Google rezygnuje z „Data Vocabulary”. Masowe powiadomienia GSC o konieczności wdrożenia „schema” dla Breadcrumbs.

Jakub Zeid
Jakub Zeid
22 stycznia 2020
zmiana data vocabulary google na schema org

Zmień Data Vocabulary


Na schema.org

Dzisiejszy poranek powitał specjalistów i właścicieli stron powiadomieniami z narzędzia Google Search Console o wykrytym nowym problemie z „Menu Nawigacyjnym” (Breadcrumbs) w zweryfikowanej witrynie. Czy jest się czego obawiać?

Bez obaw, masz czas na poprawę do 6 kwietnia 2020

Wczoraj Google poinformowało na swoim blogu (link) o rezygnacji z wykorzystywania danych uporządkowanych ze stron internetowych, które podawane są w oparciu o wytyczne Data-Vocabulary.org. Od tego momentu narzędzie Google Search Console rozpoczęło wysyłanie informacji o ostrzeżeniu o nazwie „data-vocabulary.org schema deprecated” dla każdej zweryfikowanej witryny, która korzysta z tego systemu danych uporządkowanych. W chwili obecnej jest to jedynie ostrzeżenie, jego występowanie nie wpływa negatywnie na wyniki wyszukiwarki. Jak podaje Google, od 6 kwietnia 2020 wyszukiwarka zaprzestanie wykorzystywać dane umieszczone z użyciem Data Vocabulary do generowania rozszerzonych wyników wyszukiwania, a sam fakt odnalezienia Data Vocabulary w kodzie strony zostanie zakwalifikowany w panelu Google Search Console jako błąd.

Jak naprawić błąd „data-vocabulary.org schema deprecated”?

Aby nadal korzystać z możliwości jakie dają rozszerzone wyniki wyszukiwania Google należy zmienić standard Data Vocabulary na standard danych uporządkowanych schema.org.

Aktualnie rozsyłane ostrzeżenie dotyczy w głównej mierze wdrożenia danych uporządkowanych w elemencie breadcrumbs (menu okruszkowe, nawigacja okruszkowa). Poniżej znajdziecie przykład kodu odpowiadającego właśnie za ten element strony z wykorzystaniem Data Vocabulary oraz jego odpowiednik w schema.org.

Data Vocabulary

Schema.org

Jakich systemów CMS i e-commerce może dotyczyć problem?

Niestety, problem może dotyczyć wielu ze znanych systemów CMS czy e-Commerce jak i rozwiązań typu SaaS. W dużej mierze zastosowany standard danych uporządkowanych może również zależeć od twórców motywu (szablonu/skórki). Z naszych obserwacji wynika, że Data Vocabulary jest domyślnym zastosowaniem w sklepach Shoper, Prestashop 1.6 oraz wielu szablonów na systemie WordPress (w tym Woocommerce) oraz Magento 1.9.

W przypadku systemów rozwiązań typu SaaS zakładam, że wydane zostaną aktualizacje, które rozwiążą kwestię zmiany standardu, w przypadku indywidualnych rozwiązań najprawdopodobniej niezbędny będzie kontakt z programistą/webmasterem.

Jakub Zeid
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiedzialny za optymalizację stron internetowych, głównie z branży e-commerce. Uważa, że "odpicowanie" sklepu to gwarancja sukcesu w Internecie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 4,67 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991