5 pomysłów na optymalizację reklam AdWords – czas

Damian Szot
Damian Szot
Archiwum 05.2018

5 pomysłów na optymalizację


reklam AdWords – czas

Każdy z nas widział te reklamy setki, a może nawet tysiące razy. Zwyczajne, niewyróżniające się, pisane na jedno kopyto – tak niestety wygląda większość reklam, które wychodzą spod klawiatur specjalistów od AdWords.

Często przyczyną jest brak czasu po dopracowaniu wszystkich sposobów kierowania, ustawień, struktury itd. A gdyby tak poświęcić na reklamy tyle samo czasu i energii, co na pozostałe elementy naszej kampanii?

Mamy dla Was 5 pomysłów na to, jak personalizując reklamy, zyskać przewagę nad konkurencją.

Pierwsze 3 artykuły z tej serii ukazały się już na naszym blogu, możecie je znaleźć po tymi adresami: Personalizacja ze względu na płeć, ze względu na lokalizację i ze względu na urządzenie. W czwartej części cyklu zajmiemy się optymalizacją reklam ze względu na czas.

 

4. Czas

Kolejnym pomysłem na optymalizację AdWords jest uwzględnienie w reklamie czasu, a mówiąc precyzyjnie – pory roku, sezonu czy specyficznego okresu. Wbrew pozorom nie jest to powtórzenie, a nakreślenie różnych pomysłów na to, kiedy to czas może podpowiadać nam teksty reklamowe do naszej kampanii AdWords. Zacznijmy od sytuacji, w której więcej niż rekomendowane jest dostosowywać swoje reklamy:

 

  • PORA ROKU

W wielu branżach będzie to naturalne, że pora roku warunkuje nie tylko teksty reklamowe, ale sam asortyment, np. w branży odzieżowej. Nasze reklamy mogą zawierać mniej lub bardziej oczywiste nawiązania do obecnej pory roku.

Przykłady reklam

Po Zimie Twoje Włosy Wymagają Wsparcia, Popraw Ich Wygląd Z Kosmetykami X!

Wiosenne Porządki? Zostaw To Nam – Szybko i Tanio Wyczyścimy Twoje Biuro!

Buty X Taniej Do 70%, Wyprzedaż + Nowości, Zobacz Kolekcję Wiosna 2018!

Wiosenne Oczyszczenie Twarzy Z Kosmetykami X – Przygotuj Się Na Słońce!

 

Ważne

Najczęstszym błędem, jaki pojawia się przy okazji tego typu optymalizacji AdWords, jest niewygaszenie reklamy wraz z nadejściem nowej pory roku. W ten sposób możemy w kwietniu zachęcać do zmiany opon na zimowe czy w grudniu sugerować zakup sandałów. Proponujemy przy okazji ustawiania takich reklam od razu ustawić też przypomnienie, kiedy zastąpić je nowymi reklamami. Niewiele jest w AdWords gorszych rzeczy niż zupełnie nieaktualny tekst reklamowy.

 

  • SEZON

W kontekście optymalizacji reklam będzie to trochę odmienne pojęcie niż pora roku, wymagające szerszego spojrzenia. O ile pora roku jest czymś stałym, o tyle sezon rządzi się często swoimi prawami. Oczywiście możemy mieć sezony – nazwijmy je – przewidywalne, takie jak na przykład sezon komunijny w maju czy sezon na kalendarze pod koniec roku.

Przykłady reklam

Pamiętasz O Sukience Komunijnej? Do Maja Już Niedaleko – Wybierz i Zamów Online!

Grudzień To Już Ostatni Moment, Żeby Zamówić Kalendarze Na 2018, Zobacz Ofertę!

Nie Czekaj Do Ostatniej Chwili. Zadbaj O Bezpieczeństwo, Wymień Opony Na Zimowe!

 

Jednak możemy również uwzględniać w naszych reklamach sezony ruchome. Przykładem może być okres ferii zimowych, które w zależności od województwa co roku przypadają na trochę inną datę. Ta prawidłowość może sama w sobie dostarczyć nam pomysłów na przygotowanie sezonowych kampanii.

 

Przykład

Wraz z naszym klientem, który zajmuje się sprzedażą pomocy naukowych do nauki języków, postanowiliśmy, że będziemy kierować promocję do osób, które właśnie kończą ferie. Oczywiście zarówno w przekazie reklamowym, jak i na promocyjnej podstronie odwoływaliśmy się do tego, że nadszedł czas na powrót do obowiązków, m.in. do nauki języka. Kiedy od zakończenia ferii w danym województwie mijało już dość czasu, wygaszaliśmy tam promocję i rozpoczynaliśmy ją w kolejnych województwach.

 

Przykłady reklam

Po Feriach Przy Każdym Zamówieniu Fiszek Odbierz Motywacyjny Prezent!

Fiszki Umilą Powrót Po Feriach – Zamów Fiszki i Odbierz Prezent!

Koniec Ferii i Brak Chęci Do Pracy? Do Każdego Zamówienia Fiszek Dodajemy Gratis

 

Takie przedsięwzięcie wymaga utworzenia nowych kampanii, aby odpowiedni przekaz reklamowy był w odpowiednim czasie kierowany na odpowiednie województwa. Nie jest to najprostsze rozwiązanie i na pewno nie polecamy go wdrażać zbyt często, natomiast warto raz na czas przetestować na koncie coś nieszablonowego.

 

  • SPECYFICZNY OKRES

Możemy również przygotowywać nasz przekaz reklamowy w oparciu nie tyle o porę roku czy sezon, tylko specyficzny okres uwarunkowany np. sytuacją polityczną, bieżącymi problemami społecznymi czy wydarzeniami sportowymi.

Przykładem może być wystąpienie Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, które spowodowało szereg wątpliwości np. wśród osób chcących wyjechać tam na studia. Reklamując usługi wsparcia edukacji zagranicznej świeżo po Brexicie, uznaliśmy wraz z klientem, że będziemy rozwiewać wątpliwości przyszłych studentów już na poziomie tekstu reklamowego.

Innym przykładem może być wyrok sądowy w odpowiedzi na pozew zbiorowy klientów firm ubezpieczeniowych nakazujący zwrot opłat likwidacyjnych za polisolokaty. Była to dobra sposobność do tego, aby kancelaria prawna uwzględniła w swoim przekazie reklamowym gotowość do zajęcia się tego typu sprawami.

Z kolei w perspektywie najbliższych miesięcy doskonałą okazją do optymalizowania reklam AdWords są rozpoczynające się w połowie czerwca mistrzostwa świata w piłce nożnej. Tutaj również mamy już gotowych kilka pomysłów, ale… pozwolicie, że nie będziemy ich na razie zdradzać : )

 

Kalendarz marketera

W usystematyzowaniu pracy nad optymalizacją reklam AdWords ze względu na czas może nam pomóc kalendarz marketera, czyli zbiór dat atrakcyjnych marketingowo. Na naszym blogu co miesiąc możecie znaleźć takie zestawienia, szczególnie rekomendujemy to aktualne, tj. 5 dni ważnych marketingowo – maj.

 

Już teraz zapraszamy do zapoznania się z ostatnim artykułem cyklu, który już wkrótce ukaże się na naszym blogu. A do tego czasu testujemy wiosenno-letnią personalizację reklam!

Damian Szot
SEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991