Google Ads (Adwords) – jak zacząć?

Agata Kowalczyk
Agata Kowalczyk
Archiwum 03.2021
 
Google Ads (Adwords) – jak zacząć?

Google Ads (Adwords)
- jak zacząć?

Stworzenie strategii promocji oferty naszych usług lub produktów może być niezwykle trudne i czasochłonne. Obecnie mamy bardzo dużo możliwość i czasem łatwo jest się w nich zagubić. Zwłaszcza, jeśli nie mamy doświadczenia lub jesteśmy dopiero na samym początku ustalania naszych biznesowych celów i możliwości. W tym miejscu warto się na chwilkę zatrzymać i zastanowić nad doborem odpowiednich kanałów promocyjnych. W tym wpisie przybliżymy Wam, jak zacząć Google Ads (wcześniej Google AdWords) – o czym warto pamiętać przy tworzeniu pierwszych kampanii i jak stawiać pierwsze kroki w systemie reklamowym Google. 

 

Czym jest Google Ads?

Zanim przejdziemy do konkretów, warto już na samym początku przypomnieć, co to jest Google Ads. Jest to system reklamowy stworzony przez Google pozwalający na wyświetlanie reklamy tekstowej i produktowej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, reklam banerowych w sieci reklamowej Google Display Network oraz reklamy wideo w portalu YouTube.

 

https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/

 

Od czego należy zacząć?

Jeżeli chciałbyś promować swoje usługi przy pomocy Google Ads, to na samym początku należy założyć oraz skonfigurować konto. Na wstępie zwróć uwagę na prawidłowe wybranie strefy czasowej, jest to istotne w przypadku dalszych działań. Następnie wybierz poprawnie walutę, którą będziesz płacił za swoje reklamy. Zarówno poprawne ustawienie strefy czasowej, jak i waluty jest naprawdę ważne. Jeśli wybierzesz strefę czasową obowiązującą w Polsce oraz polską walutę, a Twoja firma działa w innym kraju i to tam się rozliczasz, to możesz znacznie utrudnić sobie korzystanie z tego systemu reklamowego.

 

Kiedy tworzymy nowe konto mamy możliwość zacząć od Utworzenia kampanii inteligentnej „automatycznej” (co jest niezalecaną procedurą) lub utworzyć konto na początku bez tworzenia kampanii. W tym celu na samym dole widzimy specjalną opcję: „Przełącz na tryb eksperta”. Następnie wybieramy opcję: „utwórz konto bez kampanii”. Dzięki temu otrzymamy rozbudowany panel oraz będziemy mogli skupić się na tworzeniu indywidualnych, dokładnych kampanii.

 

 

 

 

 

Kolejnym bardzo ważnym krokiem, którego nie należy pomijać, jest wybranie lokalizacji docelowej. To Ty wybierasz do jakich regionów chcesz dotrzeć z Twoją reklamą. Jeśli natomiast nie zaznaczysz odpowiedniej lokalizacji, to Twoja reklama może dotrzeć do osób, które nie będą nią zainteresowane, a Ty tym samym nie sprzedasz usług, a pozbędziesz się swojego budżetu.

 

 

Widok panelu Google Ads

 

Budżet marketingowy

Ustawienie budżetu musi być niezwykle przemyślane. Powinien być ustawiony pod rodzaj planowanej kampanii Google, a także od jej odbiorców. Na początku musisz przeanalizować, do kogo chcesz trafić, sprawdzić jakie preferencje ma wybrana grupa docelowa oraz jakimi zachowaniami konsumenckimi może się cechować. Warto też pomyśleć nad ilością reklam w danej kampanii i optymalizacji stawek pod nie. Jeśli Twoje reklamy są nastawione na różne cele, to wtedy warto zwiększyć budżet, aby każda kampania mogła z łatwością popracować.

 

Widok panelu Google Ads

 

Google Analytics

Kolejnym Waszym zadaniem jest podłączenie stworzonego przez Ciebie konta z Google Analytics. Dzięki temu system będzie prawidłowo zbierał dane i wyświetlał je właśnie w Google Analytics. Będziesz miał podgląd do statystyk Twojej strony, a także do sprawdzenia wyświetleń, czy konwersji. Tego kroku zdecydowanie nie można pomijać! Dzięki temu połączeniu naprawdę sporo dowiesz się o działaniach na Twojej stronie, a dalsze kroki będą bardziej przemyślane.

Sekcja tło

Chcesz dowiedzieć się więcej o analityce?

 

https://analytics.google.com/analytics/web/provision/#/provision

 

Słowa kluczowe

W dalszej pracy nad swoją pierwszą kampanią zostaniesz poproszony o dobór słów kluczowych. To kolejna ważna czynność, którą trzeba wcześniej przygotować. Jeśli ustawisz zbyt szeroko pożądane frazy, to dotrzesz również do osób, które zupełnie nie będą zainteresowane Twoimi produktami. Z drugiej strony, jeśli za szczegółowo dobierzesz słowa kluczowe, to możesz trafić do zbyt wąskiej grupy odbiorców, a w niektórych przypadkach nawet nie trafisz do nikogo. Warto pamiętać o modyfikatorach słów kluczowych. To właśnie ich brak może prowadzić do przepalania budżetu i nieosiąganiu zamierzonych efektów.

 

Widok panelu Google Ads

 

Szczegółowe ustawienia

W dalszych pracach na swoim koncie i ustawiania kolejnych kampanii możesz się zagłębić w dodatkowe ustawienia. W tym panelu masz możliwość ustawienia godziny rozpoczęcia reklamy, a także doprecyzowanie obszaru geograficznego gdzie ma się ukazać. My zachęcamy do przetestowania i posprawdzania tych opcji i porównania najlepiej zadziała.

 

Twórz kampanie poza kontem Google

Dobrym nawykiem jest tworzenie kampanii adwords w dokumencie tekstowym lub arkuszu kalkulacyjnym. Da Ci to możliwość spojrzenia na Twoje reklamy całościowo. Łatwiej będzie Ci wprowadzać zmiany i edytować pola tekstowe oraz prowadzić notatki.

 

Testy

Naszym zdaniem zawsze warto jest przetestować stworzone przez siebie reklamy. Dzięki temu zobaczysz, co trafia do Twoich potencjalnych klientów, jakie kreacje tekstowe oraz graficzne są bardziej klikalne i co ostatecznie sprzedaje. Zdobędziesz ogromną wiedzę i wyświetlane reklamy będą praktycznie bezbłędne. Naszym zdaniem wszystkie systemy reklamowe w ten sposób trzeba sprawdzać i optymalizować – Google Ads (wcześniej Google AdWords) nie jest tutaj wyjątkiem.

 

Sekcja tło

Sprawdź ofertę Google Ads!

 

Idealny system reklamowy?

Niestety nie ma jeszcze idealnych systemów tworzenia reklam i niestety ten również znajdzie swoje wady. Jeśli nie jesteś doświadczonym reklamodawcą lub dopiero stawiasz pierwsze kroki w Google Ads, warto szczególnie przygotować się przed opublikowaniem pierwszej kampanii w Google. Jako użytkownik tego systemu musisz wiedzieć, jak przeprowadzić kampanie. Ważne jest, abyś zorientował się w temacie stawek, by później optymalizować reklamy bez przepalania budżetu.

Tworzenie reklam Google nie jest prostym działaniem, zwłaszcza jeśli robi się to po raz pierwszy. Jednak doskonale przeprowadzona kampania może odwdzięczyć się dużymi zyskami dla Twojego biznesu. Złota rada, którą ponownie powtórzymy – upewnijcie się, że Wasz biznes posiada doskonale skonfigurowaną analitykę i każde Wasze działanie w sieci będzie ciągle monitorowane pod kątem skuteczności.

Agata Kowalczyk
Social Media & Content Specialist. Zajmuje się tworzeniem ciekawej komunikacji w mediach społecznościowych. Prywatnie uwielbia teatr, a zwłaszcza musicale.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry