Przegląd prasy – Online Marketing Magazyn kwiecień / maj 2022

Anna Skowron
Anna Skowron
Archiwum 07.2022
 
Przegląd prasy – Online Marketing Magazyn kwiecień / maj 2022

Przegląd prasy - Online Marketing
Magazyn kwiecień / maj 2022

Online Marketing Magazyn jak zwykle nie zawodzi i w ostatnim numerze bierze pod lupę najważniejsze aspekty i trendy marketingu internetowego oraz e-commerce. Z artykułów dowiemy się m.in. jak stworzyć e-book od A do Z, interesujące storytelling czy angażującą treść wideo. Tematem numeru jest zaś content marketing i copywriting, a omawiane trendy na rok 2022 dotyczą social mediów, SEO oraz e-handlu. Zapraszamy na przegląd branżowej prasy!

Content is still a king!

Content marketing i jego trendy w 2022 r. to główny temat numeru. W artykule autorstwa Eweliny Kozyry, Head of Business Development w Contentive nie zabrakło najważniejszych podsumowań i przewidywań na kolejny sezon. Autorka punktuje top formaty, które dalej będą zyskiwać na popularności, i które zdecydowanie warto tworzyć. Na liście znalazły się m.in. podcasty, wideo, webinaria, ale też artykuły natywne i pillar pages. Jest więc w czym wybierać przy kreowaniu własnego contentu. 

Twórz, nagrywaj, angażuj!

Będąc dalej w temacie contentu warto pochylić się nad artykułem – poradnikiem, z którego dowiemy się jak tworzyć, by angażować. A mowa o formacie wideo, który w bieżącym i przyszłym roku nadal będzie królował wśród pożądanych treści. Angelika Zaręba, Marketing Specialist w WLTTM oraz Marcin Pyć, Head of Network Management w grupie LTTM wspólnie tłumaczą najważniejsze czynniki, zasady i mechanizmy, o których należy pamiętać biorąc się za realizację wszelkich treści wideo. Dla tej strategii kluczowym jest określenie targetu odbiorców, zagwarantowanie sprecyzowanej formuły treści czy odpowiedni branding. Jak każdy aspekt marketingu, wideo content również należy poddać dokładnej analizie danych, które pomogą interpretować i rozwijać nasze działania. Wśród najważniejszych wskaźników autorzy opisują m.in. kllikalność miniatur, łączną liczbę wyświetleń treści, łączny czas oglądania, poziom zaangażowania czy statystyki dotyczące demografii. 

SEO 2022 – o czym pamiętać, by nie podpaść algorytmowi Google

Obszerny artykuł o takim tytule pojawił się w Online Marketing Magazyn za sprawą eksperta SEO na co dzień pracującego w agencji Vesitigio, Piotra Smargola. Autor szeroko opisuje możliwość wykorzystania big data w SEO oraz pokazuje innowacyjne narzędzia, które mogą zmienić pozycjonowanie. Mowa tu o machine learning, natural language processing oraz ostatnio najpopularniejszej – artificial intelligence. Ekspert podkreśla również wagę Google Lens, które umożliwiają rozpoznawanie obiektów widocznych na fotografii. Tak więc oryginalność zdjęcia prawdopodobnie będzie się równać oryginalności treści na stronie, a dostosowanie wszelkich grafik produktowych stanie się ważnym czynnikiem wpływającym na techniczne SEO.

Sekcja tło

Zadbaj o SEO swojej witryny

Ucz się na błędach (innych)

Content sprzedażowy i 7 podstawowych grzechów, jakie można w nim popełnić. Z takim tematem wychodzi Dominik Olszewski, copywriter, korektor i specjalista od contentu z wieloma nagrodami, działający w branży od ponad dekady. Z tekstu przygotowanego przez eksperta dowiecie się czego nie mówić potencjalnemu Klientowi, dlaczego w przekazie warto stawiać na konkrety oraz jak zoptymalizować treść sprzedażową pod SEO i UX. Autor podkreśla, by nigdy nie zapominać o języku korzyści, a liczby w treści nie powinny pojawiać się w sposó słowny. Jeden z bardziej konkretnych i ciekawych treści w całym magazynie, a w dodatku przydatny nie tylko dla copywriterów. Zdecydowanie polecamy!

Podsumowanie 

Poza powyższymi artykułami w magazynie znajdziecie masę innych, ciekawych tematów, które z pewnością Was zainteresują. Dla fanów incepcji szczególnie polecamy artykuł o tym, jak wypozycjonować się na frazę…pozycjonowanie (oraz czy by to zrobić potrzebujemy 1 000 000 zł budżetu). Wiosenne wydanie Online Marketing Magazyn przyda się również, jeśli tylko szukacie kompleksowego poradnika stworzenia e-booka lub ciekawych kanałów do dystrybucji contentu. 

Anna Skowron
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. W marketingu internetowym działa od ponad 4 lat. Wyznaje zasadę „research is king!”, a słowo pisane to jej ulubione narzędzie pracy. Jak książka to kryminał, a jak wakacje to tylko nad morzem.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry