Jakie możliwości dają rozszerzenia reklam AdWords?
Rozszerzenia reklam stanowią bardzo ważną, a jednocześnie nadal często pomijaną przez reklamodawców, część naszej reklamy AdWords. Większość dostępnych rozszerzeń dedykowana jest reklamom tekstowym w sieci wyszukiwania, ale niektóre z nich dostępne są również dla kreacji w sieci reklamowej.
Czym jest rozszerzenie reklamy?
Najprościej tłumacząc jest to część reklamy jaka wyświetla się nam w wyszukiwarce. Ich ważnym celem jest zwiększenie skuteczności reklamy, a więc zachęcenie użytkownika do kliknięcia lub nawet dokonania konwersji.
Występują rozszerzenia automatyczne i ręczne. Automatyczne są generowane przez system AdWords gdy ten uzna, że istnieje wyraźna szansa, że ich umieszczenie poprawi skuteczność reklamy. Jeśli interesuje Cię jak to się odbywa polecamy zapoznać się z artykułem na ten temat. Ręczne to rozszerzenia reklam, które może dodać i stworzyć podmiot zarządzający kampanią, czyli np. agencja. Ich zaletą jest to, że mamy wpływ na ich brzmienie – to my tworzymy treść jaka ma się wyświetlać, a nie jest ona zaciągana z zawartości naszej strony www.
Rodzaje dostępnych rozszerzeń reklam w AdWords
System AdWords udostępnia kilka ciekawych formatów rozszerzeń reklam tekstowych, z których niektóre dostępne są również dla kampanii w sieci reklamowej, dodawanych ręcznie.
- Rozszerzenia linków pozwalają na dodanie dodatkowych odnośników kierujących bezpośrednio do wybranych podstron naszej witryny. Ponadto możemy zamieścić pod każdym linkiem do dwóch linijek tekstu stanowiącego opis.
- Rozszerzenia objaśnień pozwala dodać do reklamy dodatkową linijkę tekstu, zawierającą bardziej szczegółowe informacje na temat firmy lub oferowanych przez nią usług.
- Rozszerzenia informacji w witrynie polegają na wyborze nagłówka z listy dostępnej w systemie (np. Typy, Usługi, Rodzaje kursów) oraz dodaniu rekordów opcji jakie są udostępniane przez firmę.
- Rozszerzenia cen zapewniają większe pole do prezentacji naszych produktów lub usług wraz z obowiązującymi za nie cenami.
- Rozszerzenia połączeń polega na dodaniu do reklamy numeru telefony kontaktowego do firmy.
- Rozszerzenia wiadomości oferuje użytkownikowi możliwość wysłania wiadomości tekstowej do firmy. Szerzej opisaliśmy o tym tutaj
- Rozszerzenia lokalizacji umożliwia wyświetlanie przy reklamie adresu firmy oraz innych informacji np. godzin otwarcia; na urządzeniach mobilnych mogą wyświetlać lokację na mapie Google i udzielać informacji dojazdu.
- Rozszerzenia aplikacji zachęcają użytkowników do pobrania aplikacji
- Rozszerzenia promocji wyświetlają informacje o wyprzedażach i promocjach, zamieszczaj tam najatrakcyjniejszą ofertą Twojej firmy.
Rozszerzenia reklam Google – dlaczego zamieszczać?
Najważniejszym argumentem jest bez wątpienia fakt, że zostały stworzone po to by poprawiać wyniki reklam. To znaczy, że nie będą działać na naszą niekorzyść – z nimi może być tylko lepiej. Ale lista zalet jest znacznie dłuższa:
- Dają dodatkową przestrzeń na zamieszczenie większej ilości informacji o firmie.
- Powiększają objętość reklamy dzięki czemu jest lepiej widoczna dla użytkownika.
- Zastosowanie ich wyróżnia reklamę wśród reklamodawców, którzy ich nie stosują.
- Dają interesujące informacje o firmie lub ofercie oraz możliwość konwersji już z poziomu wyświetlenia reklamy użytkownikowi.
- Dodanie ich do reklamy jest bezpłatne
Samo wyświetlenie reklamy nadal nic nas nie kosztuje – płacimy jedynie w przypadku kiedy użytkownik kliknie w reklamę lub jej rozszerzenie. Interakcja z rozszerzeniem reklam w AdWords jest rozliczana tak samo jak kliknięcie w reklamę – jak wyglądają koszty kliknięć w systemie real time bidding dowiesz się stąd.
Ograniczenia w wyświetlaniu rozszerzeń reklam tekstowych.
Niestety dodając rozszerzenie do reklamy nie mamy pewności, że za każdym razem zostanie ono wyświetlone razem z naszą reklamą. O tym czy rozszerzenia zostaną wyświetlone oraz w jakiej kombinacji decyduje algorytm, na który wpływa kilka czynników:
- prognoza musi wskazywać, że wyświetlenie rozszerzenia podniesie skuteczność reklamy
- reklama musi uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania ponieważ Google oferuje ograniczoną przestrzeń ponad organicznymi wynikami i rozszerzenia wyświetlą się najpierw przy reklamie z najwyższą pozycją.
- reklama musi uzyskać co najmniej minimalny wynik rankingu reklamy kwalifikujący ją do wyświetlenia rozszerzenia; może to wymagać od nas podniesienia stawki lub jakości reklamy, a nawet obu tych czynników jednocześnie.
Nie wszystkie rozszerzenia reklam wyświetlą się na raz – system wybierze te które najskuteczniej podniosą skuteczność reklamy. Dlatego warto zamieszczać jak największą możliwą ich liczbę, a nie ograniczać się tylko do jednego. Dzięki temu zwiększamy sobie możliwość uzyskania lepszych wyników kampanii.
W RoiExperts wykorzystujemy rozszerzenia
Nasi specjaliści planując Twoją kampanię starają się zastosować możliwie dużą liczbę rozszerzeń dopasowanych do Twojego biznesu. Dzięki temu jesteśmy w stanie obniżyć koszty kliknięć w reklamę, a sama kreacja jest lepiej widoczna dla potencjalnych klientów. O zastosowanych formatach i ich treści informujemy zawsze w pliku zawierającym skrót kampanii przesyłanym do akceptacji klienta przed jej startem.