Rozszerzenia Reklam w AdWords – dlaczego warto stosować?

Sara Bis
Sara Bis
Archiwum 03.2018
 
Rozszerzenia Reklam w AdWords – dlaczego warto stosować?

Rozszerzenia Reklam w AdWords -
dlaczego warto stosować?

Jakie możliwości dają rozszerzenia reklam AdWords?

Rozszerzenia reklam stanowią bardzo ważną, a jednocześnie nadal często pomijaną przez reklamodawców, część naszej reklamy AdWords. Większość dostępnych rozszerzeń dedykowana jest reklamom tekstowym w sieci wyszukiwania, ale niektóre z nich dostępne są również dla kreacji w sieci reklamowej.

 

Czym jest rozszerzenie reklamy?

Najprościej tłumacząc jest to część reklamy jaka wyświetla się nam w wyszukiwarce. Ich ważnym celem jest zwiększenie skuteczności reklamy, a więc zachęcenie użytkownika do kliknięcia lub nawet dokonania konwersji.

Występują rozszerzenia automatyczne i ręczne. Automatyczne są generowane przez system AdWords gdy ten uzna, że istnieje wyraźna szansa, że ich umieszczenie poprawi skuteczność reklamy. Jeśli interesuje Cię jak to się odbywa polecamy zapoznać się z artykułem na ten temat. Ręczne to rozszerzenia reklam, które może dodać i stworzyć podmiot zarządzający kampanią, czyli np. agencja. Ich zaletą jest to, że mamy wpływ na ich brzmienie – to my tworzymy treść jaka ma się wyświetlać, a nie jest ona zaciągana z zawartości naszej strony www.

 

Rodzaje dostępnych rozszerzeń reklam w AdWords

System AdWords udostępnia kilka ciekawych formatów rozszerzeń reklam tekstowych, z których niektóre dostępne są również dla kampanii w sieci reklamowej, dodawanych ręcznie.

  1. Rozszerzenia linków pozwalają na dodanie dodatkowych odnośników kierujących bezpośrednio do wybranych podstron naszej witryny. Ponadto możemy zamieścić pod każdym linkiem do dwóch linijek tekstu stanowiącego opis.
  2. Rozszerzenia objaśnień pozwala dodać do reklamy dodatkową linijkę tekstu, zawierającą bardziej szczegółowe informacje na temat firmy lub oferowanych przez nią usług.
    Rozszerzenia reklam tekstowych_rozszerzenie objaśnień
  3. Rozszerzenia informacji w witrynie polegają na wyborze nagłówka z listy dostępnej w systemie (np. Typy, Usługi, Rodzaje kursów) oraz dodaniu rekordów opcji jakie są udostępniane przez firmę.
    Rozszerzenia reklam tekstowych_rozszerzenie informacji w witrynie
  4. Rozszerzenia cen zapewniają większe pole do prezentacji naszych produktów lub usług wraz z obowiązującymi za nie cenami.
  5. Rozszerzenia połączeń polega na dodaniu do reklamy numeru telefony kontaktowego do firmy.
  6. Rozszerzenia wiadomości oferuje użytkownikowi możliwość wysłania wiadomości tekstowej do firmy. Szerzej opisaliśmy o tym tutaj
  7. Rozszerzenia lokalizacji umożliwia wyświetlanie przy reklamie adresu firmy oraz innych informacji np. godzin otwarcia; na urządzeniach mobilnych mogą wyświetlać lokację na mapie Google i udzielać informacji dojazdu.
    Rozszerzenia reklam tekstowych_rozszerzenia lokalizacji
  8. Rozszerzenia aplikacji zachęcają użytkowników do pobrania aplikacji
  9. Rozszerzenia promocji wyświetlają informacje o wyprzedażach i promocjach, zamieszczaj tam najatrakcyjniejszą ofertą Twojej firmy.

 

Rozszerzenia reklam Google – dlaczego zamieszczać?

Najważniejszym argumentem jest bez wątpienia fakt, że zostały stworzone po to by poprawiać wyniki reklam. To znaczy, że nie będą działać na naszą niekorzyść – z nimi może być tylko lepiej. Ale lista zalet jest znacznie dłuższa:

  1. Dają dodatkową przestrzeń na zamieszczenie większej ilości informacji o firmie.
  2. Powiększają objętość reklamy dzięki czemu jest lepiej widoczna dla użytkownika.
  3. Zastosowanie ich wyróżnia reklamę wśród reklamodawców, którzy ich nie stosują.
  4. Dają interesujące informacje o firmie lub ofercie oraz możliwość konwersji już z poziomu wyświetlenia reklamy użytkownikowi.
  5. Dodanie ich do reklamy jest bezpłatne

Samo wyświetlenie reklamy nadal nic nas nie kosztuje – płacimy jedynie w przypadku kiedy użytkownik kliknie w reklamę lub jej rozszerzenie. Interakcja z rozszerzeniem reklam w AdWords jest rozliczana tak samo jak kliknięcie w reklamę – jak wyglądają koszty kliknięć w systemie real time bidding dowiesz się stąd.

 

Ograniczenia w wyświetlaniu rozszerzeń reklam tekstowych.

Niestety dodając rozszerzenie do reklamy nie mamy pewności, że za każdym razem zostanie ono wyświetlone razem z naszą reklamą. O tym czy rozszerzenia zostaną wyświetlone oraz w jakiej kombinacji decyduje algorytm, na który wpływa kilka czynników:

  • prognoza musi wskazywać, że wyświetlenie rozszerzenia podniesie skuteczność reklamy
  • reklama musi uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania ponieważ Google oferuje ograniczoną przestrzeń ponad organicznymi wynikami i rozszerzenia wyświetlą się najpierw przy reklamie z najwyższą pozycją.
  • reklama musi uzyskać co najmniej minimalny wynik rankingu reklamy kwalifikujący ją do wyświetlenia rozszerzenia; może to wymagać od nas podniesienia stawki lub jakości reklamy, a nawet obu tych czynników jednocześnie.

Nie wszystkie rozszerzenia reklam wyświetlą się na raz – system wybierze te które najskuteczniej podniosą skuteczność reklamy. Dlatego warto zamieszczać jak największą możliwą ich liczbę, a nie ograniczać się tylko do jednego. Dzięki temu zwiększamy sobie możliwość uzyskania lepszych wyników kampanii.

 

W RoiExperts wykorzystujemy rozszerzenia

Nasi specjaliści planując Twoją kampanię starają się zastosować możliwie dużą liczbę rozszerzeń dopasowanych do Twojego biznesu. Dzięki temu jesteśmy w stanie obniżyć koszty kliknięć w reklamę, a sama kreacja jest lepiej widoczna dla potencjalnych klientów. O zastosowanych formatach i ich treści informujemy zawsze w pliku zawierającym skrót kampanii przesyłanym do akceptacji klienta przed jej startem.

Sara Bis
Były pracownik w ROI Experts na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka studiów dziennikarskich na Uniwersytecie Opolskim oraz Szkoły Performance Marketingu - Marketing Masters. W RoiExperts poskramiaczka klawiatury i tekstów na każdy temat. Prywatnie gaduła zakochana w grach wszelkiej maści. Uwielbia kontakt z ludźmi i ciężko jej usiedzieć w jednym miejscu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry