka warunków.

Źródło: semrush.com/webinars/when-links-set-websites-on-fire/

 

Przede wszystkim, witryna na której umieszczamy link powinna być dobrze sprawdzona pod kątem jej „mocy” i autorytetu. Można to zweryfikować poprzez analizę jej widoczności oraz ilości brandowych wyszukiwań, sprawdzenie wskaźników takich jak np. Moz Rank, Semrush Rank. Przy doborze miejscówki warto także kierować się jej szacowanym poziomem ruchu (być może mamy nawet dostęp do konkretnych danych). Powinniśmy także sprawdzić dopasowanie treści do tematyki na poziomie witryny, jej kontekst. Warto również zweryfikować czy witryna pozyskuje jakiś dodatkowy ruch np. czy linkują do niej inne zaindeksowane w Google strony oraz to jak witryna rankuje i czy w ogóle. Idealnie, gdy witryna pojawia się na wysokich pozycjach w Google na frazy związane z jej tematyką.

To o czym należy pamiętać przede wszystkim to fakt, że nie wszystkie linki są sobie równe i czasem wystarczy tylko jeden link, który da nam porządne efekty.

Sekcja tło

Szukasz sprawdzonej Agencji SEO?

 

Kiedy jeden link daje porządnego kopa

Prezentacja Duncana opierała się w dużej mierze na przedstawieniu ciekawych case study dotyczących pracy z linkami.

Oto one:

Case Study nr. 1

Jest to case z roku 2019. Duncan wraz z zespołem mieli bardzo dużo pracy po wprowadzeniu Medical Update i E-A-T.  Case dotyczy apteki internetowych i witryn o tematyce medycznej, związanych np. z suplementami diety czy zdrowym odżywianiem. W sierpniu 2019, kiedy Duncan pracował ze wspomnianą apteką internetową, w UK pojawił się deficyt leków HRT (Hormone replacement therapy). Daily Mail opublikował wpis:

Źródło: dailymail.co.uk

W którym opisane zostało to, że kobiety zmuszone są kupować leki HRT zagranicą. Temat ten dotyczył także apteki internetowej – theindependentpharmacy.co.uk, z którą współpracował Duncan ponieważ w ich asortymencie ten lek także kiedyś się znajdował. Pojawiła się idealna okazja do pozyskania wartościowego linka. Udało się skontaktować z dziennikarzem Daily Mail i we wpisie pojawiła się wypowiedź Dyrektora The Independent Pharmacy wraz z linkiem do witryny:

Źródło: dailymail.co.uk

Oto wynik tego działania:

Źródło: semrush.com/webinars/when-links-set-websites-on-fire/

 

Wykres przedstawia widoczność w TOP 3 wspomnianej apteki internetowej dla fraz powiązanych z HRT, która przed opublikowaniem artykułu była niemalże zerowa. Jak widać, jeden link ale spełniający zasadę E-A-T potrafi naprawdę zdziałać cuda.

Na koniec Duncan przytoczył wypowiedź Johna Muellera:

Źródło: semrush.com/webinars/when-links-set-websites-on-fire/

 

Dla Google ważne jest to, jak trafny jest dany link, w stosunku do witryny, do której kieruje. John Mueller twierdzi, że pojedynczy link z odpowiedniego (mającego wysoki autorytet) źródła, może wysłać silniejszy sygnał do Google niż kilka linków z różnych domen. Całkowita liczba linków danej witryny może być zupełnie nieistotna. John w swojej wypowiedzi jako przykład podaje stronę, do której prowadzi link zewnętrzny z dużej witryny z wiadomościami. Google prawdopodobnie uzna to za ważną stronę, nawet jeśli jest to jeden z niewielu linków, jakie ta witryna posiada.

 

Case study nr. 2

Jest to świeży case z roku 2021 i dotyczy witryny e-commerce. Niestety ze względu na umowę NDA Duncan nie mógł zdradzić szczegółów dotyczących contentu.

Cel: zwiększenie widoczności konkretnej podstrony kategorii. Duncan razem ze swoim współpracownikiem stworzyli bardzo długi, treściwy artykuł, w którym umieszczone zostały odpowiedzi na popularne zagadnienia zaczynające się od „Jak..”. Następnie umieścili go (wraz z linkiem do tej konkretnej podstrony) na domenie z bardzo wysokim autorytetem.

Efektem takiego działania był wzrost widoczności w top 3 – od 0 do 25 fraz.

Źródło: semrush.com/webinars/when-links-set-websites-on-fire/

Duncan zaznaczył, że te 25 fraz, o których mowa, to bardzo popularne i przynoszące zyski frazy kluczowe.

 

Case study nr. 3

Kolejny case study, który potwierdza fakt, że Google bardzo ceni wartościowy i dostosowany do potrzeb użytkowników content. Przykład dotyczy witryny z branży elektrycznej. We wspomnianej witrynie znajdowało się bardzo dużo wartościowych artykułów np. dla elektryków. Duncan umieścił tam również wpis dla mniej zaawansowanych użytkowników, o tytule: „Jak podłączyć włącznik światła”. Jest to artykuł na 1700 słów – https://www.downlights.co.uk/faq-wire-light-switch.html, który zawiera także bardzo dużo grafik, diagramów, a nawet video. Artykuł bardzo szybko trafił na pierwsze miejsca w SERP. Artykuł ten zaczął generować mnóstwo naturalnych linków pochodzących z różnych bardzo wartościowych źródeł, takich jak portale, fora elektryków czy też nawet strony e-commerce z branży elektrycznej.

Wyniki:

Źródło: semrush.com/webinars/when-links-set-websites-on-fire/

Duncan takim działaniem stworzył tzw. link earner”, treść jest na tyle popularna i wartościowa, że nie ma potrzeby martwić się o jej linkowanie – dzieje się to samo, w sposób naturalny, zwiększając tym samym zasięgi i widoczność witryny.

 

W podsumowaniu, Duncan wymienił trzy rzeczy, o których należy pamiętać gdy chcemy podnieść pozycję w rankingu, wykorzystując linkowanie:

– nieraz jeden dobrze przemyślany i wartościowy link wystarczy

– warto skupić się na konkretnych wewnętrznych podstronach, do których poprowadzimy linki,

– podstawą jest stworzenie wartościowego contentu, który będzie pracował sam na siebie (tzw. „link earner”).

Sekcja tło

Potrzebujesz pomocy w pozyskiwaniu linków?

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991