Drugi numer magazynu PR Manager przybliża czytelnikom wiele aspektów związanych z tytułowym PR-em, ale nie tylko! W czasopiśmie znajdziemy również teksty dotyczące m.in. employer advocacy, dobrych praktyk, strategii, narzędzi antykryzysowych i analityki! Sprawdźcie, czy warto zaglądnąć do tego numeru!
Employee advocacy – na dobry początek
W artykule otwierającym magazyn znajdziemy kilka informacji o tym, czym jest employee advocacy (reprezentowanie marki i budowanie jej wizerunku na zewnątrz poprzez pracowników w niej zatrudnionych) oraz dowiemy się, jak wdrożyć tę strategię w komunikacji naszej firmy. Autorka zwraca uwagę na to, jak ważne jest budowanie silnej marki w oparciu o marki osobiste zatrudnionych pracowników. Pokazuje też, w jaki sposób można wdrożyć fundamenty tego działania w swojej firmie. Zdradza również pewien sekret związany ze skutecznością działań na tym polu, ale po jego odkrycie zapraszam już bezpośrednio do magazynu! 🙂
Brand purpose od Artura Bronickiego
Wiesz, czym jest brand purpose? To główny cel istnienia Twojej firmy. Zatrzymaj się na 5 sekund i odpowiedz sobie na pytanie, jaki cel wyznaczyłeś swojej marce i po co w ogóle została stworzona. Jeśli odpowiedziałeś od razu – świetnie! Jeśli musiałeś dłużej się zastanowić – zapoznaj się z artykułem, aby jak najszybciej ułożyć sobie w głowie fakty związane z brand purpose Twojej działalności lub firmy w której pracujesz. Z tekstu dowiesz się m.in.:
- czym jest złoty krąg wg Siimona Sineka,
- jak stworzyć konkretny brand purpose dla Twojej marki,
- dlaczego zawsze musisz mieć przed sobą jasno określony i postawiony cel,
- poznasz brand purpose na przykładzie znanych marek,
- oraz sprawdzisz, jak wykorzystać brand purpose do zwiększenia swojej sprzedaży!
Pora ożywić wizerunek Twojej marki
Autorką kolejnego ciekawego artykułu jest Izabela Świątkowska. W swojej publikacji zdradza ona m.in. kroki budowania strategii Public Relations w firmie oraz podpowiada, jakie narzędzia PR mogą zadecydować o powodzeniu strategii. Chyba każdemu z nas zdarza się tak bardzo skupiać na danym zadaniu, że brakuje nam czasu na zatrzymanie i sprawdzenie, czy idziemy w dobrym kierunku. Warto wtedy zrobić m.in. audyt komunikacji konkurencji i spróbować wdrożyć u siebie coś nowego. Pomoże to m.in. w lepszym ukazaniu misji i celów Twojej marki, jak i w wyjaśnieniu Twej wizji innym.
Autorka omawia analizę SWOT (podstawy zawsze warto przypominać) oraz przedstawia zbiór najlepszych narzędzi do budowania persony. Ze swojego doświadczenia polecam szczególnie Make my Persona wspomniane przez autorkę. Z tekstu dowiemy się również, z jakich części składa się storytelling oraz poznamy, jakie 5 podstawowych korzyści przynosi (tak bardzo modny teraz) influencer marketing. Pamiętajcie, że przygotowanie dobrej strategii to nie jest prosta i przyjemna praca. Trzeba się napocić, aby podjęty wysiłek zaprocentował, ale wierzcie – będzie warto! Powodzenia i sprawdźcie koniecznie artykuł w magazynie, aby wgryźć się w szczegóły!
Co więcej znajdziemy w numerze?
O ciekawostkach współczesnych realiów pracy w korporacji opowiada Roksana Obuchowska, a uzupełnieniem tego artykułu może być wypowiedź Anny Simon o aktywizmie korporacyjnym. Do zielonego marketingu i greenwashingu zachęca Martyna Groll, o podstawach budowy i publikacji na profilu LinkedIn pisze Beata Panek z Orbico Poland, a różnice pomiędzy CSR a ESG zdradza Ewa Ziętek-Maciejczyk z Result Media. O społecznej odpowiedzialności biznesu pisze Ewelina Łukasiak z Stock Poland, a pięć kroków do sukcesu w komunikowaniu marki premium przygotowała dla czytelników Dominika Trawka.
Wstęp do Google Analytics 4 jako wisienka na torcie
Ostatni artykuł w opisywanym magazynie to publikacja naszego CEO – Krzysztofa Marca, który opowiedział o podstawach Google Analytics 4. Dowiecie się z niego m.im. o tym, jak zacząć swoją przygodę z GA4, na co zwrócić szczególną uwagę podczas uruchamiania GA 4 oraz o tym, czy już teraz powinieneś pracować z GA4, czy możesz poczekać do czerwca 2023 😉 Na sam koniec przedstawiona została podstawowa checklista wdrożeniowa zawierająca 7 pomocnych punktów. Powodzenia!
Podsumowanie
Cały magazyn przepełniony jest skutecznymi poradami dla PR-owców i Managerów. Cieszę się, że udało mi się zapoznać z tym numerem, ponieważ (nie ukrywam) z tym tytułem spotkałem się po raz pierwszy. Mogę jednak z czystym sumieniem polecić te lekturę. Znajdziecie tam całą masę wiedzy, w tym tak bardzo pomocnych w codziennej pracy pratycznych porad i narzędzi dla markteretów. Z ciekawością sięgnę po kolejne numery!
Szukasz więcej o Google Ads?