Personalizacja Google Ads – czas

Personalizacja Google Ads – czas

Personalizacja Google Ads
- czas

Jak pisać dobre reklamy Google Ads? Aby odpowiedzieć na to pytanie przygotowaliśmy i spisaliśmy dla Was kilka pomysłów na to, jak personalizacja reklam pomoże zyskać przewagę nad konkurencją. Pierwsze 4 artykuły z tej serii ukazały się już na naszym blogu, możecie je znaleźć pod tymi adresami: Personalizacja ze względu na płeć, ze względu na lokalizację, ze względu na wiek i ze względu na urządzenie. W ostatniej części naszego cyklu przyjrzymy się optymalizacji reklam Google Ads ze względu na czas.

 

Czas

Dobrym pomysłem na optymalizację Google Ads jest uwzględnienie w reklamie czasu, a mówiąc precyzyjnie – pory roku, sezonu czy specyficznego okresu. Wbrew pozorom nie jest to powtórzenie, a nakreślenie różnych pomysłów na to, kiedy to czas może podpowiadać nam teksty reklamowe do naszej kampanii Google Ads.

Dzięki temu, inwestowanie w różnego rodzaju promocje sezonowe może być jeszcze bardziej opłacalne. System Google Ads umożliwia promowanie produktów/usług w wyznaczonym czasie. Może to być 1-dniowa akcja promocyjna czy też letnia wyprzedaż trwająca kilka miesięcy. Zacznijmy od sytuacji, w której więcej niż rekomendowane jest dostosowywać swoje reklamy. 

 

PORA ROKU

W wielu branżach będzie to naturalne, że pora roku warunkuje nie tylko teksty reklamowe w kampanii, ale sam asortyment, np. w branży odzieżowej czy spożywczej. W zależności od prowadzonego biznesu, dostosowanie przekazu reklamowego do aktualnej pory roku może być wręcz kluczowe. Nasze reklamy powinny więc zawierać mniej lub bardziej oczywiste nawiązania do obecnej pory roku. 

 

Przykłady reklam

Po Zimie Twoje Włosy Wymagają Wsparcia. Popraw Ich Wygląd Z Kosmetykami X!

Wiosenne Porządki? Zostaw To Nam – Szybko i Tanio Wyczyścimy Twoje Biuro!

Buty X Taniej Do 70%, Wyprzedaż + Nowości. Zobacz Kolekcję Wiosna 2020!

Wiosenne Oczyszczenie Twarzy Z Kosmetykami X – Przygotuj Się Na Słońce!

 

Ważne

Najczęstszym błędem, jaki pojawia się przy okazji tego typu optymalizacji Google Ads, jest brak zaktualizawania treści reklamy wraz z nadejściem nowej pory roku. W ten sposób możesz w kwietniu zachęcać do zmiany opon na zimowe czy w grudniu sugerować zakup sandałów. Proponujemy przy okazji ustawiania takich reklam od razu ustawić też przypomnienie, kiedy zastąpić je nowymi reklamami.

Niewiele jest w Google Ads gorszych rzeczy niż zupełnie nieaktualny tekst reklamowy. Tyczy się to również rozszerzeń reklam. Przez tego typu niedopatrzenia, możesz skutecznie zniechęcić nowych klientów do odwiedzenia Twojej strony internetowej.

Sekcja tło

Jesteśmy specjalistami od Google Ads

 

SEZON

W kontekście optymalizacji reklam Google Ads, będzie to trochę odmienne pojęcie niż pora roku, wymagające szerszego spojrzenia. O ile pora roku jest czymś stałym, o tyle sezon rządzi się często swoimi prawami. Oczywiście możemy mieć sezony – nazwijmy je – przewidywalne, takie jak na przykład sezon komunijny w maju, sezon wakacyjny w lecie, sezon na kalendarze pod koniec roku czy też sezon przedświąteczny (startuje z początkiem listopada) i sezon typowo świąteczny.

 

Przykłady reklam

Pamiętasz O Sukience Komunijnej? Do Maja Już Niedaleko – Wybierz i Zamów Online!

Grudzień To Już Ostatni Moment, Żeby Zamówić Kalendarze Na 2020. Zobacz Ofertę!

Nie Czekaj Do Ostatniej Chwili. Zadbaj O Bezpieczeństwo, Wymień Opony Na Zimowe!

Szukasz Świątecznego Prezentu dla Swojej Pociechy? Witamy w Naszym Sklepie Zabawkowym!

Sprawdzone Kamery Samochodowe w Obniżonych Cenach. Nie Przegap Black Friday. 

Nie Masz Pomysłu na Wakacyjną Kreację? Sprawdź Naszą Letnią Kolekcję!

 

Warto zatem śledzić trendy związane z sezonowymi wydarzeniami, chociażby z listopadowym Black Friday – gdzie z roku na rok zachowania zakupowe ulegają zmianom (np. za sprawą pandemii). Dlatego pracę nad poszczególnymi działaniami najlepiej zacząć odpowiednio wcześniej, uwzględniając aktualne trendy. 

W Google Ads od jakiegoś czasu mamy do dyspozycji opcję – korekty sezonowe. Działają na podstawie dostosowania (wzrost lub spadek) współczynnika konwersji. Ustalamy go przy tworzeniu korekty, uwzględniając szacunkowe zmiany spowodowane naszą najbliższą promocją lub wyprzedażą. Dzięki temu, możesz zyskać większą kontrolę nad swoimi kampaniami w tego typu sytuacjach.

 

 

 

Przykład

W naszym sklepie planujemy wyprzedaż weekendową. W poprzednich latach, nasze kampanie Google Ads notowały 60-procentowy wzrost współczynnika konwersji po przeprowadzeniu podobnej wyprzedaży. Korzystając z korekt sezonowych, możesz zastosować przewidywaną korektę współczynnika konwersji, a inteligentne określanie stawek uwzględni tę korektę w wybranym zakresie dat, próbując osiągnąć docelowy CPA/ ROAS.

Jednak możemy również uwzględniać w naszych reklamach sezony ruchome. Przykładem może być okres ferii zimowych, które w zależności od województwa co roku przypadają na trochę inną datę. Święta Wielkanocne również wpisują się w ten trend. Ta prawidłowość może sama w sobie dostarczyć nam pomysłów na przygotowanie sezonowych kampanii w Google Ads

 

Przykład

Wraz z naszym klientem, który zajmuje się sprzedażą pomocy naukowych do nauki języków, postanowiliśmy, że będziemy kierować promocję do osób, które właśnie kończą ferie. Oczywiście zarówno w przekazie reklamowym, jak i na promocyjnej podstronie nawiązaliśmy do tego, że nadszedł czas na powrót do obowiązków, m.in. do nauki języka. Kiedy od zakończenia ferii w danym województwie mijało już dość czasu, wygaszaliśmy tam promocję i rozpoczynaliśmy ją w kolejnych województwach.

 

Przykłady reklam

Po Feriach Przy Każdym Zamówieniu Fiszek Odbierz Motywacyjny Prezent!

Fiszki Umilą Powrót Po Feriach – Zamów Fiszki i Odbierz Swój Prezent!

Koniec Ferii i Brak Chęci Do Pracy? Do Każdego Zamówienia Fiszek Dodajemy Gratis.

Koniec Ferii Zbliża się Wielkimi Krokami? Bez Obaw. Zamów Fiszki i Odbierz Prezent!

 

Takie przedsięwzięcie wymaga utworzenia nowych kampanii, aby odpowiedni przekaz reklamowy był w odpowiednim czasie kierowany na odpowiednie województwa. Nie jest to najprostsze rozwiązanie i na pewno nie polecamy go wdrażać zbyt często, natomiast warto raz na jakiś czas przetestować na koncie coś nieszablonowego.

 

SPECYFICZNY OKRES

Możemy również przygotowywać nasz przekaz reklamowy w oparciu nie tyle o porę roku czy sezon, tylko specyficzny okres uwarunkowany np. sytuacją polityczną, bieżącymi problemami społecznymi czy wydarzeniami sportowymi.

Przykładem może być wystąpienie Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, które spowodowało szereg wątpliwości np. wśród osób chcących wyjechać tam na studia. Reklamując w Google Ads usługi wsparcia edukacji zagranicznej świeżo po Brexicie, uznaliśmy wraz z klientem, że będziemy rozwiewać wątpliwości przyszłych studentów już na poziomie tekstu reklamowego.

Innym przykładem może być wyrok sądowy w odpowiedzi na pozew zbiorowy klientów firm ubezpieczeniowych nakazujący zwrot opłat likwidacyjnych za polisolokaty. Była to dobra sposobność do tego, aby kancelaria prawna uwzględniła w swoim przekazie reklamowym gotowość do zajęcia się tego typu sprawami.

Najważniejsze wydarzenia sportowe takie jak: Mistrzostwa Świata i Europy w piłce nożnej, siatkówce, piłce ręcznej czy Igrzyska Olimpijskie – Letnie i Zimowe są świetnym pretekstem do tymczasowej modyfikacji naszych tekstów reklamowych.

Branże hotelowe w czasie takich mistrzostw mogą kierować reklamy do kibiców drużyn, które będą rozgrywać mecze w danym mieście w związku np. z awansem do półfinału i w ten sposób dostosowywać swój przekaz do dynamicznego rozwoju sytuacji. Branże odzieżowe również mogą w swoich reklamach nawoływać do bieżących wydarzeń w turnieju i postawić mocniej np. na sprzedaż koszulek najlepszych drużyn/zawodników.

 

Promowanie nadchodzących wydarzeń w Google Ads za pomocą funkcji odliczania

 

W celu ułatwienia sobie pracy nad tekstami reklamowymi oraz uniknięcia tworzenia wielu ich odmian, możesz wykorzystać tzw. tekst dynamiczny w reklamie, który będzie dostosowywał treść wybranej reklamy do wcześniejszych kryteriów. W tym artykule skupimy się na jednej z trzech dostępnych takich funkcji.

Wspomnianą wyżej opcją oferowaną przez Google Ads jest funkcja odliczania, pozwalająca na wstawienie w tekście reklamy licznika, który będzie odmierzał liczbę dni, godzin i minut do końca promocji lub wyprzedaży. Dzięki temu tekst reklamowy będzie zawsze aktualny, co pozwoli zaoszczędzić czas na aktualizowanie treści reklam.

Aby skonfigurować takie ustawienie, należy w tekście reklamy (tekstowej, elastycznej reklamie w wyszukiwarce lub w dynamicznej reklamie w wyszukiwarce) otworzyć nawias klamrowy ( { ) i z ukazanej listy wybrać opcję „Odliczanie”. Następnie wybieramy datę zakończenia promocji oraz wskazujemy, kiedy ma rozpocząć się odliczanie (ile dni przed końcem).

 

Z naszego cyklu wiecie już jak personalizować reklamy Google Ads ze względu na na płeć, lokalizację, wiek, urządzenie oraz czas. My zachęcamy do testowania, która opcja sprawdzi się w przypadku prowadzonego przez Was biznesu! Pamiętajcie, odpowiednio przygotowany tekst reklamy Google Ads to klucz do sukcesu. 

Sekcja tło

Szukasz sposobu na skuteczną kampanię Google Ads?

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu autorstwa Damiana Szota została opublikowana na blogu w maju 2018.  

 

 

Damian Szot
Były pracownik (ROI Experts) na stanowiskuSEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Przemysław Biegacz
SEM Expert. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami reklamowymi oraz wdrażaniem analityki. W swoich działaniach kładzie szczególny nacisk na techniczne dopracowanie kampanii. Po godzinach jest zamiłowanym fanem konsolowego gamingu oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,64 / 5)
Loading...
Przewiń do góry