2 marca miałam przyjemność uczestniczyć w szkoleniu Google Analytics PRO prowadzonym przez Macieja Lewińskiego. Sama praktyczna wiedza, analizy, które planuję wykorzystywać w codziennej pracy i niemała dawka żartów prowadzącego 🙂 Tak właśnie będę wspominać ten dzień. Mimo zdalnej formy warsztatów, żadne pytanie nie pozostało bez odpowiedzi. Wątpliwości były wyjaśniane na bieżąco.
Podsumowanie dnia pierwszego.
Część uczestników brało udział w szkoleniu z podstawowej znajomości GA, które miało miejsce poprzedniego dnia. Dla ułatwienia, na początku odbyło się podsumowanie zagadnień z dnia wcześniejszego. Miała też miejsce sesja pytań, które pojawiły się po pierwszym dniu. To było duże ułatwienie dla uczestników dnia pierwszego – pozwalało podsumować i odświeżyć sobie wiedzę. Dla mnie natomiast było to fajne wprowadzenie w tematykę. Pozwalało być na bieżąco z metodyką szkolenia.
Wiedza PRO dostępna od ręki.
Po krótkim wprowadzeniu, od razu pojawiły się konkretne zagadnienia, zostały omówione i rozbudowane. Tak jak wspominałam, to było praktyczne szkolenie, w którym omawialiśmy poszczególne raporty w Google Analytics. Nie kończyło się to natomiast na omówieniu funkcji i dostępnych metryk. Maciek pokazywał sposoby interpretacji tych danych. Przykłady, jak faktycznie możemy wykorzystać wiedzę dostępną w raportach i wpływać na zwiększenie skuteczności sprzedaży produktów czy usług.
Podczas szkolenia były poruszane zagadnienia związane z wyliczaniem korelacji na podstawie danych dostępnych w raportach oraz metodą triangulacji, czyli odpowiednim łączeniem danych ilościowych oraz jakościowych dla wiarygodności podejmowanych decyzji. Mocno pracowaliśmy z segmentami w Google Analytics – poznaliśmy możliwości tej funkcjonalności i wykonywaliśmy ćwiczenia praktyczne. Każdy dowiedział się, jak może segmentować dane, aby lepiej je interpretować.
Poznaliśmy kilka wartościowych raportów, które zostały dokładnie omówione pod względem zastosowania, jak np. raport pokazujący jakość sesji, częstotliwości wizyt czy też prawdopodobieństwo konwersji. Chciałbyś się dowiedzieć dokładniej co znajduje się w raportach? Zapisz się prędko na następne edycje szkolenia 🙂
Marketingowcy, czy właściciele firm, którym zależy na zgłębieniu zaawansowanych metod raportowania z wykorzystaniem automatyzacji Google Analytics API nie rozczarują się. Spora część szkolenia polega na pokazaniu w praktyce jak stworzyć przydatne raporty. Poza tym, jeżeli ktoś przed uczestnictwem miał wątpliwości związane z konfiguracją konta Google Analytics to skutecznie się ich pozbył. Omówione zostały poszczególne kroki konfiguracji konta Google Ads a także dodane smaczki w postaci filtrów czy alertów niestandardowych.
Ostatnim elementem, który mnie osobiście zaskoczył, było mocne skupienie się na stronach docelowych. Omawialiśmy takie aspekty jak szybkość stron i poznaliśmy narzędzia, które warto używać sprawdzając poziom szybkości naszych witryn. Na prośbę uczestników poruszyliśmy także tematy związane z tworzeniem testów A/B. Kursantom zależało na poznaniu narzędzia Google Optimize i prowadzący elastyczne dostosował się do tej potrzeby. To nie są wszystkie narzędzia, których możemy użyć analizując strony, więcej na pewno można poznać uczestnicząc w szkoleniu.
Podsumowanie
Jest to dobre szkolenie dla osób mających na co dzień styczność z narzędziem jakim jest Google Analytics. Jeżeli nigdy nie korzystałeś wcześniej z tego narzędzia – nic straconego – zacznij po prostu od szkolenia podstawowego. Na szkoleniu PRO można poznać wiele cennych wskazówek i rozszerzyć zakres danych, które są sprawdzane i analizowane na co dzień.
Polecam szkolenie wszystkim, którym zależy na praktycznych warsztatach. Należy się nastawić na całodniowe skupienie i masę notatek. W zamian za to otrzymacie wiedzę, która porządkuje pewne informacje i też poznacie być może jeszcze nieodgadnione funkcje tego narzędzia.