Google Ads dla zielonych (część II)

Halina Stalmach
Halina Stalmach
25 czerwca 2019

Jak wybrać typ kampanii?


W poprzednim artykule na temat tego, czym jest Google Ads zapoznałeś się z ogólnymi zasadami działania tego systemu. Teraz chcielibyśmy pomóc Ci pogłębić wiedzę na temat poszczególnych typów kampanii, czyli tego, w jaki sposób możesz reklamować się w Internecie.

Kampania w sieci wyszukiwania

Myśląc o płatnej reklamie w Google, pierwszy typ, jaki zazwyczaj przychodzi Ci do głowy, to właśnie reklama w sieci wyszukiwania. Jest to całkiem naturalne, biorąc pod uwagę, że większość z nas wyszukuje informacje w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Jest to typ reklamy odpowiedni dla większości prowadzonych działalności. Reklamy te przyjmują format tekstowy, są oznaczone dopiskiem „Reklama” i pojawiają się na samej górze (powyżej wyników bezpłatnych, organicznych) lub na dole wyników wyszukiwania, tworząc tzw. link sponsorowany. Po jego kliknięciu, odsyła on użytkownika do wcześniej zdefiniowanej docelowej strony internetowej.

W jaki sposób wyświetlają się reklamy? Reklamodawca tworząc kampanię, definiuje, na jakie słowa kluczowe chce być widoczny/wyświetlać swoje reklamy. Na tej podstawie, algorytm Google wybiera reklamy do wyświetlania pasujące jak najbardziej do zapytania użytkownika (ważne słowo: trafność; trafne reklamy to takie, które są przydatne dla użytkownika).

Poza wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce, w tym typie kampanii możesz uruchomić swoje reklamy także w sieci partnerów Google, pozwalając na wyświetlanie reklam w wyszukiwarkach które korzystają z wyszukiwarki Google na innych stronach internetowych (jak np. Onet).

Innym typem kampanii tekstowej są dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA). W tym przypadku istnieje możliwość, aby system sam dobierał odpowiednie słowa kluczowe na podstawie treści reklamowanej witryny. Jedną z zalet tej kampanii jest to, że system wyłapuje frazy, które wcześniej mogły nie przyjść Ci do głowy. Co więcej, korzysta z takich, których byś nie użył w standardowej kampanii ze względu na małą ilość wyszukiwań. Algorytm Google zbiera wszystkie informacje w całość i ma o wiele szersze możliwości.

dynamiczne-reklamy

Kampania w sieci reklamowej (GDN)

Dostęp do powierzchni reklamowych na ponad 2 mln stron internetowych oraz w 650 tys. aplikacji daje ogromne możliwości. W Google Display Network możesz reklamować się na bardziej i mniej popularnych stronach, na forach czy blogach. Przykładowe strony to Onet, Wirtualna Polska czy Gazeta.pl.

siec-reklamowa

Formaty reklam w tym przypadku opierają się na banerach. W zależności od Twoich zasobów i celów możesz zdecydować się na:

  • standardowe banery statyczne – konieczne jest przygotowanie grafik o odpowiednich wymiarach
  • reklamy animowane HTML5  i AMP – efektowne reklamy, które na pewno zwrócą uwagę
  • reklama dynamiczna – stosowana w remarketingu, pokazuje użytkownikowi produkt, który wcześniej przeglądał
  • elastyczne reklamy displayowe – w tym przypadku system sam tworzy i testuje reklamy z dostarczonych przez reklamodawcę składników: grafik i treści reklamy

Dodatkowo zamiast wybierać standardową reklamę w sieci reklamowej, możesz zdecydować się na kampanię w Gmailu (Google Sponsored Promotion). Reklamy w tym przypadku wyglądają jak standardowy mail i trafiają do zakładki „Oferty”. Płacisz w momencie, w którym użytkownik wyświetli Twoją wiadomość.

Kampania produktowa (PLA)

Kampanie produktowe (Google Zakupy) to świetny wybór dla sklepów internetowych. Ułatwiają one szybką prezentację produktów klientom, poszukującym ich w danym momencie. Tym samym, zwiększając szanse na dokonanie transakcji. Wyświetlane są w górnej części lub po prawej stronie wyników wyszukiwania. Prezentowane w formie zdjęcia produktu oraz krótkiego opisu zawierającego nazwę, cenę oraz nazwę sklepu. W jednym momencie użytkownik może porównać oferty z różnych sklepów, dlatego warto, aby Twoja oferta była konkurencyjna.

kampania-produktowa-pla

Weź pod uwagę, że do uruchomienia tej kampanii konieczne jest spełnienie kilku technicznych warunków. Przede wszystkim, oprócz konta Google Ads, musisz posiadać konto Google Merchant Center, w którym są zbierane informacje o Twoich produktach. Oba te konta muszą być ze sobą połączone. Kolejnym warunkiem jest wygenerowanie tzw. pliku produktowego w formacie XML. Znajdują się w nim informacje o Twoich produktach, takie jak ceny, nazwy, opisy, dostępność itd. z którego system Google pobiera informacje do reklamy. Co więcej, Twój sklep musi mieć certyfikat SSL, czyli połączenie szyfrowane (zielona kłódka koło adresu strony).

Co ciekawe, od 15 lipca 2019 roku będzie możliwość wyświetlania reklam produktowych na YouTube oraz Google Discover.

kampania-produktowa2

Kampania wideo

Kampanie wideo wykorzystują drugą najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie czyli YouTube. W Polsce liczba użytkowników w 2018 roku wynosiła około 24 mln. To kopalnia potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć ze swoją reklamą.

kampania-video

Do dyspozycji masz:

  • reklamy in-stream – są to reklamy wyświetlane przed, po lub w trakcie oglądanego filmu, ale też w grach, aplikacjach, w sieci reklamowej oraz w witrynach. Po 5 sekundach wyświetlana jest opcja pominięcia reklamy, dlatego masz niewiele czasu żeby zainteresować widza.
  • reklamy in-stream niemożliwe do pominięcia – wideo nie może być dłuższe niż 15 sekund.
  • reklamy wideo discovery – tylko na YouTube, pojawiają się na głównej stronie, w wynikach wyszukiwania i na stronie odtwarzania filmów w formie propozycji kolejnych wideo zgodnych z zainteresowaniami widza. Jest to świetna opcja na wypromowanie swojego kanału w tym serwisie.
  • reklamy out-stream – nie są wyświetlane na YouTube, tylko na stronach partnerów Google. Ten format reklam może być stosowany tylko na urządzenia mobilne i tablety.
  • reklamy w przerywniku (bumper ads) – maksymalny czas trwania reklamy to 6 sekund, niemożliwej do pominięcia. Służy budowaniu świadomości marki.
przyklad-reklamy-in-stream

Przykład reklamy in-stream

 

Kampania promująca aplikację

To dobry sposób na wypromowanie aplikacji przeznaczonej na Androida lub iOS. Może być ona promowana w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, Google Play czy YouTube. Reklamy są tworzone przez system, który wykorzystuje wpisany przez Ciebie tekst reklamy oraz informacje o aplikacji ze sklepu. Tworząc potrzebne treści, miej na uwadze różne miejsca i formaty wyświetlenia się reklam, aby pasowały do wielu konfiguracji.

Na jaką kampanię się zdecydować?

Nie ma jednej zasady mówiącej o tym, jaka kampania byłaby dla Ciebie najlepsza. Znasz już możliwości, jakie daje Google Ads. Przeanalizuj swoje cele, możliwości, czas, budżet i na podstawie tego oprzyj swój wybór. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami. Wypracujemy razem plan działania dla Twojego biznesu.

Halina Stalmach
Stażystka. Studentka Socjologii na AGH o specjalizacji E-gospodarka. Interesuje się szeroko pojętym marketingiem i social media. Uważa, że gry komputerowe to nie samo zło, więc w wolnych chwilach oddaje się tej przyjemności.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991