Marzec mocny w webinary!

Justyna Przygoda
Justyna Przygoda
Archiwum 03.2022
 
Marzec mocny w webinary!

Marzec mocny
- w webinary

Marzec minął ani się obejrzeliśmy! Najwyższa więc pora podsumować, co się w nim działo, a działo się dużo! Mieliśmy okazję podzielić się z Wami wiedzą przy okazji nie dwóch, a aż trzech darmowych webinarów.

Serię trzech spotkań zainaugurowały „(Nie)książkowe rozmowy”. Już 9 marca mogliście zobaczyć się i usłyszeć z naszymi praktykami marketingu z CEO DevaGroup Krzysztofem Marcem na czele. Dołączył  do Niego Piotr Kaleta, SEO Content Team Leader w x-kom. Jakie tematy poruszali? Zerknijcie poniżej. 👇

Drugie spotkanie z książką

Kolejne już spotkanie z książką (a właściwie książkami, o czym opowiem nieco niżej) rozpoczął nasz CEO, Krzysztof Marzec. Tematem Jego wystąpienia było 5 błędów w Ads przez które sklep internetowy traci pieniądze. W swej prelekcji Krzysztof Marzec odniósł się m.in. do kwestii poprawnej optymalizacji strony przed uruchomieniem kampanii Google Ads, wyników jakości reklamy w Google. Przedstawił narzędzia typu Semrush, czy Semstorm, które pozwalają użytkowników porównywać się z konkurencją, która reklamuje się na te same słowa kluczowe, co my.

Poruszył również temat reklam skierowanych na konkurencję i kroków, które możemy podjąć w ich sprawie, np. zgłoszenie tego typu praktyk do Google. Wskazał też, jak ważne jest badanie intencji i odpowiednie pokazanie korzyści, które przynosi nasz produkt w kampaniach ADS. Wskazał, jak ważne jest korzystanie z rozszerzeń reklam w kampaniach. Jeżeli chcecie uszczknąć trochę z szerokiej palety wiedzy, którą zaprezentował nasz CEO, zapraszamy do obejrzenia pełnego nagrania z Jego wystąpienia.

 

Zapraszamy do wysłuchania nagrania!

Co dwie książki, to nie jedna

Drugim z występujących 9 marca prelegentów był Piotr Kaleta (x-kom), który również przedstawił sporą dawkę nieksiążkowej wiedzy. Temat jego prelekcji brzmiał:  Jak pisać o pisaniu w SEO, gdy zasady ciągle się zmieniają? (Geneza i powstanie SEOrigami). Jego prelekcja oprócz zagadnień marketingowych zawierała praktyczne wskazówki dla osób, które przymierzają się do wydania własnej publikacji. Piotr Kaleta poruszył m.in. tematy pisania unikatowego, kompromisu pomiędzy pisaniem „pod pozycjonowanie” a przedstawianiem unikatowych, ciekawych i oryginalnych treści dla naszego czytelnika.

Piotr Kaleta wszedł w buty laika, by z tej perspektywy pokazał bolączki branży SEO, dotyczące update’ów, nowych algorytmów, czy też wiedzy, którą musimy posiadać, by myśleć o samodzielnym pozycjonowaniu.

Źródło: Prezentacja Piotra Kalety

 

Ich trzech o marketingu

W ramach „Pomówmy o marketingu” dzień później (10 marca) powitali Was: Leszek Urban – SEO Specialist w DevaGroup, Wojciech Maroszek – Content Specialist & Copywriter w Senuto oraz Łukasz Hardek – Customer Success Manager w Thulium. Rozmowy o marketingu zainaugurował nasz ekspert SEO, Leszek Urban.

 

Prezentacja Leszka została bardzo dobrze przyjęta, ponieważ wyszedł on od ścisłych podstaw i zadania pytań takich, jak: Czym jest pozycjonowanie? Dlaczego warto pozycjonować swoją witrynę? Czemu i kiedy wsparcie pozycjonera jest kluczowe dla naszych kampanii. Dzięki takiemu nabudowaniu podstaw nawet laicy, którzy nie dysponują dużym poziomem wiedzy na temat pozycjonowania mogli wyciągnąć z prelekcji konkretne wskazówki dla swoich biznesów.

 

Jeżeli i Wy chcecie posiąść podaną w lekki, zrozumiały sposób podstawową wiedzę o pozycjonowaniu i przekonać się, czemu SEO może być kluczowe dla Waszego biznesu, zachęcamy do obejrzenia nagrania!

 

Spalanie budżetu – nie z nami te numery!

Drugim występującym 10 marca był Wojciech Maroszek (Senuto), który w swoim wystąpieniu skupił się nad tym, co dla większości właścicieli sklepów jest najważniejsze – budżecie. Poruszył aspekt tworzenia i zakupu treści na potrzeby e-commerce. Przekazał sposoby na tańsze i efektywniejsze pozyskanie contentu do sklepów i nie tylko. Wziął też na tapet aspekt jakości treści w stosunku do kosztów, które generują.

Jak zwrócił uwagę nasz prelegent w treści wysokiej jakości (a więc te droższe) warto inwestować przede wszystkim wtedy, kiedy musimy przekonać do siebie odbiorcę, a aspektem kluczowym w jego procesie zakupowym nie jest cena produktu, ale jego skład, misja marki, czy też sposób, w jaki odnosi się ona i komunikuje z odbiorcą. Za przykład podał produkty branży luksusowej, nacechowane ideologicznie oraz lifestyle’owe.

Źródło: Prezentacja Wojciecha Maroszka

 

Pomówmy o marketingu

Trzecim w kolejce prelegentów był Łukasz Hardek (Thulium), z którym rozmowę przeprowadzał Krzysztof Marzec (CEO w DevaGroup). Tematem dyskusji były kwestie związane z Customer Support i Customer Success i ich roli w dobrym prosperowaniu biznesów. Na wstępie pojęcia te zostały przybliżone i scharakteryzowane. Następnie dyskusja poszła w kierunku roli działu obsługi klienta w nowoczesnych, dobrze zarządzanych firmach. Poruszony został wątek badań NPS, czyli Net Promoter Score, w których sprawdza się, czy dany system cieszy się przychylnością użytkowników i czy poleciliby oni go swoim bliskim. Jak wskazał Łukasz Hardek pojęcie Customer Care jest dużo szersze i skupia się w nim nie tylko dbanie o zadowolenie i sukces klienta, ale też wydawanie poradników, udzielanie porad, czy też tzw. walka z Churnem, czyli odejściami Klientów, próby zatrzymania ich, zaproponowania im rozwiązań dla ich problemów, kontynuacji współpracy.

W trakcie rozmowy pojawiło się dużo pytań na czacie od użytkowników zainteresowanych poprawieniem swych usług w zakresie obsługi i dbania o klienta. Padło między innymi pytanie o to, jak wyprzedzić fakty i zadbać o Klienta, zanim ten w ogóle pomyśli o odejściu. W odpowiedzi nasz prelegent podkreślił rolę edukacji, zwłaszcza w technologiach SAS. Jak przekazał rozmówca Krzysztofa Marca, dzięki darmowym webinarom dla swoich Klientów, szkoleniom ze zmianach w systemie udało się wyeliminować wiele problemów, przez które Klienci podejmowali decyzje o zakończeniu współpracy.

 

Zwieńczenie miesiąca

Na koniec miesiąca przyszykowaliśmy jeszcze jeden, „bonusowy” webinar, które zrealizowany został wspólnie z Semstormem. 29 marca mieliście okazję spotkać się z Mileną Majchrzak, Managing Director SEMSTORM oraz CEO DevaGroup, Krzysztofem Marcem. Tematem webinaru była Branża reklamowa w kontekście widoczności w Google w 2022 roku. Prelegenci dokonali zaś analizy oraz techniczna oraz Core Web Vitals, specjalnie dla Was, za darmo i bez żadnych ograniczeń (może oprócz czasowego).

 

Pierwszą występującą była Milena Majchrzak (Semstorm), która wzięła na tapet Opisy produktów i kategorii w sklepach i katalogach on-line. Nasza prelegentka analizowała dwie perspektywy tworzenia opisów kategorii oraz produktów na potrzeby czytelnika, odbiorcy, potencjalnego nabywcy oraz wyszukiwarek, które będą pozycjonowały nasze sklepy. Prelegentka zaczęła od podstaw, czyli od działań, które musimy wdrożyć przed stworzeniem skutecznych opisów: keyword researchu, doboru oraz fraz z intencją zakupową.

 

Źródło: Prezentacja Mileny Majchrzak

 

Jak wskazała prelegentka podział fraz na te z intencją zakupową i innymi jest nowszy w stosunku do podziału na frazy krótkie oraz z tzw. długiego ogona i  bardziej nowoczesny. W swej prezentacji Milena Majchrzak podzieliła wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę hasła na: ogólne, brandowe i nawigacyjne, informacyjne, lokalne, wspomniane zakupowe oraz komercyjne. Czym charakteryzuje się każda z tych grup?

Zachęcamy do obejrzenia nagrania i samodzielnego odkrycia tej zagadki!

 

Skuteczne kampanie w 2022: co wiemy o użytkownikach Google i co Google wie o nas?

Drugim z występujących tego dnia był nasz CEO, Krzysztof Marzec, który analizował przede wszystkim 3 najważniejsze tematy prezentacji: słowa kluczowe, a w ich ramach kontekst intencje oraz trendy w ich doborze, segmenty odbiorców oraz to, w jaki sposób wykorzystywać je w kampaniach Google Ads oraz Core Web Vitals, czyli ocenę witryn internetowych. Jak wskazał CEO DevaGroup pierwszym podstawowym błędem jest kierowanie reklam na sieć reklamową (a nie tylko sieć wyszukiwania), jeśli dopiero zaczynamy przygodę z Google Ads, a nasz biznes nie sprzedaje zdjęciami. Jak stwierdził Krzysztof Marzec, zanim zaczniemy promowanie musimy zadbać o inne aspekty, np. o proaktywne pozyskiwanie opinii z Google, aby negatywne komentarze w naszych wizytówkach Google nie wpływały niekorzystnie na nasze promocje. Te i inne porady od naszego CEO znajdziecie w naszym nagraniu.

Zapraszamy do wysłuchania nagrania od 33.48!

 

Sprawdźcie nasze nowe serie webinarów!

 

(Nie)książkowe rozmowy Pomówmy o marketingu Darmowe webinary 2022

 

 

Justyna Przygoda
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. Od 5 lat z pasją i zapałem zajmuję się słowem pisanym, a od 2 mediami społecznościowymi. Doświadczenie w dziennikarstwie pozwoliło mi uwierzyć w moc słów. Działanie w social mediach sprawiło, że stawiam człowieka na początku każdej historii. Prywatnie nieuleczalna miłośniczka planszówek, stand-upów i gór.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry