Optymalizacja kampanii AdWords

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 05.2016

Optymalizacja


kampanii AdWords

W istniejących już kampaniach AdWords niezwykle istotną kwestią jest ich systematyczna optymalizacja, czyli działania, które mają na celu ich ciągłe ulepszanie. Takie dążenie do poprawy osiąganych wyników jest ważne nie tylko ze względu na sam odbiór reklam przez użytkowników, ale także w kontekście lepszego, bardziej efektywnego wydawania pieniędzy. Dlatego z całą pewnością należy regularnie optymalizować każdą prowadzoną przez nas kampanię.

W jaki sposób optymalizować kampanię?

Kampanię AdWords warto optymalizować na każdym poziomie. Możemy ulepszać takie elementy jak:

  1. Słowa kluczowe
  2. Budżet
  3. Struktura konta
  4. Teksty reklam
  5. Rozszerzenia reklam
  6. Strona docelowa.

Poniżej pokrótce omówiliśmy każdy z poziomów, na których możemy optymalizować naszą kampanię. W kolejnych wpisach pojawią się bardziej dokładne wskazówki, mówiące o tym, jak ulepszać poszczególne z nich.

1. Słowa kluczowe

Optymalizując kampanię, ważne jest zwrócenie uwagi na słowa kluczowe, których użyliśmy i zastanowić się jak możemy je ulepszyć. W tym celu można oczywiście zmienić typy dopasowań przez nas wybrane i zastosować inne, które być może przyniosą lepsze rezultaty. Ponadto na podstawie informacji dotyczących wyszukiwanych przez użytkowników haseł możemy również do naszej kampanii dodać nowe słowa kluczowe lub też nowe wykluczające słowa kluczowe. Na poziomie słów kluczowych zawsze należy sprawdzać również Wynik Jakości dla każdej frazy, gdyż wpływa on na stawkę CPC. Poprawienie tego wskaźnika oznacza zatem, że za kliknięcie w reklamę zapłacimy mniej, a w efekcie tego w ramach tego samego budżetu uzyskamy więcej ruchu.

2. Budżet

Kolejną kwestią, którą możemy optymalizować w naszej kampanii AdWords jest budżet. W tym przypadku warto, w trakcie trwania danego miesiąca, na bieżąco kontrolować w jakim tempie wydawane są nasze pieniądze. Oczywiście najlepiej, żeby działo się to systematycznie – ani za wolno, ani też za szybko. Takie systematyczne sprawdzanie stanu budżetu danej kampanii pozwoli nam na większą kontrolę nad wydawanymi pieniędzmi. Jeżeli zauważymy bowiem, że nasze reklamy są rzadko wyświetlane i tym samym dzienny budżet nie jest w całości wykorzystywany, możemy podnieść wcześniej ustalone stawki. Tak samo w sytuacji odwrotnej – gdy zauważymy, że nasz budżet szybko się kończy, również powinniśmy w porę interweniować.

3. Struktura konta

Optymalizując kampanię AdWords, nie należy bać się zmian dokonywanych w samej strukturze konta. Tym samym możemy aktualizować m.in. jej lokalizację – rozszerzać lub zawężać jej zasięg, kierować na różne sieci – wyszukiwarkę lub sieć reklamową, reklamować się na urządzeniach mobilnych, ustawiać harmonogram wyświetlania reklam w konkretne dni czy godziny, jak również dostosowywać pod założone cele strategie ustalania stawek.

4. Teksty reklam

Niezwykle ważną kwestią podczas optymalizacji kampanii jest skupienie się również na samych tekstach reklam. Jest to istotne, jeżeli chcemy poprawić nasz współczynnik klikalności. Przede wszystkim musimy zastanowić się, czy aby na pewno są one atrakcyjne dla użytkowników, a jeśli nie, to jak to zmienić. Oczywiście sprawą pierwszorzędną jest, aby w tekście reklamy pojawiały się nasze słowa kluczowe, co przekłada się na uzyskiwane wyniki jakości. Dobrą praktyką jest również informowanie o promocjach, rabatach, a także bezpośrednie zachęcanie odbiorcy do kliknięcia (poprzez użycie takich słów jak: „Sprawdź”, „Zadzwoń” itp.). Podczas optymalizacji kampanii warto również zastanowić się nad dodaniem nowej wersji reklamy, która zwiększy jej skuteczność.

5. Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam są kolejną ważną kwestią przy optymalizacji naszej kampanii AdWords. Zawsze należy więc sprawdzić, czy ich użyliśmy, a jeśli tak, to zastanowić się, w jaki sposób można je jeszcze poprawić. Jest to o tyle istotne, że Google promuje właśnie reklamy z rozszerzeniami, umieszczając je na wysokich pozycjach. Co również znaczące, reklamy z rozszerzeniami zajmują więcej miejsca, a tym samym są bardziej widocznie. Ponadto są one także i bardziej atrakcyjne dla użytkowników.

6. Strona docelowa

Optymalizując kampanię AdWords, nie można również zapominać o stronie docelowej, na którą prowadzi dana reklama. Musi być ona oczywiście tak dobrana, żeby użytkownik po kliknięciu czuł, że trafił tam, gdzie chciał trafić. Należy więc przede wszystkim sprawdzić, czy aby na pewno strona docelowa jest bezpośrednio związana z naszą reklamą, zawiera odpowiednie słowa kluczowe oraz czy jest przejrzysta i łatwa w obsłudze dla użytkowników. Dobra strona docelowa powinna charakteryzować się niskim współczynnikiem odrzuceń oraz posiadać wysoki współczynnik realizacji celu.

Regularnie optymalizując kampanię AdWords, można znacząco poprawić jej wyniki oraz na bieżąco kontrolować to, co dzieje się z naszymi reklamami. Za każdym razem warto jednak zadać sobie pytanie o konkretne cele, do których dążymy i w jaki sposób wprowadzane zmiany mają nas do nich przybliżyć.

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991