Cykl webinarów SEOSpaceLab od OnCrawl – podsumowanie cz. 3

Klaudia Hadała
Klaudia Hadała
Archiwum 06.2020
 
 
SEOSpaceLab OnCrawl webinary

Cykl webinarów SEOSpaceLab od OnCrawl


podsumowanie część 3

Przedstawiamy 3 część cyklu, w którym przybliżamy najciekawsze informacje, których dowiedzieliśmy się z  webinarów SEOSpaceLab przygotowanych przez OnCrawl. Webinary odbyły się na przełomie kwietnia/maja i dostarczyły nam ogromną dawkę wiedzy! Dziś przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie dwóch kolejnych webinarów, a mianowicie:

Setting up an SEO Strategy to empower Product and Content teams

How to use InRank to unlock internal link potential in your site?

Webinary z pewnością zaciekawią osoby pracujące in-house, na których barkach spoczywa skoordynowanie wielu działów w firmie i wspólne wypracowanie strategii SEO. Drugi webinar pozwoli na jeszcze lepsze zapoznanie się z narzędziem OnCrawl i tematem linkowania wewnętrznego. Zapraszamy do lektury i obejrzenia webinarów 🙂

Setting up an SEO Strategy to empower Product and Content teams

Murat Yatağan podczas webinaru przedstawił elementy, na które należy szczególnie zwrócić uwagę przy tworzeniu prawidłowej strategii SEO we współpracy z innymi działami w firmie. Na początku warto zadać sobie pytanie: Kim są użytkownicy odwiedzający naszą stronę? Dzięki ustaleniu person będziemy w stanie dostarczyć użytkownikom treści, które są przez nich pożądane. Po drugie: zastanówmy się i sprawdźmy, jak nasza strona jest widziana przez roboty wyszukiwarek oraz co możemy zrobić, aby lepiej rozumiały jej zawartość. Ten aspekt pozwoli na zwiększenie widoczności strony w Google.

Co ważne, z przygotowaną strategią SEO warto zapoznać całą firmę. Powinna ona zawierać nie tylko punkty, nad którymi będziemy się skupiać w nadchodzącym roku, ale także konkretne informacje dlaczego to będą właśnie te, a nie inne działania.
SEO składa się w skrócie z technicznego SEO, contentu, backlinków i analityki – bez współpracy z działami odpowiedzialnymi za produkt, content, PR i kwestie programistyczne ciężko będzie nam uzyskać satysfakcjonujące efekty naszych działań. W dużej firmie nie jesteśmy w stanie sami wszystkiego zrobić, jednak dzięki swojej wiedzy jesteśmy w stanie prawidłowo pokierować całym procesem.

W każdym dziale warto znaleźć lidera, który pomoże nam we wdrażaniu strategii. Powinna być to osoba, która będzie rozumieć nasze działania oraz ich wagę. Dzięki temu będziemy w stanie szybko przekazywać swoją wiedzę i wytyczne innym działom. W razie konieczności zmiany strategii będziemy wiedzieli też do kogo zwrócić się w pierwszej kolejności i wyłapiemy z firmy osoby, które będą mogły nam pomóc. Liderów najlepiej traktować jak swoich klientów agencji, z którymi musimy współpracować aby uzyskać satysfakcjonujące efekty.

Sekcja tło

Sprawdź, gdzie możesz nas spotkać!


Ogromnie ważne jest to, aby dać ludziom możliwość pomiaru działań, które rekomendujemy. Informację o tym, co zespół może zyskać dzięki SEO oraz coś, do czego w swoich działaniach będą mogli dążyć. Świetnie sprawdzi się tutaj ustalenie KPI. Najlepiej dla każdego działu przygotować osobny raport, który będzie przedstawiał ważne dla nich dane.

Jednak to, o co musimy dbać przez cały czas to upewnianie się, że nasi współpracownicy mają wystarczającą wiedzę o SEO. Najlepiej zorganizować im szkolenie, ale nie powinna to być jednorazowa dawka wiedzy. Warto informować liderów o narzędziach, z których mogą korzystać pracownicy, nowościach w branży, aktualizacjach algorytmów itp.. W tej kwestii musimy być proaktywni. Nie czekamy, aż ktoś zainteresuje się SEO, dzielmy się swoją wiedzą na co dzień.

 

How to use InRank to unlock internal link potential in your site?

Webinar, którego gościem była Jenny Halasz związana z branżą SEO od 20 lat. Skierowany jest szczególnie do klientów OnCrawl lub osób zastanawiających się dlaczego warto korzystać z tego narzędzia.

Jednak nie jest on wyłącznie reklamą narzędzia i omówieniem jego funkcjonalności. Cały webinar został poświęcony linkowaniu wewnętrznemu, a co za tym idzie – architekturze strony i nawigacji. Przedstawiona została dokładnie przewaga ustrukturyzowanej architektury strony nad płaską w aspekcie SEO. Szeroko omówiony został temat Click Depth na konkretnych przykładach.

Jedną z rekomendacji od prowadzącej jest szczegółowa segmentacja contentu na stronie i tworzenie pomiędzy nimi odpowiednich powiązań. To jak wygląda ta kwestia na stronie możemy poddać analizie między innymi w narzędziu OnCrawl, ale nie jest to jedyne rozwiązanie.

W swojej prezentacji Jenny podzieliła się swoimi case study. Prowadząca przedstawiła problemy z jakimi spotkała się na stronach i to w jaki sposób przeprowadziła analizę problemu pod kątem linkowanie wewnętrznego. Na końcu każdego przykładu zaprezentowała swoje konkretne rekomendacje przekazane również klientom. Podczas analiz wskazała zakładki w narzędziu OnCrawl umożliwiające wyszukanie wśród podstron tych, które generują największy ruch jednak nie wykorzystują w pełni swojego potencjału linkowaniem wewnętrznym. Jedną z ciekawszych kwestii, które zostały poruszone, była analiza zagłębienia linków w strukturze i wyniki danych podstron. Przedstawione zostały przykłady tego jak brak linkowania wewnętrznego może osłabiać daną podstronę w wynikach wyszukiwania, ale także znacząco ją wzmocnić.

Klaudia Hadała
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w agencji DevaGroup. Prowadzi kampanie SEO dla klientów z różnych branż. Interesuje się marketingiem internetowym i psychologią. W czasie wolnym uwielbia podróżować.

Piotr Jacek
Senior SEO Specialist. Pozycjonowaniem i optymalizacją stron zajmuje się od 2010 r. W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie kompleksowych audytów oraz weryfikację stron internetowych pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat szeroko pojętej muzyki i dobrego filmu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991