Reklamy w Gmailu (GSP) mobilne

Katarzyna Nogaj
Katarzyna Nogaj
Archiwum 09.2015

W poprzednim poście opisałam ogólnie reklamy w Gmailu, natomiast w tym poście chciałam skupić się na porównaniu wyników kampanii w zależności od urządzenia.

Reklama GSP jest wyświetlana w różny sposób w zależności od urządzenia, z którego się korzysta. Na komputerze wyświetlane są one w zakładce „Oferty”, co oznacza, że trzeba świadomie przejść do tej zakładki, żeby zobaczyć reklamy. Natomiast na komórkach oraz tabletach reklamy w zwiniętym formacie wyświetlane są w widoku głównym razem ze wszystkimi mailami. 

Różnica w kampanii w zależności od urządzenia jest wyraźnie widoczna. Przy tym samym domyślnym maksymalnym CPC na komórkach uzyskuje się o wiele mniej wyświetleń, ale porównywalną ilość kliknięć co przekłada się na wiele wyższy CTR. Niestety pozostałe wskaźniki nie wyglądają już tak dobrze, na komórce uzyskuje się mniej kliknięć prowadzących do witryny. Pomimo tego, że użytkownicy o wiele chętniej klikają w reklamę, to jednak koszt uzyskania przejścia do witryny jest wyższy.

gsp-mobile-1

Powyższe statystyki pochodzą z kampanii kierowanej na całą Polskę. W kampanii skierowanej na Norwegię ilość wyświetleń na komórkach i komputerach była na zbliżonym poziomie.

gsp-mobile-3-no

 

Kampanie GSP na komórkach zazwyczaj mają niższy średni CPC niż na komputerach, może być więc warto z nich korzystać do promowania strony, która jest dobrze dostosowana do wyświetlania na komórkach.

 

 

Katarzyna Nogaj
Specjalistka SEM, Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. Pierwsze kampanie AdWords budowała w 2009 roku. Aktualnie zachwyca się możliwościami Google Tag Manager i rzeczami, które można śledzić przy pomocy Google Analytics. Uf, dobrze, że używa Ghostery.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991