Obawiam się, że na Wykopie tak – właśnie te wydarzenia skłoniły mnie do wrzucenia paru danych na temat słów kluczowych związanych z komunikatorem Gadu-Gadu.
Spadająca popularność komunikatora to mocno odgrzebywany temat co potwierdza ten artykuł. Dla wielu osób zaskoczeniem będzie, że Gadu-Gadu jeszcze w ogóle istnieje 😉 Sam odpuściłem tę (wówczas) przepełnioną reklamami abominację komunikatora dawno dawno temu. Nie napisałem listu „Drodzu Gadu Gadu, kochaciu piniondze bardzie niz ja odchodzu żegnajci”, odinstalowałem na amen.
Ale bądźmy merytoryczni – jak wygląda to w liczbach?
Dla porównania z innymi komunikatorami:
Dane odnoszą się do wyszukiwania komunikatora. Warto zaznaczyć, że wykresy w Google Trends obrazują tylko popularność tematyki słowa kluczowego / marki. Spadek może oznaczać bardzo wiele rzeczy.
Dokładniejsze dane prezentuje Planer Słów Kluczowych AdWords
Polecam też analizę w SimilarWeb:
Żeby było zabawniej dodam w sumie nic mi nie mówiące analizy Gemiusa 😉
Konkluzja: Jak jest oceńcie sami. Według mnie potrzeba więcej danych aby ocenić kondycję firmy/komunikatora. Problem jest jednak inny: w mojej opinii Gadu-Gadu dla wielu jego byłych użytkowników, żyje sobie na uboczu Internetu – jeśli w ogóle wiedzą, że nadal istnieje. Dla nich skończył się w momencie pojawienia się Facebooka czy WhatsApp. Co ciekawe – porównując opinie w Play Store nie widać drastycznej różnicy, ba, od niektórych komunikatorów GG wypada tu znacznie lepiej. Podsumowując – nie mam żadnego argumentu do powrotu do tej aplikacji, a wysyłanie pism prawniczych do użytkownika Wykop.pl posługującego się nickiem gadu-gadu firmie wcale nie pomaga.