Komunikator Gadu-Gadu sięgnął dna?

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 02.2016
 

Obawiam się, że na Wykopie tak – właśnie te wydarzenia skłoniły mnie do wrzucenia paru danych na temat słów kluczowych związanych z komunikatorem Gadu-Gadu.

Spadająca popularność komunikatora to mocno odgrzebywany temat co potwierdza ten artykuł. Dla wielu osób zaskoczeniem będzie, że Gadu-Gadu jeszcze w ogóle istnieje 😉 Sam odpuściłem tę (wówczas) przepełnioną reklamami abominację komunikatora dawno dawno temu. Nie napisałem listu „Drodzu Gadu Gadu, kochaciu piniondze bardzie niz ja odchodzu żegnajci”, odinstalowałem na amen.

Ale bądźmy merytoryczni – jak wygląda to w liczbach?

Dla porównania z innymi komunikatorami:

Dane odnoszą się do wyszukiwania komunikatora. Warto zaznaczyć, że wykresy w Google Trends obrazują tylko popularność tematyki słowa kluczowego / marki. Spadek może oznaczać bardzo wiele rzeczy.

Dokładniejsze dane prezentuje Planer Słów Kluczowych AdWords
planer
planer2

Polecam też analizę w SimilarWeb:

Żeby było zabawniej dodam w sumie nic mi nie mówiące analizy Gemiusa 😉

Konkluzja: Jak jest oceńcie sami. Według mnie potrzeba więcej danych aby ocenić kondycję firmy/komunikatora. Problem jest jednak inny: w mojej opinii Gadu-Gadu dla wielu jego byłych użytkowników, żyje sobie na uboczu Internetu – jeśli w ogóle wiedzą, że nadal istnieje. Dla nich skończył się w momencie pojawienia się Facebooka czy WhatsApp. Co ciekawe – porównując opinie w Play Store nie widać drastycznej różnicy, ba, od niektórych komunikatorów GG wypada tu znacznie lepiej. Podsumowując – nie mam żadnego argumentu do powrotu do tej aplikacji, a wysyłanie pism prawniczych do użytkownika Wykop.pl posługującego się nickiem gadu-gadu firmie wcale nie pomaga.

Krzysztof Marzec
CEO DevaGroup, agencji Partner Google Premier i Google Rising Star, Trener SEO, Google Ads & Analytics Sędzia European Search Awards. Autor szkoleń i artykułów oraz trzech książek z tej tematyki, wykładowca m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Pracował dla takich marek, jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę cyfrową do optymalizacji działań.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewijanie do góry