Anonimowy ruch na stronie? Nie z Clearbit Reveal

Anita Pruchniak
Anita Pruchniak
Archiwum 03.2021
 

Anonimowy ruch na stronie?


Nie z Clearbit Reveal

W sektorze B2B wiedza o tym, kto przeglądał naszą stronę internetową jest bardzo cenna – nic więc dziwnego, że narzędzi analitycznych badających ruch przychodzący jest na rynku sporo. W wielu przypadkach ograniczają się one do mierzenia na stronie internetowej takich metryk jak czas, jakość i specyfika danej wizyty. Wszystko fajnie, ale…czy czegoś tu nie brakuje? Dobrze byłoby znać każdą odwiedzającą firmę z nazwy, wiedzieć czym się zajmuje oraz jak korzystała ze strony internetowej. Takie dane będą szczególnie użyteczne dla działów handlowych, które są odpowiedzialne za zdobywanie nowych partnerów biznesowych oraz klientów. I tu dobra wiadomość – dzięki Clearbit Reveal użytkownicy strony www nie są już anonimowymi odbiorcami w raportach. Chcesz wiedzieć jak to możliwe i jak działa wykorzystanie danych osobowych w marketingu?

 

Jak działa Clearbit Reveal

Clearbit Reveal to narzędzie dedykowane szczególnie marketingowcom oraz new business managerom, które ma za zadanie zdeanonimizować ruch na stronie internetowej. Jego działanie polega na wykrywaniu IP urządzenia, z którego dokonano wejścia na stronę. To właśnie na jego podstawie narzędzie tworzy profil firmy, do której należy osoba wchodząca na naszą stronę. Dane są pozyskiwane w czasie rzeczywistym, więc nawet jeśli przedsiębiorstwo korzysta ze zmiennego IP, to Clearbit nie będzie miał problemu z poprawnym zaraportowaniem szczegółowych danych o ruchu. Narzędzie dobrze radzi sobie zarówno z rozpoznawaniem publicznych adresów IP oraz tych, z których korzystają małe firmy. Dane ze strony eksportowane są do połączonego konta Google Analytics, skąd mamy dostęp do szczegółowych raportów dotyczących strony internetowej i o ruchu na niej.

Co znajdziemy w raportach o ruchu na stronie?

  • Identyfikacja – dzięki użytej technologii Clearbit dostarcza takich informacji jak: nazwa firmy, branża, typ, a nawet liczba zatrudnionych w niej pracowników, czy adresy e mail. Z raportów dowiemy się również, które strony www były odwiedzane, jak długo trwała wizyta, oraz z którego źródła ruchu pochodziła.
  • Segmentacja i optymalizacja – zebrane dane można podzielić na segmenty według wielkości przedsiębiorstwa, branż, lokalizacji i nie tylko. Pozwoli to na dokładną analizę skuteczności działań marketingowych w Internecie oraz da możliwość lepszego zrozumienia, kim są użytkownicy strony i czym się charakteryzują.
  • Personalizacja – na podstawie raportów z Clearbit możemy tworzyć listy remarketingowe (również po adresach e mail) na konkretne grupy odbiorców. Dzięki temu trafienie z komunikatem do ściśle dopasowanego audytorium jest jeszcze prostsze i jeszcze bardziej precyzyjne.

 

 

Mocne strony

Wielu użytkowników chwali sobie Clearbit Reveal, który spełnia wiele ich oczekiwań, mimo że nie jest to pierwsze i zapewne nieostatnie narzędzie na rynku tego typu. Przeprowadzona analiza konkurencji pokazuje, że inne produkty oferują podobne rozwiązania, jednak Reveal ma kilka mocnych atutów. Po pierwsze, dostarcza naprawdę dobrej jakości dane o ruchu na stronie i to w czasie rzeczywistym. Dalej, dzięki możliwości integracji z third-party services jak Google Analytics możemy zestawić niemal dowolny wymiar niestandardowy Clearbit z danymi w panelu GA. Clearbit oferuje również integrację poprzez API. Sama obsługa jak i implementacja na stronie jest bardzo prosta, dzięki czemu nie musimy angażować w te prace programisty. Całość oceniam na bardzo funkcjonalną, a jednocześnie przejrzystą i łatwą do analizy. Ruch na stronie internetowej warto badać, a z tym narzędziem jest to o wiele prostsze i skuteczniejsze.

Sekcja tło

Szukasz reklamy dopasowanej do Twojego biznesu?

 

Konfiguracja narzędzia

Aby zacząć korzystać z funkcji narzędzia należy:

1) Utworzyć konto za pomocą adresu e mail na https://clearbit.com/reveal – każde nowe konto zyskuje darmowy dostęp do 30-dniowej wersji trialowej.

2) Zaimplementować kod na stronie internetowej: wspierane są dwie opcje – pierwsza poprzez Google Analytics, druga za pośrednictwem Google Tag Managera.

3) Utworzyć na koncie Google Analytics „Panele informacyjne” z niestandardowymi danymi o ruchu na stronie.

 

 

Konfiguracja nie powinna być problematyczna – na stronach pomocy dostępne są przejrzyste materiały, które poprowadzą Cię krok po kroku przez cały proces konfiguracji. Na pewno warto wypróbować narzędzie jakim jest Clearbit Reveal, a samo jego ustawienie nie powinno trwać więcej niż 15 minut. Cała reszta to już tylko wnikliwe analizowanie tabel w Google Analytics i wyciąganie słusznych (mam nadzieję) wniosków o ruchu na stronie internetowej.

 

Wykorzystanie danych o ruchu na stronie z Google Analytics w marketingu

Jak już wiemy, Clearbit Reveal natychmiast identyfikuje ruch na stronie na podstawie adresu IP, dzięki czemu możesz automatycznie dostosowywać działania reklamowe do aktualnych odbiorców.

Wobec tego dane z Google mogą posłużyć do tworzenia segmentów odbiorców, które z kolei wykorzystać można w kampaniach płatnych, np. Google Ads czy w social media. Mając wszystkie powyższe informacje, w łatwy sposób docieramy do bardzo konkretnych użytkowników na stronie, dzięki czemu możliwe jest precyzyjne targetowanie reklam. Kampanie Google Ads to m.in. wyświetlanie się w wynikach wyszukiwania Google za pomocą konkretnych słów kluczowych. Natomiast jako social media możemy uznać Facebooka czy Instagrama, na których również możemy się reklamować z dużym powodzeniem. Niezależnie, który kanał dotarcia do użytkowników strony wybierzemy, Google Analytics będzie zbierał o nich wszelkie informacje.

Główne korzyści marketingowe zatem to:

  • Zaawansowany retargeting – zamiast wyświetlać reklamę wszystkim odwiedzającym stronę, pokaż spersonalizowany komunikat reklamowy pod kątem branży odpowiednim osobom.
  • Optymalizacja wydatków na reklamę – analizuj który przekaz reklamowy i z jaką skutecznością dociera do przedstawicieli poszczególnych branż, zawodów czy stanowisk. Nie przepalaj budżetu na nietrafione reklamy.
  • Personalizacja strony www – wiesz czy odwiedzający stronę pracuje w małej czy dużej firmie? Jaką branżę reprezentuje? Wykorzystaj to tworząc dedykowane strony i zamieść tam interesujące ich treści.

 

Jak zwiększyć ruch na stronie dzięki Clearbit Reveal?

Clearbit Reveal to również potężne narzędzie pozwalające zwiększyć ruch na stronie www. Dzięki zidentyfikowaniu interesujących Cię grup odbiorców, w systemach reklamowych Google czy Facebooka możesz tworzyć grupy podobnych odbiorców. Są to osoby, które prawdopodobnie wcześniej nie korzystały z Twoich stron internetowych, ale wykazują pewne podobieństwa względem użytkowników z remarketingu. Dzięki takiemu targetowaniu reklam masz wpływ na zwiększenie ruchu i dotarcie do najbardziej wartościowych internautów pod kątem przydatności dla Twojego biznesu, a którzy to odbiorcy mogą jeszcze nie wiedzieć o istnieniu Twojej firmy. Wykorzystaj ten potencjał i przekuj nowych użytkowników w swoich lojalnych klientów.

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu opublikowana została na blogu w grudniu 2017  roku.

Anita Pruchniak
SEM Specialist w agencji DevaGroup. Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (22 głosów, średnia: 4,82 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991