10 powodów dlaczego nie widzisz swojej reklamy AdWords

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 07.2016
 
10 powodów dlaczego nie widzisz swojej reklamy AdWords

10 powodów dlaczego nie widzisz
swojej reklamy AdWords

Prowadząc kampanię AdWords możesz sprawdzać jak Twoje reklamy wyświetlają się klientom w sieci wyszukiwania. Można to zrobić przy pomocy, specjalnie do tego celu przeznaczonego, narzędzia AdPreview. Polecamy nie robić tego przez przeglądarkę, gdyż będzie to zaburzało statystyki Twojej kampanii – wpisując w wyszukiwarkę hasła, na które pojawią się Twoje reklamy, zwiększasz liczbę ich wyświetleń, a nie klikając w nie zmniejszasz ich CTR. Jeżeli mimo wszystko, zdecydujesz się skorzystać z przeglądarki, zrób to w trybie incognito. Dzięki temu nie będą zbierane informacje o tym, co przeglądasz.

Podczas sprawdzania wyświetlania reklam, może okazać się, że wcale ich nie zobaczysz. Dlaczego tak się zdarza? Powody tego mogą być różne. Poniżej przedstawiamy najczęstsze z nich.

#1 Wtyczka w przeglądarce blokująca reklamy

Bardzo częstym powodem, dla którego nie widzimy naszych reklam jest wtyczka w przeglądarce, która służy do ich blokowania (np. AdBlock Plus). Zawsze warto więc upewnić się czy oby przypadkiem takowej nie mamy zainstalowanej.

#2 Zbyt często wyszukujesz swoją reklamę

Jeżeli nie korzystasz z narzędzia podglądu AdPreview może okazać się, że Google wstrzymuje wyświetlanie reklam na Twoim komputerze w przypadku, gdy zbyt często ich wyszukujesz. Takie działania systemu mają na celu ochronę reklamodawców poprzez przeciwdziałanie fałszywym kliknięciom, narażającym ich na dodatkowe i niepotrzebne koszty. Pamiętaj więc, żeby do podglądu reklam używać AdPreview.

#3 Wyczerpany/ograniczony budżet kampanii

Kolejnym powodem, dla którego nie widzisz swoich reklam jest ograniczony lub całkowicie wyczerpany budżet Twojej kampanii. Ponieważ w AdWords z góry określasz ile każdego dnia chcesz wydać pieniędzy, może okazać się, że Twój budżet dzienny w danym momencie został już wyczerpany lub też jest ograniczony. Twoje reklamy wówczas nie będą wyświetlane lub będą pojawiać się rzadko i dlatego możesz ich nie widzieć. W takim przypadku sprawdź czy masz ustawione standardowe wyświetlanie reklam, dzięki któremu będą one równomiernie wyświetlane w ciągu całego dnia. Ewentualnie rozważ też zwiększenie budżetu lub inny sposób optymalizacji swojej kampanii.

#4 Kłopot z płatnościami

W przypadku, gdy dopiero co wpłaciłeś pieniądze na swoje konto AdWords, a reklamy mimo to nie wyświetlają się, problem może być spowodowany kłopotem z płatnościami – np. wygasłą kartą kredytową, jej odrzuceniem lub też wykorzystaniem wszystkich środków. Upewnij się zatem czy Twoje pieniądze na pewno wpłynęły. W tym celu sprawdź zakładkę płatności (zębate koło w górnym prawym rogu) na swoim koncie Adwords.

#5 Geolokalizacja reklamy

Reklamy AdWords wyświetlane są użytkownikom na określonych obszarach. Jeżeli więc kierujesz swoje reklamy na przykład na Kraków i obszar w promieniu 25 km, a w chwili, gdy chcesz podejrzeć swoją reklamę znajdujesz się na drugim końcu Polski, reklama nie wyświetli się dla Twojej lokalizacji.

Tak samo może być też w przypadku, gdy używasz internetu mobilnego – Google wtedy może błędnie odczytać Twoją lokalizację i dlatego nie zobaczysz swoich reklam. Korzystając z AdPreview zawsze jednak możesz ustawić obszar, na który kierujesz swoje reklamy i sprawdzić jak są one wyświetlane, bez względu na to w jakim miejscu się znajdujesz.

#6 Harmonogram wyświetlania reklam

Kolejnym powodem, dla którego możesz nie widzieć swoich reklam jest harmonogram ich wyświetlania. Pamiętaj więc, że jeżeli korzystasz z tej funkcji to reklamy będą pojawiać się tylko w konkretnie określonych przez Ciebie porach czy też dniach.

#7 Kampania, grupa reklam lub dane słowo kluczowe są wyłączone

Powodem, dla którego nie możesz zobaczyć swoich reklam może być również stan kampanii, danej grupy reklam lub też konkretnego słowa kluczowego. Aby reklama mogła się pojawić na wpisaną przez Ciebie frazę zawsze musi być ona aktywna – zarówno na poziomie słów kluczowych jak i danej grupy reklam oraz kampanii, do których należy. Upewnij się zatem, czy przypadkiem któreś z nich nie są wyłączone.

#8 Reklama jest w trakcie sprawdzania

Każda reklama AdWords jest uprzednio weryfikowana pod kątem poprawności z obowiązującymi zasadami Google. Jej sprawdzenie może potrwać do 24 h, jeżeli więc od jej utworzenia nie minęła doba to być może nie została jeszcze zatwierdzona, a do tego momentu na pewno się nie wyświetli.

#9 Reklama została odrzucona

Może zdarzyć się i tak, że Twoja reklama została odrzucona przez Google z powodów formalnych. Oczywistym jest, że wówczas jej nie zobaczysz. Jeżeli tak faktycznie jest, zostaniesz poinformowany o tym mailowo. Jeżeli w wiadomości od Google nie zostaniesz poinstruowany jak zaistniały problem rozwiązać, koniecznie skontaktuj się z działem pomocy.

#10 Konkurencja

O wyświetlaniu reklam w Google decyduje wiele czynników takich, jak m.in. wynik jakości, w skład którego wchodzi oczekiwany współczynnik klikalności, trafność reklamy i jakość strony docelowej, jak również kwestie związane z wysokością stawki, oczekiwanym wpływem rozszerzeń czy konkretną aukcją. Aby Twoja reklama mogła się pojawić musi więc wygrać z konkurencyjnymi reklamami. Jeżeli nie pojawia się to zastanów się, jakie kwestie o tym zdecydowały i popraw je.

Jeżeli sprawdziłeś już wszystkie z powyższych opcji i mimo to nadal nie widzisz swoich reklam, koniecznie skontaktuj się z pomocą Google AdWords.

Tomasz Trzósło
Sales and Google Ads Manager Zajmuje się analizą danych płynących z narzędzia Google Analytics. W branży e-commerce pracuje od 2008 roku. Prowadził agencję ROIExperts.pl. Szkolił m.in.: Ministerstwo Cyfryzacji RP czy Akademię Google Partners.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry