Reklamy Gmail Google

Reklamy Gmail Google

Reklamy Gmail Google

Skuteczny marketing internetowy to możliwie najlepsza forma reklamy pokazana odbiorcy w najlepszym miejscu i czasie. W tym celu reklama Google zapewnia możliwość wyświetlania produktów i usług na poczcie Gmail. Niegdyś kreowana osobno, dziś za pomocą kampanii Discovery oraz Inteligentnej kampanii Google Shopping. Niezależnie od rodzaju reklamy, jaki chcesz dystrybuować – forma promocji na skrzynce pocztowej to bardzo dobre rozwiązanie. Wszystko co powinieneś wiedzieć o reklamach wyświetlanych w Gmailu znajdziesz w poniższym artykule!

Kampanie reklamowe w poczcie Gmail

Prowadząc kampanie w sieci reklamowej Google, reklamodawcy mają możliwość kierowania reklam na Gmail. Początkowo kampanię w Gmailu (Gmail Sponsored Promotion) tworzyło się na specjalnej stronie, która nie był dostępna w panelu Google Ads (dawniej Adwords), następnie tworzenie kampanii zostało przeniesione do panelu. Jednak od 1 lipca 2021 roku nie będziemy mogli tworzyć nowych kampanii w Gmailu, a stare reklamy będą miały status tylko do odczytu. W zamian Google oferuje nam wyświetlanie reklam w Gmail , a także w YouTube i na kartach Discover po utworzeniu kampanii Discovery.
Kampania Discovery to jeden z typów kampanii, który pozwala dotrzeć do osób, korzystających z YouTube, Discover oraz z Gmaila. Reklamy z tej kampanii wyświetlają się na stronie głównej YouTube, stronie Co jeszcze warto obejrzeć, kartach Oferty i Społeczności w Gmailu oraz na kartach Discover i świetnie pomagają dotrzeć do potencjalnych Klientów:

 

Reklamy w kampanii Discovery

 

Jak wyświetlają się reklamy Gmail

Reklamy gmailowe przygotowane w GSP jak i w nowej kampanii Discovery podzielone są na 2 części – zwiniętą oraz rozwiniętą. Płatność pobierana jest tylko w momencie kliknięcia zwiniętej reklamy w skrzynce odbiorczej Gmail. Wszelkie kliknięcia w rozwiniętej reklamie są już bezpłatne.

 

Przykład rozwiniętej reklamy w postaci formularza

 

Reklamy wyświetlą się na koncie Gmail użytkownika, na górze zakładki Oferty i Społeczności. Ich budowa przypomina treść normalnego maila – znajduje się tutaj nazwa nadawcy oraz treść wiadomości, która stanowi pierwszą, zwiniętą część reklamy. Przy wiadomości pojawi się także zielony napis „Reklama”.

Kliknięcie w reklamę otwiera ją – przypomina tradycyjne wiadomości pochodzące z newsletterów lub kampanii email marketingowych. Jest to rozwinięcie reklamy Gmail.

 

reklama-zwinieta-rozwinieta-gmail

 

Reklama na Gmail z Inteligentnej kampanii produktowej

Warto wiedzieć, że reklamy w formie inteligentnej kampanii Google Shopping zapewniają wyświetlanie się w Gmailu reklam stricte produktowych.

Obrazowy podgląd reklamy Gmail w ramach inteligentnej kampanii Google Shopping

 

Ta kampania zapewnia bardzo szerokie dotarcie Twojej firmy z ofertą e-commerce. W końcu mamy ponad miliard aktywnych użytkowników poczty gmail, a system Google pozwala na pokazanie zdjęcia produktu, wraz z ceną i odnośnikiem właśnie w trakcie przeglądania osobistego czy firmowego maila. Tak więc skrzynka pocztowa to świetne narzędzie marketingowe, które z pewnością warto wykorzystać.

 

Reklama w Gmailu z Inteligentnej kampanii produktowej

 

Kreacje reklamowe w Gmailu

Przeprowadzenie kampanii wymaga utworzenia dedykowanych treści reklamowych. Do wyboru mamy reklamę karuzelową Discovery z wieloma obrazami lub / oraz reklamę Discovery z pojedynczym obrazem.

W celu utworzenia reklamy z pojedynczym obrazem musimy przygotować takie zasoby reklamowe jak nagłówki, teksty reklam, obrazy i logo.

  • Nagłówek (do 40 znaków)
  • Tekst reklamy (do 90 znaków)
  • Obrazy (Obraz poziomy (1,91:1): rozmiar minimalny to 600 x 314. Zalecany: 1200 x 628. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB. Obraz kwadratowy (1:1): rozmiar minimalny: 300 x 300. Zalecany: 1200 x 1200. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB. Obraz pionowy (4:5): rozmiar minimalny: 480 x 600. Zalecany: 960 x 1200)
  • Nazwa firmy (do 25 znaków)
  • Logo (Zalecane wymiary to 1200 × 1200 pikseli, a minimalne – 128 × 128)
  • Końcowy adres URL
  • Tekst wezwania do działania
Reklama z pojedynczym obrazem

 

Jeśli chcemy utworzyć reklamę karuzelową z wieloma obrazami, potrzebujemy następujące zasoby:

  • Nagłówek (do 40 znaków)
  • Tekst reklamy (do 90 znaków)
  • Obrazy kart (min. 2 karty, maks. 10)
  • Nazwy firmy
  • Logo (Zalecane wymiary to 1200 × 1200 pikseli, a minimalne – 128 × 128)
  • Końcowy adres URL
  • Mobilny adres URL (opcjonalny)
  • Tekst wezwania do działania

Format karuzela pozwala pokazać odbiorcom kilka różnych treści.

Podczas tworzenia kreacji reklamowych do kampanii Discovery, trzeba spełnić wymagania Google. Z pomocy Google dowiadujemy się, że zasoby nie powinny przedstawiać wyeksponowane części ciała, zabiegi medyczne, negatywne zdarzenia życiowe min. Wypadki, kryzysy naturalne, usługi matrymonialne, elementy wizualne, które wyglądają jak klikalne oraz zdjęcia selfie.

 

Format karuzela

 

Możliwości kierowania reklam Discovery

Reklamy Discovery mogą być kierowane na Odbiorców oraz Dane demograficzne. Kampanie na Gmailu w ramach kampanii Discovery to doskonałe rozwiązanie, jeśli:

– chcemy dotrzeć do osób, które odwiedziły wcześniej naszą stronę,

– chcemy przyciągnąć uwagę nowych klientów w nienachalny sposób,

– chcemy osiągnąć więcej konwersji .

Kampania Discovery udostępnia dwie strategie ustalania stawek i są to: maksymalizacja liczby konwersji oraz docelowy CPA, dlatego tak ważne jest prawidłowe dodanie konwersji do konta Google Ads.

Sekcja tło

Skuteczne reklamy w Gmail!

Korzystaj z reklam w Gmailu i zyskaj potencjalnych Klientów

Musimy pamiętać, że stara opcja tworzenia reklam w Gmailu nie będzie wkrótce dostępna, dlatego już teraz warto korzystać z najnowszych rozwiązań.

Dzięki reklamom Discovery możemy dotrzeć do nawet 3 miliardów osób w sieci internetowej, podczas gdy szukają oni rzeczy w różnych kanałach Google  – YouTube, Gmail i Discover. Możliwości kierowania reklam na Gmail to świetne uzupełnienie kampanii w sieci wyszukiwania, Google Display Network, remarketingu czy kampanii YouTube. Dzięki takiemu zróżnicowanemu działaniu docieramy do możliwie największej grupy docelowej odbiorców, dlatego takie działanie promocyjne ma szansę przynieść najlepsze rezultaty.

Artykuł zaktualizowany w lipcu 2022 r. Pierwotna wersja artykułu została opublikowana na naszym blogu w styczniu 2016 roku. 

 

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Anna Skowron
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. W marketingu internetowym działa od ponad 4 lat. Wyznaje zasadę „research is king!”, a słowo pisane to jej ulubione narzędzie pracy. Jak książka to kryminał, a jak wakacje to tylko nad morzem.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry