W marcu Google wprowadziło możliwość przesyłania na YouTube filmów sferycznych 360 stopni. Oglądanie takich filmów jest możliwe w przeglądarce Chrome oraz aplikacji Youtube na Androida lub iOS.
Natomiast tydzień temu Google na swoim blogu poinformowało o wprowadzeniu reklam 360 stopni. Nowy typ reklam umożliwia zupełnie nowy sposób interakcji, widzowie mogą obejrzeć reklamę z każdej strony w prosty sposób zmieniając kąt patrzenia.
Pierwszym reklamodawcą, który uruchomił reklamę YouTube TrueView 360 stopni w USA został Bud Light. Trzy reklamy wideo są częścią kampanii „Whatever, USA”, w jedym z filmów widzowie mogą wziąć udział w powitalnej paradzie na wyspie Catalina.
Film 360 stopni został użyty niedawno w kampanii reklamowej Coca-Cola Meksyk. Reklama świętująca setną rocznicę stworzenia klasycznego wzoru butelki miał, jak podaje JR Futrell, Product Manager, YouTube Ads, o 36% lepsze wyniki niż standardowe reklamy in-stream.
Do stworzenia filmów 306 kompatybilnych z YouTube potrzebna jest jedna z następujących kamer: . Bublcam, Giroptic’s 360cam, IC Real Tech’s Allie, Kodak’s SP360 lub RICOH THETA. Więcej informacji o przesyłaniu filmów 360 stopni można znaleźć w oficjalnej pomocy Google: https://support.google.com/youtube/answer/6178631?hl=pl