9 domen, którym Google obciął widoczność – sprawdzamy dlaczego

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 09.2023
 
9 domen, którym Google obciął widoczność – sprawdzamy dlaczego

9 domen, którym Google obciął
widoczność – sprawdzamy dlaczego

Twoja witryna notuje spadki i zastanawiasz się dlaczego? Nasi specjaliści wybrali kilka domen i sprawdzili konkretne przypadki – dlaczego tak się stało i z czego to wynika. Przeanalizowali dane m.in. otrzymane od firmy SEMSTORM dotyczące widoczności witryn i zbadali, jak kształtowała się ona na przestrzeni lat – nawet od 2015 roku – oraz jakie działanie na to wpływały. Pokazali najczęstsze błędy oraz obserwowali, czy witryny odbiją się i zaczną notować wzrosty – niestety w przypadku niektórych firm nie zostały podjęte żadne działania. Sprawdź porady, jak utrzymać się na wysokich pozycjach i jak uchronić swoją domenę przed spadkami.

Spis treści

Domena czasnaniemiecki.pl

czasnaniemiecki.pl to domena, która obecnie ma przekierowanie na aftermarket.pl. Zanim się to wydarzyło, był to nieregularnie prowadzony blog związany z nauką języka niemieckiego. W okresie pomiędzy styczniem a lutym 2023 właścicielka nie przedłużyła domeny. W maju, dokładnie 22.05.2023 r., domena została zarejestrowana przez firmę Contentation sp. z o.o.

analiza semstorm czasnaniemiecki
Źródło: SEMSTORM

Działając w internecie, warto opłacać domeny na wiele lat do przodu. Chwilowe rozczarowanie z powodu projektu nie musi oznaczać całkowitej rezygnacji z niego. Rejestracja domeny na kilka lat do przodu zabezpieczy ją przed wygaśnięciem, zasileniem puli domen wolnych i rejestracją jej przez nowego użytkownika.

Domena outled.pl

outled.pl to kolejna domena internetowa, która obecnie przekierowuje na aftermarket.pl. Zanim wygasła, należała do firmy Outled sp. z o.o., która pod tym adresem prowadziła sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży oświetlenia i akcesoriów LED. Sklep w swoim działaniu wykorzystywał skrypt PrestaShop.
Domena nie została przedłużona na kolejny okres abonamentowy w I kwartale 2023 roku. 23.02.2023 r. domenę zarejestrowała inna firma. Z danych dns.pl wiemy, że była to ELEKTROFORMA Adam Domański.

Wielu specjalistów SEO ma świadomość, że ogromny potencjał może tkwić w domenach z historią, które nie zostały przedłużone. Warto monitorować domeny do przechwycenia i w przypadku pojawienia się atrakcyjnej, rozważyć możliwość jej wykorzystania.

outled analiza semstorm
Źródło: SEMSTORM

Domena pantorba.pl

pantorba.pl to serwis, który tuż przed końcem swojego istnienia dynamicznie zyskiwał na widoczności w Google. Możemy przypuszczać, że dla poprzedniego abonenta wzrosty widoczności na tym etapie działalności były niewystarczające do tego, aby kontynuować rozwój sklepu internetowego w jego dotychczasowym kształcie. Być może to było przyczyną niewykupienia domeny. Serwis zakończył swoją działalność pod adresem pantorba.pl w lutym/marcu 2023 roku. W maju serwis został przejęty przez nieujawnionego abonenta.

Gdy nie planujemy dalej rozwijać serwisu, warto rozważyć ogłoszenie jego sprzedaży – być może znajdzie się chętny nabywca. Należy pamiętać, że stawka za taki serwis nie powinna być zbyt wygórowana, gdyż rejestracja „nowej” domeny w aftermarket.pl kosztuje 14,95 netto.

pantorba analiza semstorm
Źródło: SEMSTORM

Wszystkie trzy serwisy obecnie kierują na aftermarket.pl. To, co najistotniejsze, to fakt, że każda z domen znalazła swojego amatora, który był chętny do zarejestrowania domeny na kolejny okres abonamentowy.

Z punktu widzenia SEO niezwykle ciekawe jest podejście wyszukiwarki Google do indeksowania i wyświetlania w wynikach ponownie zarejestrowanych domen. Każda z powyższych bez jakichkolwiek dodatkowych działań zaczęła odzyskiwać swoją widoczność. W 2 z 3 przypadków wróciła ona dla strony głównej, która wyświetla zaślepkę aftermarket.pl, a w jednym wypadku Google przywrócił także podstrony prowadzące poza stroną główną.

Najbardziej wyraźny przykład powrotu pozycji to domena czasnaniemiecki.pl, która pojawia się w TOP50 – TOP100 wyników wyszukiwania na popularne frazy. SEMSTORM wskazuje, że są to:

czasnaniemiecki semstorm frazy
Źródło: SEMSTORM

Niektóre z nich na dzień 20.06.2023 r. dalej są możliwe do znalezienia w Google – nie tylko z wykorzystaniem narzędzi, ale także przez przeciętnego użytkownika. Przykłady to:

  • czas przyszły niemiecki

    czasnaniemiecki czas przyszły niemiecki
    Źródło: wyszukiwarka Google
  • wollen odmiana

    czasnaniemiecki wollen odmiana
    Źródło: wyszukiwarka Google

Bardzo ciekawy jest powrót domen tylko z domyślną treścią rejestratora domeny. Expirki mogą być wykorzystywane nie tylko jako baza pod tworzenie serwisu, domena na 301, ale także jako zwykła zaślepka, która sama z siebie odbudowuje widoczność w SEO.

Domena yoom.pl

Domena yoom.pl pojawiała się w sieci już od jakiegoś czasu (narzędzie Wayback Machine datuje jej początek na 2014 rok):

waybackmachine yoompl
Źródło: https://archive.org/web/

Od momentu oficjalnego startu witryny na początku 2022 roku systematycznie wzrastał ruch aż do momentu krachu w grudniu 2022. Od tej pory jednak wciąż przybywa coraz to więcej nowych linków przychodzących (według danych z narzędzia Ahrefs), które, jak widać, nie pomagają w budowaniu ruchu z SERP:

ruch serp ahrefs yoompl
Źródło: ahrefs

Warto podkreślić, że pierwszy znaczny spadek zbiega się terminami z aktualizacją algorytmu Google Helpful Content (System przydatnych treści). Aktualizacja ta miała na celu dostarczanie użytkownikom jak najbardziej satysfakcjonujących wyników, dzięki którym uzyskają to, czego poszukują – ich intencja będzie spełniona. Automatyczne systemy rankingowe Google, dostając szereg sygnałów o niespełnianiu tego warunku przez stronę, odsuwają ją na dalsze pozycje, aż w końcu traci ruch i popularność. O ile tylko w sieci są inne witryny lepiej odpowiadające zapotrzebowaniu użytkownika, wynik kiepskiej jakości przestanie być podpowiadany.

Sama zawartość strony yoom.pl już na pierwszy rzut oka nie wzbudza zaufania – pozostawiono na niej elementy szablonu WooCommerce, pojawiają się treści w języku polskim, angielskim i rosyjskim, nazwy produktów mają spamową tendencję keyword stuffingu zaczerpniętą z nazewnictwa AliExpress, przyciski dodania produktu do listy życzeń czy do koszyka nie funkcjonują, część spośród produktów nie ma opisu.

Wszystko to może budzić zniechęcenie użytkownika – strona jest nieprzydatna, co z pewnością w odnotowuje wyszukiwarka Google. Poniżej kilka przykładów powyższych zjawisk na zrzutach ekranu:

jezyki niespojnosc yoompl

produkty keyword stuffing yoompl

brak opisu produktu yoompl
Źródło: yoom.pl

Zastanawiające jest, czy inwestycja w domenę i nakład pracy zwrócił się w czasie najlepszych wyników z końcówki zeszłego roku, a także czy opłacalne jest, by wciąż utrzymywać stronę w obecnej postaci.

Domena drukowac.pl

Domena drukowac.pl stanowiła swego czasu sklep online z drukarkami, częściami zamiennymi i akcesoriami. Oferowała również usługi drukowania bez konieczności posiadania własnego sprzętu w domu.

drukowac uslugi waybackmachine
Źródło: https://archive.org/web/

Oferta sklepu internetowego była jednak dość wąska, opisy zawarte na stronie nieliczne i skromne, proces link buildingu również ubogi i porzucony niemalże na starcie. W najlepszym okresie do domeny linkowało 27 stron. Wszystko to odbiło się na szczątkowym ruchu organicznym:

drukowac referring domains
Źródło: ahrefs

Nie znamy szczegółowych losów witryny, ale może właśnie dlatego właściciel postanowił ją przekierować na swój inny biznes. Przekierowanie to prowadzi (szkoda, że nie bezpośrednio na wersję z aktywnym SSL-em) na domenę kopiarka.eu, funkcjonującą na podobnej zasadzie co drukowac.pl.

drukowac przekierowania

drukowac domeny odsylajace
Źródło: ahrefs

Strona, na którą domena drukowac.pl została przekierowana, ma znacznie dłuższą historię w sieci, jednak również w pełni nie wykorzystuje swojego potencjału. Zakładka „Sklep” w menu kieruje do starego adresu https://drukowac.pl/pl. W zakładce „Oferta” znajduje się konfigurator sprzętu drukującego, który również prowadzi do nieistniejących adresów produktów na starej domenie. W „Bazie wiedzy” możemy odnaleźć linki do niedziałających sterowników:

drukowac niedzialajacy sterownik
Źródło: drukowac.pl

Kolejnym niedziałającym elementem jest pobieranie programu do pomocy zdalnej, a jedynym działającym jest zamieszczone na podstronie
https://kopiarka.eu/index.php/instalacja-sterownikow-konica-minolta/ wideo pochodzące z kanału YouTube Drukowac pl.

W bazie wiedzy można by z powodzeniem zamieścić blog dotyczący drukowania i tematów pokrewnych – witryna ta (jeśli nie oferowałaby faktycznych usług/produktów), mogłaby stanowić świetne zaplecze (PBN).

W tym przypadku również wypada sobie zadać pytanie, dlaczego właściciel utrzymuje obie domeny.

Domena papierniczy.pl

Pierwsze ślady domeny w internecie pojawiają się już w 2015 roku. Można śmiało więc powiedzieć, że jest to domena z bardzo długą historią, jednak przez wiele lat nie prowadzono żadnych działań z zakresu linkowania zewnętrznego, a ruch organiczny utrzymywał się na bardzo niskim poziomie. Dobrze prezentuje to poniższy wykres:

papierniczy linkowanie zewnetrzne ruch organiczny
Źródło: ahrefs

Sklep w obecnej postaci dostępny jest dopiero od 2019 roku, a jego forma od tego czasu nie została zmieniona. Szablon jest już mocno przestarzały, przez co sklep nie budzi dużego zaufania wśród użytkowników. Brakuje tam łatwo dostępnych informacji na temat dostaw, sposobów płatności, regulaminów oraz opinii użytkowników. Nie ma również opisów kategorii, a opisy poszczególnych produktów są bardzo mocno ograniczone i nie zachęcają potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Warto również zwrócić uwagę, że w wersji mobilnej strony brakuje czytelnego i dostępnego menu głównego, które będzie w stanie pomóc w nawigacji użytkownika po kategoriach w sklepie, których jest tutaj stosunkowo dużo.

Warto również zwrócić uwagę na bardzo niestabilną sytuację strony w zakresie widoczności na słowa kluczowe w Google. Na poniższym wykresie widać, że liczba fraz widocznych w TOP3 oraz TOP10 wyników wyszukiwania jest zachwiana, a strona bardzo mocno reaguje na wszelkie update’y oraz zmiany w algorytmie Google.

papierniczy organiczne slowa kluczowe
Źródło: ahrefs

Największe i zauważalne spadki pojawiają się przy okazji kilku ostatnich Core Update oraz Link Spam Update. Warto zwrócić uwagę szczególnie na ten drugi, ponieważ obecnie do domeny kieruje zaledwie 109 linków zewnętrznych, które pochodzą z 52 domen. Jest to zdecydowanie zbyt mała liczba w stosunku do liczby produktów w sklepie oraz liczby zaindeksowanych podstron.

Na pierwszym wykresie widać, że liczba domen w ostatnim czasie wzrasta. Warto jednak zwrócić uwagę na jakość źródeł, z których pozyskiwane są wspomniane odnośniki, a także na typ linków. Niektóre z nich pochodzą obecnie ze źródeł o bardzo słabej jakości, które można wręcz traktować jako spam, a kilka przykładów widocznych jest na poniższym zrzucie ekranu:

strony odsylajace papierniczy

Przy okazji omawiania elementów, które warto poprawić na stronie, nie sposób nie wspomnieć o tak podstawowych dla SEO składowych jak title czy meta description. Na ten moment większość z nich jest nieoptymalna, a treść nie odwzorowuje w żaden sposób faktycznej zawartości odpowiednich podstron. Tematyka sklepu internetowego daje również bardzo duży potencjał pod kątem stworzenia i stałego prowadzenia bloga zawierającego proste instrukcje czy porady zakupowe.

Od lipca bieżącego roku widoczne są stałe wzrosty widoczności, co przekłada się również na ruch z organicznych wyników wyszukiwania w Google. Wspomniana poprawa widoczności może być skutkiem zauważalnych prac przy stronie. W ostatnich miesiącach, po dłuższym okresie stagnacji, domena zyskała znaczną liczbę nowych backlinków, a także uporządkowano problem z bardzo dużą liczbą indeksowanych podstron. Jeśli w następnych miesiącach kontynuowane będą prace związane z pozyskiwaniem nowych backlinków o wysokiej jakości, a także wdrożone zostaną potrzebne stronie poprawki, to możemy się spodziewać zdecydowanie lepszych wyników, niż ma to miejsce w tym momencie.

Domena francuskieperfumy.pl

Początki historii domeny to I połowa roku 2016, kiedy pojawiły się pierwsze wzrosty widoczności oraz ruchu. Aż do 2021 roku widoczność utrzymywała się na stosunkowo niskim poziomie, jednak wyniki ruchu były całkiem dobre. Nie widać większych śladów prowadzenia zakrojonych na szeroką skalę działań z zakresu linkowania zewnętrznego. Dobrze obrazują tę sytuację poniższe wykresy:

wydajnosc slowa kluczowe francuskieperfumy

Pod koniec 2020 roku doszło do migracji sklepu, który został w znacznym stopniu zmieniony. Zostało to połączone z rozpoczęciem pozyskiwania bardzo dużej liczby odnośników zewnętrznych, co do sierpnia 2022 roku dawało znakomite efekty w postaci dużej widoczności oraz ogromnego ruchu na stronie.

Pierwsze duże spadki widoczności oraz ruchu pojawiły się wraz z wdrożeniem Helpful Content Update. Dotyczył on skuteczniejszego weryfikowania treści na stronie pod kątem jej użyteczności dla potencjalnych odbiorców. Można więc śmiało powiedzieć, że na stronie brakowało w tamtym okresie treści tego typu, co doprowadziło do znacznych spadków.

Następne duże spadki wyników strony pokrywają się z terminem wdrożenia Link Spam Update w grudniu 2022 roku. W tamtym okresie widoczność strony w TOP10 wyników wyszukiwania spadła o ponad 2 000 fraz, co następnie przełożyło się na ruch w domenie.

Kolejny duży spadek pojawił się po marcowym Core Update. W sumie ruch w domenie spadł w ciągu pół roku o ponad 70%, co z pewnością przełożyło się na wyniki sprzedaży sklepu internetowego.

Na szczególną uwagę zasługuje tutaj obecny profil linkowania zewnętrznego domeny. Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, blisko połowa odnośników pochodzi ze źródeł o bardzo słabej jakości, która w tym przypadku wyrażona jest za pomocą wskaźnika Domain Rating.

francuskieperfumy domain rating
Źródło: ahrefs

Jest to również widoczne podczas analizy poszczególnych odnośników, które kierują do strony, a często pochodzą z nietematycznych i zagranicznych portali o bardzo niskich wskaźnikach i cechach, które są typowe dla spamerskich źródeł pozyskiwania linków.

Ostatnie tygodnie to duży wzrost widoczności. Jego początek zbiega się w czasie z wprowadzonym przez Google August 2023 Core Update. Na ten moment nie widać jednak większych wzrostów ruchu organicznego estymowanego przez ahrefs. Może to oznaczać, że strona zyskuje widoczność na mało popularne lub niszowe frazy kluczowe, które jednak nie są w stanie przynieść wymiernych efektów w postaci rosnącej liczby użytkowników. Zdecydowanie warto jednak obserwować sytuację domeny w kolejnych tygodniach, ponieważ jej potencjał pozwala oczekiwać znacznie lepszych wyników niż obecne.

Domena mrowka-plonsk.pl

Domena mrowka-plonsk.pl została prawdopodobnie założona w celu możliwości linkowania do strony głównej mrowka.com.pl. Po wejściu na stronę użytkownik ma trzy możliwości: zapoznać się z aktualną gazetką, najnowszymi artykułami z tematyki budowlanej oraz wnętrzarskiej lub wyszukać kontakt do producenta. Na ten moment po wejściu na stronę internetową nie ma żadnych informacji na temat produktów ani usług, które można zamówić online.

Systematycznie pojawia się 6–7 artykułów miesięcznie. Wszystkie wpisy z 2023 i 2022 zawierają linki bezpośrednio do domen mrowka.com.pl i grupapsb.com.pl.

Od powstania domeny mrowka-plonsk.pl w 2015 do połowy 2016 roku podejmowano działania polegające na linkowaniu strony. W tym czasie widoczny był ruch organiczny, który znacząco spadał od 2020 roku do całkowitego braku ruchu w 2023. Największe zmiany w ruchu organicznym widoczne były z początkiem 2020 roku. Na wykresie widać, że wraz z mniejszą liczbą linków odsyłających spadał także ruch organiczny. Jak już wcześniej wspomniano, w 2023 roku publikowano ok. 6 wpisów blogowych, a każdy z nich zawierał 1–2 linki. Dla porównania w 2020 roku miesięcznie na bloga dodawano ponad 50 wpisów, z czego każdy również miał 1-2 linki odsyłające do grupapsb.com.pl lub mrowka.com.pl.

Z czasem stare wpisy przestawały rankować, a nowych było zbyt mało do utrzymania wyników. Warto w takiej sytuacji wprowadzić recykling treści.

mrowkaplonsk domeny odsylajace
Źródło: ahrefs

Co ciekawe, zarówno na stronie Grupy PSB, jak i Mrówka Płoński, dodawane były takie same artykuły w tym samy czasie z identycznymi linkami odsyłającymi. Treści powielane 1:1 mogą powodować spadki widoczności i ruchu.

Analizując backlinki, można zauważyć, że praktycznie wszystkie z 2023 roku odnoszą się bezpośrednio do domeny istniejącej od 2015 roku jorapol.pl, gdzie link do mrowka-plonsk.pl został umieszczony w stopce.

Strona nie zawiera żadnych przekierowań, a serwer działa poprawnie. Domena nie została założona przypadkowo ani do żadnych testów, lecz jest działaniem celowym.
Podsumowując, domena mrowka-plonsk.pl została stworzona na potrzeby linkbuildingowe. Słaba kondycja może negatywnie wpływać również na domeny, do których linkuje. Warto także popracować nad wcześniej wspomnianym recyklingiem treści, tworzyć więcej wpisów bez linków i dodatkowo popracować nad linkami zewnętrznymi, które kierują na analizowaną domenę.

Domena lelum.pl

Domena ma swoje początki w roku 2014, jednak dopiero pod koniec 2017 zanotowano pierwsze wzrosty w ruchu organicznym. Przez cały czas portal informacyjny dodawał na bieżąco artykuły.
W latach 2018-2020 widoczny był największy wzrost ruchu organicznego na stronie.

lelum waybackmachine
Źródło: https://archive.org/web/
lelum domeny odsylajace platny ruch
Źródło: ahrefs

W narzędziu ahrefs widać, że od 2018 roku wzrosła liczba linków przychodzących.

Od początku 2018 do 2020 roku mocny nacisk stawiano na frazy kluczowe w TOP10. Spadek obserwujemy od maja 2020 do grudnia 2021. Po tym czasie zaczęto bardziej rozbudowywać treści artykułów – w tym czasie widać wzrost w pozycjach słów kluczowych.

lelum slowa kluczowe
Źródło: ahrefs

Artykuły na stronie są dodawane na bieżąco. Widoczny spadek w zarówno w ruchu organicznym, jak i w pozycjach słów kluczowych, miał swój początek w 2020 roku i trwał do końca 2021 roku.

lelum analiza senuto
Źródło: Senuto

Od początku 2019 do połowy 2020 roku znacząco wzrosła liczba słów kluczowych w TOP10. Analizując dodawane w tym czasie artykuły, widać, że autorzy stawiali na krótkie treści. Dodawano w nich także jeden link do innej podstrony wewnątrz serwisu. W meta descriptions wstawiano dużą część artykułu. Większość wpisów nie przekazywała dłuższych, rzetelnych informacji, a jedynie kilka zdań, które zawierały popularne w danym czasie słowa kluczowe związane z celebrytami i influencerami.

Wiele linków od roku 2020 ma przekierowania 404, co widoczne jest w artykule
https://lelum.pl/rodzice-310121-ab-pawel-adamowicz oraz swoje duplikaty, np.:

  • link w artykule z 404
    https://lelum.pl/syn-310121-mk-prezenterka-pogody
  • ten sam adres URL z dodaną nazwą kategorii wyświetlanym artykułem
    https://rozrywka.lelum.pl/syn-310121-mk-prezenterka-pogody

Prawdopodobnie na stronie z początkiem 2023 roku dodano linki wychodzące na subdomenę rozrywka.lelum.pl.

rozrywka lelum ahrefs
Dane ahrefs dla rozrywka.lelum.pl

Domena istnieje od początku 2023 roku, ma ten sam szablon, co lelum.pl, a także wpisy, które umieszczane były na lelum.pl od 2017 roku (można to sprawdzić w archiwum w stopce).

rozrywka lelum waybackmachine
Źródło: https://archive.org/web/
rozrywka lelum analiza senuto
Słowa kluczowe dla TOP50 i TOP10 ciągle rosną dla rozrywka.lelum.pl wg Senuto

Po przekierowaniu na rozrywka.lelum.pl użytkownik ma możliwość wybrania z menu głównego kategorii „nowości”, gdzie zostaje przeniesiony na podstronę rozrywka.lelum.pl/kategorie/nowosci. W przypadku wyboru innych kategorii automatycznie wraca do strony lelum.pl/kategorie/plotki-i-gwiazdy czy lelum.pl/kategorie/samo-zycie.

Prawdopodobnie strona rozrywka.lelum.pl została założona w przyszłych celach zarobkowych do postów sponsorowanych. W przypadku lelum.pl w najnowszych artykułach znajdują się linki odsyłające do innych stron, które nie są powiązane z lelum.pl oraz te zawierające 404. Obecnie na rozrywka.lelum.pl znajdziemy tylko linki odsyłające wewnętrznie do najnowszych artykułów.

Zalecane jest przekierowanie podstron ze statusem 404, aby użytkownicy nie przechodzili do „pustych stron” oraz stworzenie całkowicie osobnej witryny z pełnymi kategoriami.

Podsumowanie

Aktualizacja i optymalizacja strony internetowej to procesy wymagające ciągłej uwagi. Kolejne zmiany w Google mogą spowodować spadki widoczności, jeśli domena nie będzie na nie przygotowana. Nie ma sytuacji bez wyjścia – na różnych etapach można wdrażać działania, które wpłyną wtedy najlepiej na SEO strony. Efekty nie zawsze widać od razu, ale jeśli oddasz swoją witrynę w ręce doświadczonego specjalisty, który wie, na jakie elementy zwracać uwagę, w dłuższym efekcie zobaczysz stałe, stabilne wzrosty.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Chcesz mieć pewność,

że Twoja strona nie ma krytycznych błędów?

  • Mateusz Pajak 2023
    Mateusz Pająk

    SEO Specialist. Od dziesięciu lat związany z branżą marketingu internetowego. Doświadczenie zdobywał w pracy dla znanych brandów. Posiada szerokie kompetencje w działaniach off-site i on-site SEO. Na co dzień tworzy i realizuje strategie pozycjonowania dla klientów, skupiając się nie tylko na wynikach, ale też na dobrych relacjach. Nieustannie rozwija swoje umiejętności i testuje nowe strategie SEO.

  • Natalia Golisz
    Natalia Golisz

    SEO Specialist. Pozycjonowaniem i optymalizacją zajmuje się od 2014 roku. W DevaGroup zajmuje się prowadzeniem kampanii SEO, optymalizacją stron klientów pod kątem najnowszych trendów. Posiada doświadczenie w in-house'owych kampaniach e-commerce. Po godzinach relaksuje się poprzez aktywność w sportach walki.

  • Leszek Urban
    Leszek Urban

    Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

  • Małgorzata Walo
    Małgorzata Walo

    SEO Assistant. Absolwentka studiów architektury informacji, studentka II roku studiów magisterskich z zarządzania, na specjalizacji digital marketing i social media. Od ponad roku rozwijam swoją wiedzę w działaniach off-site i on-site SEO oraz UX. W wolnym czasie pasjonatka wizażu i charakteryzacji.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry