Gmail Sponsored Promotions (GSP) – Reklamy na Gmailu

Katarzyna Nogaj
Katarzyna Nogaj
Archiwum 09.2015

Od 16 września 2015 reklamy Gmail Sponsored Promotions są dostępne dla wszystkich reklamodawców, wcześniej były one dostępne tylko dla wybranych kont, które spełniały warunki dziennego poziomu wydatków oraz długości trwania kampanii.

Reklama GSP składa się z dwóch części:
– reklama zwinięta – wyświetla się na liście maili w skrzynce pocztowej użytkownika, po kliknięciu przechodzi się do rozwiniętej wersji reklamy. Opłata pobierana jest za kliknięcie w zwinięta wersję reklamy.

gsp01

– reklama rozwinięta – w tej wersji reklama zajmuje całą stronę. Wszystkie kolejne kliknięcia i interakcje z reklamą są darmowe. Można kliknąć w rozwinięta reklamę żeby przejść do strony reklamodawcy, przekazać reklamę lub ją zapisać.

gsp2

Statystyki kliknięć w reklamę, zapisani oraz przekazań są dostępne bezpośrednio na koncie AdWords:

gsp03
Stworzenie kampanii reklamowej GSP sprowadza się do stworzenia kampanii tylko w sieci reklamowej ze wszystkimi funkcjami. Jako wybrane miejsce docelowe należy dodać adres mail.google.com
Dostępne sposoby kierowania dla reklam na Gmailu to: słowa kluczowe, zainteresowania oraz tematy. Nie da się natomiast takich reklam kierować na listy remarketingowe, odbiorców na rynku oraz miejsca docelowe inne niż Gmail (mail.google.com).

Reklamy GSP tworzymy bezpośrednio w galerii reklam.

gps04

W galerii reklam są dostępne są cztery opcje reklam:
– jeden duży obrazek: 650 piks. x [300-1000 piks.]

– pojedyncza oferta:
obrazek w nagłówku: 630 x [50-200 piks.] (opcjonalny)
obrazek do oferty: 300 x [200-500 piks.]
+ nagłówek już w treści + kawałek tekstu (nie wiem jak tu entery zrobić ;))
+ przycisk z wezwaniem do działania

– rożne produkty:
obrazek w nagłówku: 630 x [50-200 piks.] (opcjonalny)
produkty: obrazek 180 x 180 pikseli
+ do każdego produkty nagłówek, przycisk z wezwaniem do działania
– niestandardowe przesyłanie danych HTML Gmaila

Do każdej z tych opcji obowiązkowo dodaje się logo w formacie 144 x 144 pikseli, logo to wyświetlane jest w zwiniętej wersji reklamy.

 

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących uruchomienia kampanii GSP zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami 🙂

Katarzyna Nogaj
Specjalistka SEM, Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. Pierwsze kampanie AdWords budowała w 2009 roku. Aktualnie zachwyca się możliwościami Google Tag Manager i rzeczami, które można śledzić przy pomocy Google Analytics. Uf, dobrze, że używa Ghostery.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991