15 marca odbyła się konferencja „Sprawdzone strategie wzrostu sprzedaży i zwiększania konwersji w kampaniach digital – od ekspertów, dla ekspertów”. Podczas prelekcji uczestnicy mieli możliwość zgłębić swoją wiedzę w zakresie analityki danych czy konkurencji, automatyzacji procesów w celu optymalizacji kosztów, także z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, czy jak dbać o optymalizację własnego czasu.
Spis treści
- 1 Krzysztof Szyszkiewicz, Valueships – Chcesz pokoju szykuj się do wojny – analiza konkurencji w celu zdobycia market share’u
- 2 Daniel Trost, Microsoft | Michał Zieliński, Agencja.com – The power of Microsoft Advertising Full Stack – a new world of advertising possibilities beyond Search
- 3 Greg Albrecht, Albrecht Partners – Zmaksymalizuj swój osobisty performance w biznesie
- 4 Bartosz Ferenc, Sembot – Premiera Sembot AI
- 5 Alek Cierniewski, Automation First Business – Automation First Agency – jak połączyć wartość dla Klienta z rentownością Twojej agencji?
- 6 Dlaczego butikowe agencje strategiczne czasach post-covid i junior-AI mogą być bardziej zwinne i zaangażowane od własnego działu marketingu – Marcin Michalski, Marketing Hackers
- 7 Maciej Chrzanowski – Wydajny człowiek = wydajna firma, czyli kilka słów o mikro-narzędziach codziennej produktywności
- 8 Piotr Werner, Orange – Potworna analityka. Co kryje się w szafie (nie tylko) dużego e-commerce?
- 9 Hubert Majchrzak, Hostersi – Jakie są najważniejsze wnioski z badań szybkości ładowania serwisów e-commerce i w jaki sposób to może wpłynąć na Twój zysk
- 10 Mike Korba, User.com – User.com jak różne strategie wzrostu działały na różnych etapach rozwoju biznesu. Taktyki vs to czym i dla kogo jesteś
- 11 Sebastian Heymann, Linkhouse x Sebastian Heymann SEO – Wykorzystaj niewykorzystane. Zaprogramuj swoje SEO
- 12 Marcin Kubik, Whites – Czy jesteś gotowy na nową erę wyszukiwania marki? Wpływ Search Generative Experience (SGE) w Google, Chatbotów AI (GPT i Gemini) oraz Social Media na zachowania konsumentów w 2024
- 13 Kacper Krzak, WP Ads – Dlaczego jedne kampanie wychodzą świetnie, a drugie okazują się totalną klapą?
- 14 Mateusz Haber, JustIdea – Marketing Automation w służbie Performance’u
- 15 Mariusz Michalczuk, Conversion – CRO jak YETI – wszyscy o tym mówią, mało kto widział na własne oczy
- 16 Wojciech Szymański, Ideo Force – Od usługocentryczności do klientocentryczności. Jak zmieniło się prowadzenie agencji przez ostatnie 20 lat?
- 17 Podsumowanie
Konferencję rozpoczyna prelekcja Krzysztofa Szyszkiewicza z Valueships na temat analizy konkurencji i jej roli w rozwoju organizacji. Podczas wystąpienia prowadzący omówił zagadnienie Competitive Intelligence czyli procesu zbierania, analizowania i wykorzystywania wiedzy na temat konkurencji w celu budowania przewagi nad konkurentami i zdobywania coraz większej części rynku. Zrozumienie działań konkurencji (ich zidentyfikowanie i wyciągnięcie odpowiednich wniosków) przekłada się na lepsze decyzje marketingowe a tym samym możliwości rozwoju organizacji. Według autora prezentacji wykorzystanie Competitive Intelligence może pomóc w poprawie wartości życiowej klienta (LTV) o ok. 19%. Podczas prezentacji Krzysztof zaprezentował macierz która pomoże przygotować analizę konkurencji oraz omówił czynniki na które warto zwrócić uwagę podczas tej wiwisekcji.
Daniel Trost, Microsoft | Michał Zieliński, Agencja.com – The power of Microsoft Advertising Full Stack – a new world of advertising possibilities beyond Search
Druga prelekcja dotyczyła możliwości reklamowych jakie daje Microsoft Ads. Daniel Trost oraz Michał Zieliński przedstawili opcje dotarcia do potencjalnych klientów wykraczające mocno ponad najbardziej znane reklamy w wyszukiwarce Bing. Podczas prezentacji prelegenci podkreślili gamę atrybucji na podstawie których reklamodawca może dotrzeć do odbiorcy na kilku etapach lejka sprzedażowego. W ramach reklamy Microsoft Ads marki mogą docierać do klientów w kilku przeglądarkach (Bing, DuckDuckGO, Qwant czy Ecosia), wykorzystywać wiedzę na temat potencjalnych kupujących na podstawie ich profil na Linkedin, wiedzy jakie dostarczają sztuczna inteligencja. Reklamy mogą być wyświetlane również podczas korzystania z kilku streamingów gier online.
Ponadto słuchacze mogli poznać perspektywę agencji – partnera Microsoft Advertising i wysłuchać case study dotyczącego wyników klientów agencji z wykorzystaniem narzędzi Microsoft. Wnioski były jednoznaczne – kampanie Microsoft zdecydowanie warto wdrożyć w strategię marketingową. W działaniach warto skupić się nie tylko na reklamach tekstowych ale także reklamach kontekstualnych, tak aby docierać do użytkowników w różnych punktach ich styku z siecią.
Greg Albrecht, Albrecht Partners – Zmaksymalizuj swój osobisty performance w biznesie
Jako kolejny wystąpił Greg Albrecht który podzielił się rekomendacjami dotyczącymi podnoszenia efektywności w działaniu (zarówno biznesowym jak i prywatnym). W dobie AI i szerokiej gamy narzędzi do zarządzania czasem i zadaniami warto zdecydowanie z nich korzystać. Jednak nie powinno się tego robić bezrefleksyjnie – to narzędzia mają pomóc człowiekowi w osiągnięciu efektu końcowego. Podczas prezentacji Greg polecił kilka pozycji książkowych z którymi warto się zapoznać: “Paradoks wyboru. Dlaczego więcej oznacza mniej”, “Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje”, “Esencjalista” i “Nic mnie nie złamie”
Najważniejszym wnioskiem z prezentacji jest mniej znaczy lepiej (warto skupić się na oczyszczeniu swojego kalendarza, skupieniu się na priorytetach i dbaniu o sen i aktywność fizyczną).
Bartosz Ferenc, Sembot – Premiera Sembot AI
W czasie swojego wystąpienia Bartosz Ferenc zaprezentował nowe rozwiązanie – Sembot AI. Rozpoczął jednak od wyjaśnienia, czym obecnie jest sztuczna inteligencja i jak różni się od naszych wyobrażeń na jej temat. Obecnie bazujemy bowiem na LLM (Large Language Models) czyli algorytmach uczących się na bazach tekstowych. Dopiero po przejściu ścieżki rozwoju poprzez interfejsy w aplikacjach i zaawansowanych asystentach dotrzemy do wersji uniwersalnej.
Sembot AI ma się stać właśnie takim asystentem, który usprawni procesy w firmie i pozwala zaoszczędzić czas pracowników m.in. na wykonywanie czynności powtarzalnych. Zintegrowany z różnymi narzędziami będzie w stanie wykonywać konkretnie zadania. Moduł Marketer AI będzie naśladować zachowanie specjalisty poprzez wykonywanie i proponowanie rozwiązań np. wydrukowanie faktur od danej firmy za określony okres, utworzenie listy produktów bez konwersji w Google Ads i podjęcie konkretnych działań w zależności od wyników.
Rozwiązanie jest dedykowane zarówno dla agencji jak i marketerów. Obecnie jest wdrożone 12 z planowanych 120 akacji wymyślonych do dnia konferencji i jeszcze przez najbliższe kilka miesięcy rozwiązanie to będzie w fazie beta.
Alek Cierniewski, Automation First Business – Automation First Agency – jak połączyć wartość dla Klienta z rentownością Twojej agencji?
W czasie swojego wystąpienia Alek Cierniewski wskazała, jak przeprowadzić proces wprowadzania automatyzacji by były skuteczne i opłacalne. Podkreślił, że najpierw trzeba zweryfikować obszary, wymagające optymalizacji a jednocześnie takie, dla których działania przyniosą najlepszy efekt. Następnie pokazał, jak podzielić te procesy na główne i pomocnicze, czyli te niosące bezpośrednią wartość dla klienta i te usprawniające działanie biznesu jako całości. Wspomniał też, że w kolejnych krokach warto zmapować, co może dać dane wdrożenie.
Alek Cierniewski na dwóch obszarach omówił wdrożenie takiej automatyzacji. Pierwszy z nich dotyczył kwestii związanej z rozliczeniami. Dzięki wdrożeniu standaryzacji rozliczeń i automatyzacji pobierania danych do faktur oraz automatycznemu wysyłaniu maili z pierwszym przypomnieniem o koniecznosc zapłaty, udał się wyeliminować część błędów, zmniejszyć czas na fakturowanie z 48 RBH do 9 RBH miesięcznie, a co za tym idzie zredukować koszty roczne o ok. 26 tys zł.
Drugi przypadek dotyczył onboardingu klienta. W tym wypadku ustandaryzowano umowy i ramy negocjacyjne, modele rozliczeniowe, zestaw informacji przekazywanych między zespołami oraz usprawniono zbieranie informacji w CRM i zintegrowano go z Asaną. To pozwoliło zmniejszyć czas procesowania z 36 RBH do 13 RBH miesięcznie, a co za tym idzie zredukować koszty roczne o ok. 18 tys zł i jednocześnie przełożyło się na lepsze doświadczenia klienta.
Z prezentacji płynie więc wniosek, że odpowiednia automatyzacja procesów w firmie przekłada się na jej lepsze funkcjonowanie oraz większą satysfakcję klienta.
Dlaczego butikowe agencje strategiczne czasach post-covid i junior-AI mogą być bardziej zwinne i zaangażowane od własnego działu marketingu – Marcin Michalski, Marketing Hackers
Podczas wystąpienia Marcin opisał własne doświadczenia i drogę jaką przeszedł od kluczowego stanowiska w agencji marketingowej, po pracę freelancera i założenie własnej butikowej agencji. Historia wzlotów i upadków, zdecydowanie motywująca prelekcja dla każdego kto zastanawia się nad otworzeniem własnego biznesu.
Podczas prezentacji Marcin przedstawił kilka plusów współpracy z agencją butikową. Po pierwsze, agencje butikowe często skupiają się na konkretnej specjalizacji i są bardziej elastyczne. Nie jest ich zadaniem zajmować się wszystkimi aspektami marketingu wewnętrznego, agencje te mogą się skoncentrować na konkretnych obszarach, co pozwala im na głębsze zrozumienie rynku i lepsze dostosowanie się do zmieniających się warunków. Po drugie, korzystanie z narzędzi AI pozwala na zwiększenie efektywność i szybkość działań. Te narzędzia mogą pomagać w analizie danych, automatyzacji procesów i optymalizacji kampanii, co pozwala szybciej reagować na zmiany w otoczeniu rynkowym i lepiej dostosowywać się do potrzeb klientów. W małych agencjach duży nacisk kładzie się na indywidualne talenty specjalistów. Dzięki temu klienci mogą korzystać z wiedzy ekspertów z różnych dziedzinach marketingu, co pozwala na bardziej kompleksowe rozwiązania. Specjaliści Ci pełnią rolę zewnętrznych konsultantów dla wewnętrznych działów marketingu klientów.
Maciej Chrzanowski – Wydajny człowiek = wydajna firma, czyli kilka słów o mikro-narzędziach codziennej produktywności
Podczas swojego wystąpienia Maciej Chrzanowski poruszył temat wydajności firmy, w kontekście wydajnych pracowników i możliwości, jakie daje nam obecnie AI. Przede wszystkim podzielił biznes na 3 wymiary:
- globalny, czyli co robimy,
- wykładniczy, czyli jak robimy,
- wirtualny, czyli gdzie robimy.
Wskazał, ile czasu tracimy codziennie na pewnie proste, powtarzalne czynności i odniósł do do procesów w biznesie, które można usprawniać stosując różne narzędzia. Jednocześnie dał przykład, jak można w trzech krokach podnieść wydajność. Pierwszy z nich to integracja, polegająca na nauce systemu. Drugi to nauka komunikacji z systemem, a trzeci to transformacja, czyli finalna cyfrowa optymalizacja.
Na konkretnych przykładach wskazał, jak strukturalizacja i schematyzacja pewnych procesów oraz informacji można znacząco usprawnić działania. Wskazał znane, mniej lub bardziej, aplikacje np. do przechwytywania akcji np. Google Calendar czy ToDo.
Wniosek płynie z niej taki, że warto stosować i wdrażać schematy tam, gdzie pozwoli to zaoszczędzić czas w procesach i działaniu firmy.
Piotr Werner, Orange – Potworna analityka. Co kryje się w szafie (nie tylko) dużego e-commerce?
W trakcie swojej prezentacji Piotr Werner bazując na doświadczeniach zdobytych w pracy w Orange wskazał, jak można pracować z Google Analytics 4. Podkreślił na wstępie wagę odpowiedniego wdrożenia mierzenia danych, do czego też powracał na późniejszym etapie. Bowiem, aby mieć miarodajne wyniki, trzeba wiedzieć, co chce się mierzyć i po co. GA4 daje sporo możliwości, ale wymagają one większych nakładów przy odpowiedniej implementacji.
Idą dalej pokazał, jak ważne jest tworzenie dokumentacji z całego procesu, co pozwala na szybsze wdrażanie nowych pracowników oraz daje szansę na uniknięcie dezinformacji w zespole. Wspomniał także, że komunikacja między zespołami – analityków, deweloperów, osobami decyzyjnymi czy też podziałami marketingu. Aby podeprzeć teorię praktyką, opowiedział ogólnie, jakie efekty udało się im uzyskać dzięki takiemu podejściu.
Podsumowując, wniosek z prezentacji płynie taki, że w przypadku dużych e-commerce odpowiednio wdrożona i zarządzana analityka potrafi przynieść konkretne informacje, a za nimi, wymierne korzyści.
Hubert Majchrzak, Hostersi – Jakie są najważniejsze wnioski z badań szybkości ładowania serwisów e-commerce i w jaki sposób to może wpłynąć na Twój zysk
W czasie swojego wystąpienia Hubert Majchrzak podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z badaniami nad szybkością strony, a konkretnie ścieżki zakupowej klienta. Na bazie popularnych e-commerce zestawił czas ich ładowania oraz stosowane na stronie rozwiązania dynamiczne i statyczne, czyli co i jak się wyświetla użytkownikowi. Dobór odpowiednich elementów ma bowiem znaczenie dla czasu, jaki strona potrzebuje aby się załadować.
To zaprowadziło do kolejnego ważnego tematu – testowania. Posiadanie wersji testowej Hubert Majchrzak wskazał jako niezbędne. To na niej można sprawdzić, jak nowy układ, dodatkowe kafelki czy cokolwiek, co zostanie zaimplementowane, wpłynie na działanie strony. Nie tylko pod istotnym kątem jej szybkości, ale także ogólnej sprawności.
Wniosek płynie więc prosty: testowanie na specjalnej do tego wersji jest więc podstawą przed wprowadzaniem zmian na właściwym serwisie. Pozwala ustrzec się przed wieloma problemami, a jednocześnie nie wpływa negatywnie na doświadczenia użytkownika znajdującego się obecnie na sklepie.
Mike Korba, User.com – User.com jak różne strategie wzrostu działały na różnych etapach rozwoju biznesu. Taktyki vs to czym i dla kogo jesteś
Podczas swojego wystąpienia Mike Korba podzielił się z słuchaczami historią sukcesu rozwoju marki User.com. Od startupu do prężnie działającej organizacji i znanego narzędzia, Mike podzielił się sposobami na dotarcie do pierwszych klientów i późniejsze skalowanie sukcesu. W swojej prezentacji spory nacisk położył na działania okołosprzedażowe które w dużej mierze przełożyły się na sukces i wyniki spółki. Dlatego wnioskiem po prelekcji jest, aby poza standardowymi metodami promocji jak reklamy w internecie czy SEO skupić się też na docieraniu do potencjalnych klientów, umawianiu spotkań. Kontakty z potencjalnymi klientami (w branży B2B) umożliwia poszerzanie sieci kontaktów na Linkedin, tworzenie baz mailingowych czy czynny udział w konferencjach branżowych.
Sebastian Heymann, Linkhouse x Sebastian Heymann SEO – Wykorzystaj niewykorzystane. Zaprogramuj swoje SEO
W trakcie swojej prelekcji Sebastian Haymann przytoczył historię z czasów, w których pracował dla portalu e-podroznik.pl i technik wykorzystywanych przez niego wtedy oraz przełożeniu tych prac na obecną sytuację witryny. Zwracał uwagę na to, że mimo obecnie szeroko panującej nowomowy i tak powinniśmy rozpoznawać w niej tradycyjne i wciąż skuteczne praktyki. I tak zagmatwane na pierwszy rzut oka określenia wprost przekładają się na te klasycznie stosowane: Data Driven SEO = SEO, SEO Content Marketing = Link Building, Programmatic SEO = SEO.
Programmatic SEO w przypadku e-podroznik.pl polegało na przeniesieniu informacji o rozkładzie jazdy z tabliczek przystankowych na serię podstron dla podróżnych, odpowiednia ich optymalizacja i ciągłe skalowanie takich serii podstron. Właściwa optymalizacja możliwa była dzięki wstępnemu przyszeregowaniu do siebie fraz powiązanych tematycznie (klasteryzacji). Dało mu to możliwość utworzenia takich typów podstron jak z analogicznymi meta tytułami oraz nagłówkami H1 i treścią wraz ze śródtytułami (h3: $przewoźnik1, $przewoźnik2):
- bilety $miasto1 $miasto2,
- busy do $kraj.
W całym procesie zwracał też uwagę na istotę stałej aktualizacji zawartości oraz wprowadzeniu linkowania wewnętrznego pomiędzy seriami podstron.
Jako inne przykłady serii podstron dających możliwość przeskalowania efektów Sebastian wymienił też tworzenie: podstron autorów książek, wszelkiego rodzaju kalkulatorów (np. centymetry na cale), podstron dedykowanych usłudze w danym regionie (np. executive search $miasto). Sam efekt skali wzmocnić można w obecnych czasach dzięki AI lub bez jego wykorzystania.
Marcin Kubik, Whites – Czy jesteś gotowy na nową erę wyszukiwania marki? Wpływ Search Generative Experience (SGE) w Google, Chatbotów AI (GPT i Gemini) oraz Social Media na zachowania konsumentów w 2024
Na samym początku swojej prezentacji Marcin Kubik zrobił ankietę wśród słuchaczy dotyczącą tego, czy pamiętają elementy zawarte na slajdach jeszcze sprzed czasów Google – książki telefoniczne, encyklopedie, czyli ówczesne źródła informacji na temat poszukiwania marki przez klientów. Wskazywał poszczególne kamienie milowe (które automatycznie przejmowały ruch z wyszukiwarki) wygenerowane przez rewolucyjne zawojowanie rynku SoMe: LinkedIn w 2003, Facebook w 2004, YouTube w 2005, Instagram w 2010, Pinterest też w 2012 czy TikTok w 2016 roku.
Marcin podkreślał, jakie są główne powody w Polsce do wykorzystywania mediów społecznościowych obecnie (oprócz np. utrzymywania kontaktu z rodziną czy znajomymi, zajmowania wolnego czasu) – znajdowanie inspiracji zakupowych i oglądanie contentu ulubionych brandów.
Wraz z pojawieniem się chatbotów oraz AI Marcin widzisz też nową erę wyszukiwania produktu i marki. Mimo, że chatbot GPT często halucynuje, to jednak bardzo trafnie wskazuje to, na co zwrócić uwagę w intencjach użytkownika. Wzbudziło to czerwony alarm w Google i dało inspirację do przyspieszenia prac nad BARDem udoskonalonym do Gemini. Zaspokoi to preferencje osób w wieku 18-34 lat, które w 39% wolą odpowiedzi konwersacyjnej AI od standardowych wyszukiwań w sieci. Chaty dają odpowiedzi szybciej i precyzyjniej.
Marcin widzi jednak szansę dla poszczególnych brandów w tym, że odpowiedzi AI przeszukują bezpośrednio strony pomijając wyszukiwarkę. Zachęca to do testowania sposobu, w jakim AI widzi Twoją markę. Samo SGE postrzega jako odpowiedź na potrzeby ery AI obecnych użytkowników – zatrzymać użytkownika w wyszukiwarce i dać mu tam lepsze doświadczenia.
Kacper Krzak, WP Ads – Dlaczego jedne kampanie wychodzą świetnie, a drugie okazują się totalną klapą?
Kacper swoje wystąpienie rozpoczął wielką analogią pracy w marketingu internetowym do sportu, w którym odnajduje się jako prezes i trener klubu. Sukces w sporcie według niego zależny jest od szeregu różnorodnych czynników jak: umiejętności zawodników, przygotowanie fizyczne / wytrenowanie, predyspozycje genetyczne, taktyka, dobór obuwia, pogoda, dyspozycja danego dnia, szczęście, szkolne błędy, sędziowie, teamwork, dobre zmiany, reakcja na grę przeciwnika. Pamięć o każdym z tych czynników zwiększa możliwość sukcesu.
Przekładając to na marketing, Kacper wskazuje elementy, które zawsze warto mieć z tyłu głowy: grupa docelowa / target, dobór inventory, kreacje, model emisji (jak dobierane są strategie do danego typu kampanii), opiekun kampanii, atrakcyjność oferty, znajomość brandu, czy LP działa, wykorzystywane narzędzie. Jeśli jeden z tych czynników padnie, wynik może wynieść 0. Ostatecznie wynik zależy od nas.
Mateusz Haber, JustIdea – Marketing Automation w służbie Performance’u
Mateusz Haber przedstawił się na scenie jako “praktyk rynku” i nakreślił widzom case’a, w którym z anonimowych userów wyłuskał większą część internautów, o których miał pewne informacje do wykorzystania w kampanii. Wykorzystał do tego własny pixel Marketing Automation. Przeszedł z ogólnie dostępnego narzędzia MA “z małpą” na bazie wyłącznie JS na bardziej autorskie, które zaczęło łączyć Java Script z API. Dzięki temu możliwa była personalizacja wyskakujących pop-upów (wywołanie scenariuszy automatyzacji dla niezalogowanych użytkowników).
Wyniki, jakie przyniosła opisywana kampania dają wiele do myślenia, np. na wybranych etapach: przyrost bazy e-mail o 2000 unikalnych użytkowników / miesiąc, liczba scenariuszy opuszczanych koszyków wzrost o 268% (1900 → 5100 / miesiąc), domknięcia opuszczanych koszyków z 15% na 25%, przyrost bazy sms o 900 unikalnych użytkowników / miesiąc, dodatkowy przychód 100 000- 250 000 miesięcznie. Jeszcze więcej do myślenia daje scenariusz, który proponuje słuchającym Mateusz – sugeruje on przetestowanie swojego MA w następujący sposób:
- wejście na stronę incognito,
- dodanie kilku produktów do koszyka,
- zapisanie się do newslettera,
- od razu wyjście ze strony,
- poczekanie i sprawdzenie, czy dostanie się maila z automatyzacją opuszczonego koszyka.
Mateusz nie zdradził widzom, z jakiego narzędzia skorzystał, ale tajemnice wyjawi tym śmiałkom, którzy odezwą się do niego na IG lub LI z hasłem “pixel”. 😉
Mariusz Michalczuk, Conversion – CRO jak YETI – wszyscy o tym mówią, mało kto widział na własne oczy
Mariusz na starcie zakomunikował, że kiedyś stał przy autorytetach, ale nie jest jednym z nich. W swojej praktyce wykreował jednak metrykę Success Rate test A/B i proces optymalizacji CRO (Conversion Rate Optimisation) w 6 krokach.
Wstępnie jednak odniósł się do metafory strony www jako rzeki, gdzie na 1 jej brzegu stoi odwiedzający użytkownik, a na drugim brzegu – kupujący. My jesteśmy zaś Charonem i przeprawiamy odwiedzających na drugi brzeg rzeki. Na tym drugim brzegu jest motywacja, a w trakcie przeprawy napotykamy barierę oporującą jak woda nurtu rzeki.
Nie ma kuloodpornych sposobów, które by zawsze działały (pewne w życiu są tylko 3 rzeczy: śmierć, podatki i CRO bazujące na danych), jest tylko te wspomniane 6 kroków:
- analiza danych (ilościowych i jakościowych),
- zamiany UX,
- priorytety,
- wdrożenie,
- testy A/B,
- analiza i decyzja.
A skąd brać dane do przeprawienia przez Styks zakupowy? Mariusz poleca korzystać z wskazówek działu BOK oraz ich wskazówek. Niekiedy mogą okazać się zbawienna i przyciągające zaskakujący ruch, np.bardziej niszowych, ale wciąż licznych użytkowników, którzy: wpiszą w wyszukiwarkę “zimowe laczki” zamiast “opony zimowe”; tych wpisujących “fulkapka” lub “czapka z kozerkiem” zamiast “czapka z daszkiem”.
Mariusz pożegnał nas słowami “jakość, nie jakoś” i zszedł ze sceny Multikina w Złotych Tarasach. 🙂
Wojciech Szymański, Ideo Force – Od usługocentryczności do klientocentryczności. Jak zmieniło się prowadzenie agencji przez ostatnie 20 lat?
Nikt nie zaprzeczy że żyjemy w czasach AI, dlatego nie dziwi fakt że temat ten pojawiał się w wielu prelekcjach podczas konferencji Emarkting. Również w swojej prezentacji Wojciech Szymański opowiadał o możliwościach jakie AI daje agencjom reklamowym do optymalizowania swojej pracy. Na podstawie słów prowadzącego pracownicy agencji mogą wykorzystać sztuczną inteligencję do automatyzacji procesów wewnętrznych, burzy mózgów, przygotowywaniu priorytetów materiałów graficznych czy analizy danych. Wszechobecność narzędzi opartych o sztuczną inteligencję to również szereg szans i wyzwań stojących przed agencjami. Jeśli chodzi o plusy – AI pomaga w rozwinięciu portfolio agencji i pozwala usprawnić działania. Jednak powszechność AI to również spadek lojalności klientów czy ich wyższe wymagania w stosunku do specjalistów. W związku z rewolucją AI do najmocniej rozwijających się usług (w kontekście portfolio agencji) zalicza się analizę danych, doradztwo strategiczne, automatyzację czy UX.
Podsumowanie
Szeroki przekrój tematyczny wystąpień zaproszonych gości sprawił, że w zasadzie każdy aspekt biznesu został omówiony od zarządzania wewnętrznego po komunikację z klientem. Nie dało się jednak nie zauważyć, że duży nacisk położono na usprawnienie procesów i ich automatyzację z wykorzystaniem różnych dedykowanych rozwiązań, w znacznym stopniu bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji. Bez wątpienia więc wchodzimy już w kolejny etap cyfryzacji biznesów.