Reklamy Gmail

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 01.2016

Reklamy Gmail


Prowadząc kampanię w sieci reklamowej Google, reklamodawcy mają możliwość kierowania reklam na Gmail. Przeprowadzenie kampanii wymaga utworzenia dedykowanych treści reklamowych, które wyglądem przypominają reklamy e-mailowe. Reklamy składają się z plików HTML, a o ich budowie dowiesz się więcej w dalszej części artykułu.

Jak wyświetlają się reklamy Gmail

Reklamy Gmailowe podzielone są na 2 części – zwiniętej oraz rozwiniętej.

Twoje reklamy wyświetlą się na koncie Gmail użytkownika, na górze zakładki „Oferty”. Ich budowa przypomina treść normalnego maila – znajduje się tutaj nazwa nadawcy oraz treść wiadomości, która stanowi pierwszą, zwiniętą część reklamy. Przy wiadomości pojawi się także pomarańczowe okienko „Reklama”, znane już nam z płatnych reklam w sieci wyszukiwania Google.

reklama-google-gmail

Kliknięcie w reklamę otwiera wspomniany we wstępie plik HTML, który przypomina tradycyjne wiadomości pochodzące z newsletterów lub kampanii email marketingowych. Jest to rozwinięcie reklamy Gmail.

Co istotne, płatność pobierana jest tylko w momencie kliknięcia zwiniętej reklamy w skrzynce odbiorczej Gmail. Wszelkie kliknięcia w rozwiniętej reklamie są już bezpłatne.

reklama-zwinieta-rozwinieta-gmail

Jak przygotować reklamę Gmail

Reklama, którą planujesz promować w Gmail musi być przygotowana w formacie pliku archiwum .zip. Plik ten powinien zawierać folder /images, pliki logo.png, index.html oraz teaser.txt.

jak-przygotowac-reklame-gmail

 

1. Reklama zwinięta
Treść reklamy zwiniętej znajduje się w pliku (teaser.txt).
Logo powinno być zawarte w archiwum w formacie png lub jpg lub gif.

Przygotowanie pliku teaser.txt powinno leżeć po stronie opiekuna konta. Jeśli Twoja kampania prowadzona jest przez firmę zewnętrzną, nie musisz przejmować się tym plikiem. Przejdź do tworzenia reklamy rozwiniętej.

2. Reklama rozwinięta
Budowa reklamy rozwiniętej Gmail zawarta jest w pliku index.html, a obrazy zebrane w folderze images (widoczne wyżej w strukturze pliku .zip)
Wymagania plików w reklamie Gmail

Maksymalna liczba plików: 100 plików
Maksymalny rozmiar pliku: 500 KB
Maksymalny rozmiar obrazu:
Obraz logo do zwiastuna (reklamy zwiniętej): 144 x 144 piks.
Obrazy do reklamy rozwiniętej: 650 x 1000 piks.
Maksymalny całkowity rozmiar kreacji: 1,25 MB

Formaty plików
Obrazy: PNG, JPG lub GIF (nieanimowane)
Tekst zwiastuna: TXT
Plik HTML: HTML

Reklama rozwinięta
Plik HTML („index.html”)
Folder z obrazami do reklamy rozwiniętej w folderze images

Jak zbudować plik HTML do rozwiniętej reklamy Gmail

Plik HTML powinien zawierać przynajmniej jeden obraz, ale maksymalnie 100 oraz co najmniej jeden adres odsyłający URL (maksymalnie 15).
Maksymalna szerokość reklamy to 650 px, wysokość 1000 px. Zalecamy jednak ograniczenie wysokości do 650 px.
Reklama rozwinięta powinna być zbudowana z użyciem standardowych tabel HTML w celu łatwego przeglądania na różnych urządzeniach.
Należy stosować kodowanie UTF8 oraz niektóre style CSS, ale wyłącznie atrybuty stylu tagów (np. <div style = „color: black”>).

Niedozwolone jest stosowanie w reklamach Gmail znaczników JavaScript, arkuszy stylów <link>, <style>, flash, html5, dźwięków, elementów iFrame oraz animowanych plików .gif.

Opcjonalnie, w rozwiniętej reklamie Gmail jest możliwość zastosowania wideo z YouTube oraz stworzenia formularza HTML.

Kierowanie reklam Gmail

Reklamy Gmail mogą być kierowane w dokładnie taki sam sposób jak reklamy w sieci reklamowej Google (reklamy banerowe). W celu wyświetlania reklam Gmail konieczne jest w pierwszej kolejności ustawienie Miejsca Docelowego na mail.google.com.

Po określeniu w kampanii kierowania na Gmail, możemy ustawić kolejne wytyczne kierowania jak na przykład Tematy lub Słowa Kluczowe.

W kampanii kierowanej na Gmail warto podzielić w osobnych kampaniach lub grupach reklamowych kierowanie na tematy i słowa. Pozwoli to na lepszą optymalizację kierowania i całej kampanii.

Mając zatem obrane miejsce docelowe Gmail oraz dodatkowe kierowanie na tematy powiązane z naszą branżą oraz słowa kluczowe, np. funkcjonujące już słowa w kampanii kontekstowej AdWords, możemy dokładnie zawęzić kierowanie na Gmail oraz do określonych przez nas odbiorców.

Zacznij testować reklamy Gmail

Możliwości kierowania reklam na Google Gmail to świetne uzupełnienie kampanii AdWords, Google Display Network, remarketingu czy kampanii YouTube. Podstawowym działaniem opiekuna kampanii jest ciągły rozwój konta i walka o najlepsze ROI. Warto zatem testować nowe formy reklamowe, jak chociażby reklamy Gmail. Zapytaj swojego opiekuna konta o możliwość reklamy w Google Gmail i testuj opłacalność nowego kanału reklamowego.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991