Optymalizacja kampanii w sieci reklamowej

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 06.2016

Optymalizacja kampanii


w sieci reklamowej

Optymalizacja kampanii AdWords to nic innego jak jej ulepszanie. Ma ona na celu przede wszystkim zminimalizować koszty ponoszone na reklamę i sprawić, by była bardziej efektywna. Istnieje kilka prostych metod, które pozwolą skutecznie optymalizować kampanię.

W przypadku kampanii na sieć reklamową warto rozważyć:

1. Reklamy graficzne oraz tekstowe

Dlaczego warto stosować jedne i drugie jednocześnie? Przyczyn jest co najmniej kilka. Przede wszystkim mamy możliwość docierania z jednym przekazem w różnorodny sposób. Z reguły skuteczniejsze będą reklamy graficzne, lecz po pierwsze – są od tego wyjątki, po drugie – to nie znaczy, że reklamy tekstowe nie mogą stanowić dobrego uzupełnienia. Ważne, żeby wydzielić takie reklamy w dwie odrębne grupy oraz wyżej windować stawki dla reklam graficznych. Powinniśmy regularnie kontrolować wyniki obu grup, a co najważniejsze – uaktualniać przekaz, tzn. informować o nowych produktach czy bieżących promocjach.

Stosowanie zarówno reklam graficznych jak i tekstowych jest też istotne z powodu ograniczeń możliwości reklamowych na stronach partnerskich Google. Oznacza to, że niektóre strony partnerskie mogą pozwalać tylko na wyświetlanie reklam tekstowych i odwrotnie – tylko reklam graficznych. Aby mieć pewność, że nasz przekaz w sieci reklamowej Google wyświetli się w możliwie jak największej ilości miejsc docelowych, sugerujemy stosowanie wspomnianych dwóch formatów reklam.

2. Wykluczanie aplikacji mobilnych

Optymalizując kampanię w sieci reklamowej warto przyjrzeć się raportowi miejsc docelowych, w których wyświetlana była reklama. Często zdarza się, że możemy spotkać się z takim widokiem, jak na obrazku poniżej.

Wykluczanie aplikacji moblinych

Przykład ten pokazuje, że dana reklama wyświetlała się w wielu śmieciowych aplikacjach. W przypadku większości kampanii ruch tego typu jest całkowicie zbędny, a szansa uzyskania konwersji jest mała. Ręczne wykluczanie aplikacji dostępnych w Google Play lub Appstore byłoby bardzo czasochłonne, istnieje jednak szybkie rozwiązanie, które można w takim przypadku zastosować. Najłatwiejszym sposobem jest po prostu wykluczanie całego ruchu z aplikacji mobilnych. Aby tego dokonać musimy wykonać następujące kroki: wchodzimy w daną kampanię→ sieć reklamowamiejsca docelowe→ przewijamy na dół do wykluczeń lub na górze wybieramy kierowanie→ miejsca docelowe→ wpisujemy adsenseformobileapps.com →dodaj miejsce docelowe.

Wykluczanie aplikacji moblinych

Wykluczanie aplikacji mobilnych

Wykluczanie aplikacji mobilnych

3. Wykluczanie opcji kategorii witryn

Optymalizując kampanię w sieci reklamowej, oprócz wykluczania aplikacji mobilnych, możemy również wykluczyć ruch z kategorii witryn. Aby to zrobić należy kliknąć opcje kategorię witryn, a następnie odznaczyć gry i aplikacje niepełnoekranowe GMob na komórki. Dzięki temu nasze reklamy nie powinny już wyświetlać się na urządzeniach mobilnych.

Wykluczanie opcji kategorii witryn

4. Dodanie cappingu

W celu usprawnienia kampanii kierowanych na sieć reklamową, w tym także kampanii remarketingowych, warto również dodać capping, a więc ograniczenie wyświetleń reklamy na użytkownika. Częste wyświetlanie danej reklamy tej samej osobie może bowiem przynieść odwrotny do zamierzonego skutek, skutecznie zniechęcając do naszej firmy. Co ważne również z punktu widzenia optymalizacji, dzięki cappingowi w danym budżecie możemy docierać do większej ilości użytkowników.

Najczęściej stosowany capping wynosi 3-5 na grupę reklam na użytkownika. Aby go dodać trzeba wejść do ustawień kampanii kierowanej na sieć reklamową, wtedy w ustawieniach zaawansowanych pojawia się pole, w którym to możemy ustawić ograniczenia wyświetlania reklam.

Dodanie cappingu

5. Wykluczenia stron docelowych

Ważną kwestią w optymalizacji kampanii w sieci reklamowej są również wykluczenia stron docelowych. Aby to zrobić należy przejść do zakładki sieć reklamowa, a następnie wybrać kierowanie oraz uzupełnić pole miejsca docelowego i dodać je.

 Wykluczenia stron docelowych

Wykluczenia stron docelowych

6. Wykluczenia list remarketingowych

Oprócz wykluczeń stron docelowych, optymalizując kampanię w sieci reklamowej można także dokonać wykluczeń list remarketingowych. W tym celu w zakładce sieć reklamowa klikamy na zainteresowania i remarketing, po czym wybieramy daną listę remarketingową.

Wykluczenia list remarketingowych

Wykluczenia list remarketingowych

Wykluczanie list remarketingowych sprawdza się w przypadku, gdy zależy nam na pozyskaniu nowych użytkowników, nie będących wcześniej na naszej witrynie.

7. Wykluczenia adresów mailowych klientów

Analogicznie do list remarketingowych, możemy również wykluczać klientów po adresach mailowych, a to za sprawą customer match. Wystarczy, że stworzymy plik adresów e-mail do klientów, którym nie chcemy już wyświetlać naszych reklam i zaimportujemy go do kampanii. Aby to zrobić przechodzimy kolejno do Udostępniane zasoby > Odbiorcy > Emaile klienta.

Screen Customer Match

To rozwiązanie może być nam przydatne szczególnie wtedy, gdy mamy bazę użytkowników, którzy stale korzystają z naszych usług bądź specyfika naszej działalności powoduje, że nasza usługa jest jednorazowa. Dlatego właśnie wyświetlanie reklam takim użytkownikom może być źle odbierane, a na pewno zaniża nasze współczynniki.

8. Podział kampanii względem kierowania

Kierowanie reklam w sieci reklamowej Google może opierać się o słowa kluczowe, tematy, zainteresowania, miejsca docelowe, demografię czy listy remarketingowe. W celu odpowiedniej optymalizacji kampanii kierowanej na sieć reklamową, sugerujemy podzielenie kampanii według sposobu kierowania. Tym sposobem łatwiej będzie oszacować i optymalizować lepiej konwertujące kanały. Dodatkowo, podział kampanii pozwoli na optymalizacje budżetów. Przykładowo, będziemy mogli stosować wyższe stawki i budżet w kampaniach obejmujących kierowanie na tematy, a inne w kampanii kierowanej na zainteresowania czy strony docelowe. 

 

Stosując powyższe metody optymalizacji kampanii kierowanej na sieć reklamową możemy skutecznie zwiększyć jej efektywność oraz zminimalizować koszty. Warto więc systematycznie to robić – efekty na pewno będą zauważalne.

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991