Ruszyły nowe serie webinarów – sprawdź co w trawie piszczy

Justyna Przygoda
Justyna Przygoda
Archiwum 02.2022
 
Ruszyły nowe serie webinarów – sprawdź co w trawie piszczy

Ruszyły nowe serie webinarów
– sprawdź co w trawie piszczy

Styczeń minął, odpoczęliśmy i ze zdwojoną siłą wróciliśmy do Was z naszymi webinarami! Zdwojoną, bo przygotowaliśmy dla Was 2 serie spotkań, w ramach których będziemy się z Wami dzielić najlepszymi marketingowymi trickami. Nadstawcie więc ucha, a raczej oka, przeczytajcie i obejrzyjcie, jak było w lutym, a to dopiero przedsmak naszych nowości.

 

 

9 lutego ruszyliśmy z serią „(Nie)książkowe rozmowy”. Część z Was pewnie skojarzy ten tytuł z brakiem sztampy i banału – i słusznie! Punktem wyjścia do dyskusji o marketingu jest tutaj najnowsza książka CEO DevaGroup, Krzysztofa Marca oraz Tomasza Trzósło „Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów”, nie musicie się jednak obawiać, wiedza, którą się dzielimy, nie jest teoretyczna, to niemal 100 proc. praktyki. Chcecie dowodów? Zapraszamy do relacji z pierwszego webinaru.

 

Pierwsze spotkanie z książką

Nasze (Nie)książkowe webinary zainaugurował Tomasz Trzósło. Podjął się on trudnego zadania wskazania Wam 10 kluczowych kwestii, które powinniście rozważyć, zanim wybierzecie agencję SEO/SEM. Jak dowodził nasz prelegent, na marketing musimy patrzeć jako na proces, w którym strategiczne jest pełne zrozumienie na linii Klient agencja. Jak stwierdził nasz występujący, często klienci myślą, że kampania reklamowa jest jak worek ziemniaków, mieści wszystko, a poszczególne agencje różni tylko cena oferowanych usług. To mylne podejście, a klienci nie zdają sobie sprawy, że ramy usług mogą być różne, a po ich stronie może pozostawać np. przygotowanie grafik, czy copy do kampanii, albo całego konta Merchant Centre w przypadku reklam produktowych Google Ads.

Źródło: Prezentacja prelegenta

 

Zanim jako klient rozpoczniemy współpracę z agencją powinniśmy też zweryfikować własność kont: Google Ads, Google Analytics etc. potwierdzić, czy dobrze się rozumiemy, jeśli chodzi o cele strategiczne i system rozliczania naszych kampanii. Te i inne kluczowe punkty Tomasz Trzósło zawarł w przejrzystej i prostej do odczytania checkliście, którą uczestnicy webinaru otrzymali po spotkaniu online. Jeżeli chcecie wiedzieć więcej, zapraszamy do obejrzenia prelekcji Tomasza.

 

Wystąpienie Tomasza obejrzycie na naszym Facebooku 

 

Wywiad, jakiego jeszcze nie było

Drugim z występujących 9 lutego był Łukasz Chwiszczuk, którego zasypaliśmy pytaniami o YouTube Ads. Padło m.in. pytanie o to, czy kampanie YouTube są na tyle ważne, że powinniśmy szykować dla nich strategie. W odpowiedzi Łukasz Chwiszczuk stwierdził, że promocji na YouTube nie powinniśmy pomijać w swoich ogólnych strategiach marketingowych, zwłaszcza że dla wielu z nas YouTube stanowi naturalnego następcę telewizji. Jak wskazał w swoim wystąpieniu nasz ekspert jednym z większych wyzwań dla marketerów również w przypadku YouTube’a jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, dlatego chcąc skutecznie docierać ze swoimi promocjami do właściwych grup odbiorców, powinniśmy zadbać o chwytliwe, zapadające w pamięć miniaturki, ciekawe copy, dobrej jakości nagrania.

Jak stwierdził prelegent kampanii na YouTube nie możemy traktować po macoszemu, nie inwestując w dobre nagrania, prezentując kiepskiej jakości treści, ponieważ i tutaj rządzi content, a wykorzystanie contentu kiepskiego może mieć efekt odwrotny, niż oczekujemy. Wypuszczając kampanie tworzone na kolanie narażamy się na śmieszność, kiepskie treści mogą „zrobić z nas mema”. Padały również pytania bardziej konkretne np. o najlepsze typy reklam YouTube, czy też atrybucję, a jeśli chcecie się dowiedzieć, co zaserwował w odpowiedzi nasz prelegent, zapraszamy do zapisu na przyszłe webinary. Zapisu dokonacie poprzez link poniżej. Wówczas zyskacie dostęp do nagrania pierwszego odcinka (Nie)książkowych rozmów!

 

Sekcja tło

Zapisz się na webinar i zgarnij nagrania z pierwszego odcinka!

 

Pierwsze rozmowy o marketingu

Drugą z rozpoczętych w lutym serii webinarowych był cykl „Pomówmy o marketingu”. W jego ramach 10 lutego wystąpili Krzysztof Marzec (DevaGroup), Łukasz Kosuniak (Grow Consulting) oraz Artur Pajkert (cyber_folks). Spotkanie okazało się niezwykle ciekawe, czat aż puchł od pytań, udało się też pobić rekord obecności na webinarach… zacznijmy jednak od początku.

 

 

Pierwszym występującym był Krzysztof Marzec. CEO DevaGroup podjął temat Analizy słów kluczowych pod kampanie Ads i SEO. W ramach swojego wystąpienia Krzysztof Marzec wyszczególnił 3 elementy strategii tj. aspekt użytkownika – jak szukają użytkownicy (od inspiracji poprzez konkretne słowa kluczowe), analizę konkurencji oraz bazowanie na danych własnych (optymalizacja naszych kampanii). Pierwszym, czym zajął się w swoim wystąpieniu Krzysztof Marzec było obalenie mitu o długim ogonie w kampaniach Google Ads.

Jak stwierdził nasz prelegent, bazując na przykładzie sklepu z soczewkami konieczna jest dywersyfikacja środków z kampanii. Bez niej nie będziemy w stanie znaleźć wszystkich słów kluczowych odpowiadających naszej ofercie. Dla soczewek kontaktowych powinniśmy więc np. mnożyć konkretne słowa kluczowe przez konkretne kolory soczewek, producentów, dodając słowa niszowe (zmiana koloru oczu) etc. Nasz prelegent opowiedział również o Mikro momentach, testowaniu słów kluczowych, przeanalizował narzędzia do sprawdzania słów kluczowych, zaczynając od najprostszych, jak podpowiedzi z Google, Keywordtool, Planer Słów Kluczowych, przechodząc przez rozwiązania takie jak Semstorm, Semrush, czy Senuto. Nie sposób przedstawić tutaj ogromu wiedzy, którą w swym krótkim wystąpieniu przekazał nasz CEO, dlatego po więcej odsyłamy Was do jego wystąpienia.

 

Wystąpienie Krzysztofa obejrzycie na naszym Facebooku!

 

Jakie są najlepsze narzędzia handlowca?

W swojej prelekcji drugi z występujących – Łukasz Kosuniak zastanawiał się jak jeszcze lepiej wykorzystywać handlowców w swoim modelu sprzedaży. Niekiedy bowiem sama komunikacja na linii marketing – sprzedawca, a raczej jej brak, sprawia, że liczba leadów spada. Jak usprawnić procesy sprzedażowe, tak, aby handlowcy mogli realizować się w swojej pracy, a sprzedaż rosła?

Jak stwierdził Łukasz Kosuniak często bywa tak, że klienci nie wiedzą, że sprzedający potrzebują, sami dokonują researchu informacji bez jego pomocy. Treści sprzedażowe bardzo często powstają zaś w oderwaniu od potrzeb handlowców. – Aby lepiej sprzedawać, powinniśmy angażować handlowców w tworzenie treści – podkreślał Łukasz Kosuniak. Nasz ekspert wnioskował, iż sprzedaż B2B zaczyna się dużo wcześniej, nim jeszcze dojdzie do pierwszego kontaktu klienta z handlowcem. Dlatego właśnie marketerzy powinni wydeptywać ścieżki sprzedającym. Drudzy zaś mogą dołożyć cegiełkę do tworzenia contentu np. poprzez udzielenie głosu w webinarach sprzedażowych. – Świetnym formatem sprzedażowym dla handlowca będzie webinar – mówił prelegent.

 

Źródło: Prezentacja prelegenta

 

Jak wnioskował, handlowcy są skutecznymi sprzedawcami, warto więc dopuścić ich do głosu. Trzeba wiedzieć, że godzinny webinar to przeciętnie 40 tys. znaków transkrypcji, można sobie tylko wyobrażać, ile treści w tym czasie będziemy mogli przekazać. Jak podkreślił Łukasz Kosuniak, social selling to nie social spamming, nie możemy zbytnio spamować naszymi ofertami, handlowcy muszą być przede wszystkim postrzegani jako eksperci, doświadczeni i posiadający szeroką wiedzę, nie zaś jako spamerzy próbujący za wszelką cenę sprzedaż produkt. W swej prezentacji Łukasz Kosuniak zaprezentował, gdzie udzielają się handlowcy, a gdzie powinni. Jeśli chcecie wrócić do jego wystąpienia, zapraszamy do zapisu na kolejne (Nie)książkowe rozmowy.  Link znajdziecie tutaj . Zachęcamy też do zapisów na nasz newsletter, które dadzą Wam dodatkowy dostęp do nagrań z webinarów 2021.

 

Sekcja tło

Zapisz się na newsletter i odbierz nagrania!

 

Hosting w służbie konwersji

Ostatnim z występujących tego dnia był Artur Pajkert, który postanowił przybliżyć słuchaczom znaczenie hostingu i jego wpływ na konwersję na naszych stronach. Jak wskazywał prelegent jednym z czynników rankingowych w Google jest szybkość ładowania strony. Pokazał również statystykę wskazującą, iż już 2-sekundowe opóźnienie w ładowaniu witryny może zaowocować konwersją niższą o połowę, ponieważ użytkownicy nie mają czasu czekać, aż strona w pełni się załaduje. Jak wskazywał Artur Pajkert dodatkowe 2 sekundy ładowania strony to też współczynnik odrzuceń większy nawet dziesięciokrotnie.

Jak podkreślał Artur Pajkert ważne będzie dla nas również zadbanie o aktualną wersję PHP, ponieważ nowa wersja oprogramowania będzie szybsza i bezpieczniejsza. Przechodząc do bezpieczeństwa nasz prelegent zaznaczył, że certyfikat SSL z automatu nie sprawi, iż nasza strona stanie się bezpieczna, mimo to dobrze, kiedy hosting posiada bogatą ofertę certyfikatów SSL oraz obsługę Let’s Encrypt. Czego jeszcze powinniśmy się wystrzegać, dbając o jakość naszej witryny? Slajd z prezentacji Artura Pajkerta pokazuje to najlepiej.

 

Źródło: Prezentacja prelegenta

 

Podobnie jak w przypadku wystąpienia Krzysztofa Marca, trudno jest nam ująć w kilku zdaniach całość wiedzy przekazanej podczas wystąpienia Head of Marketing cyber_folks.

Chętnych do obejrzenia prelekcji Artura oraz poszerzenia wiedzy marketingowej zapraszamy do zapisu na nasze kolejne webinary. Drugie spotkanie w ramach obu naszych cyklów webinarów. Czekamy na Was 9 marca w ramach „(Nie)książkowych rozmów” oraz 10 marca z drugim odcinkiem „Pomówmy o marketingu”. Zapraszamy!

 

Sprawdźcie nasze nowe serie webinarów!

 

(Nie)książkowe rozmowy Pomówmy o marketingu Darmowe webinary 2022

 

Justyna Przygoda
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. Od 5 lat z pasją i zapałem zajmuję się słowem pisanym, a od 2 mediami społecznościowymi. Doświadczenie w dziennikarstwie pozwoliło mi uwierzyć w moc słów. Działanie w social mediach sprawiło, że stawiam człowieka na początku każdej historii. Prywatnie nieuleczalna miłośniczka planszówek, stand-upów i gór.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry