Clearbit Reveal – nowa generacja narzędzi dla handlowców

Anita Pruchniak
Anita Pruchniak
Archiwum 12.2017

Clearbit Reveal


- nowa generacja narzędzi dla handlowców

Anonimowy ruch? Nie z Clearbit Reveal

W sektorze B2B wiedza o tym, kto przeglądał stronę internetową jest bardzo cenna – nic więc dziwnego, że narzędzi analitycznych jest na rynku sporo. W wielu przypadkach ograniczają się one do mierzenia takich metryk jak czas, jakość i specyfika danej wizyty. Wszystko super, ale…czy czegoś tu nie brakuje? Fajnie byłoby znać każdą odwiedzającą nas firmę z nazwy, wiedzieć czym się zajmuje oraz jak korzystała z witryny. Takie dane będą szczególnie użyteczne działowi handlowemu, który jest odpowiedzialny za zdobywanie nowych partnerów biznesowych oraz klientów. I tu dobra wiadomość – dzięki Clearbit użytkownicy nie są już anonimowymi odbiorcami w raportach. Chcesz wiedzieć dlaczego?

 

Jak działa Clearbit Reveal

Clearbit Reveal to narzędzie dedykowane szczególnie marketingowcom oraz new business managerom, które ma za zadanie zdeanonimizować ruch przychodzący na stronę internetową. Jego działanie polega na wykrywaniu IP urządzenia, z którego dokonano wejścia na stronę i na jego podstawie narzędzie tworzy profil firmy. Dane są pozyskiwane w czasie rzeczywistym, więc nawet jeśli przedsiębiorstwo korzysta ze zmiennego IP, to Clearbit nie będzie miał problemu z poprawnym raportowaniem. Narzędzie dobrze radzi sobie zarówno z rozpoznawaniem publicznych adresów IP oraz tych, z których korzystają małe firmy. Dane eksportowane są do połączonego konta Analytics, skąd mamy dostęp do szczegółowych raportów.

Co znajdziemy w raportach?

  • Identyfikacja – dzięki użytej technologii, Clearbit dostarcza takich informacji jak: nazwa firmy, branża, typ, a nawet liczba zatrudnionych w niej pracowników. Z raportów dowiemy się również, które strony były odwiedzane, jak długo trwała wizyta, oraz z którego źródła ruchu pochodziła.
  • Segmentacja i optymalizacja – zebrane dane można podzielić na segmenty według wielkości przedsiębiorstwa, branż, lokalizacji i nie tylko. Pozwoli to na dokładną analizę skuteczności działań marketingowych w Internecie oraz da możliwość lepszego zrozumienia, kim są użytkownicy strony i czym się charakteryzują.
  • Personalizacja – na podstawie raportów z Clearbit możemy tworzyć listy remarketingowe na konkretne grupy odbiorców. Dzięki temu trafienie z komunikatem do ściśle dopasowanego audytorium jest jeszcze prostsze i jeszcze bardziej precyzyjne.

 

Mocne strony

Wielu użytkowników chwali sobie Clearbit Reveal, który spełnia wiele ich oczekiwań, mimo że nie jest to pierwsze i zapewne ostatnie narzędzie na rynku tego typu. Konkurencyjne produkty oferują podobne rozwiązania, jednak Reveal ma kilka mocnych atutów. Po pierwsze, dostarcza naprawdę dobrej jakości dane i to w czasie rzeczywistym. Dzięki możliwości integracji z third-party services jak Google Analytics możemy zestawić niemal dowolny wymiar niestandardowy Clearbit z danymi w panelu GA. Clearbit oferuje również integrację poprzez API. Sama obsługa jak i implementacja jest bardzo prosta, dzięki czemu nie musimy angażować w te prace programisty. Całość oceniam na bardzo funkcjonalną, a jednocześnie przejrzystą i łatwą do analizy.

 

Konfiguracja narzędzia

Aby zacząć korzystać z funkcji narzędzia należy:

1) Utworzyć konto na https://clearbit.com/reveal – każde nowe konto zyskuje darmowy dostęp do 30-dniowej wersji trialowej.

2) Zaimplementować kod na stronie – wspierane są dwie opcje – pierwsza poprzez Google Analytics, druga za pośrednictwem Google Tag Managera.

3) Utworzyć na koncie Analytics Panele informacyjne z niestandardowymi danymi.

 

 

Konfiguracja nie powinna być problematyczna, jeśli masz choćby podstawowe pojęcie o analityce – na stronach pomocy dostępne są przejrzyste materiały, które poprowadzą Cię krok po kroku przez cały proces. Na pewno warto wypróbować to narzędzie – sama konfiguracja nie powinna trwać więcej niż 15 minut. Cała reszta to już tylko wnikliwe analizowanie tabel i wyciąganie słusznych (mam nadzieję) wniosków.

 

Anita Pruchniak
Junior SEM Specialist. Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991