Auto-logowanie do Facebooka jest przestępstwem?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 05.2010

Organizacja EFF (Electronic Ftontier Foundation) ponagla federalnego sędziego do oddalenia roszczeń Facebooka. Facebook uważa, że naruszane jest prawo podczas logowania się użytkowników do dodatkowych zewnętrznych serwisów, które ułatwiają między innymi zarządzanie wiadomościami z różnorodnych serwisów społecznościowych.

Spór toczy się między Facebokiem a Power Ventures. Firma Power Ventures jest twórcą portalu Power.com (zdjęcie obok), dzięki któremu użytkownicy mogą logować się do wielu kont portali społecznościowych i nie tylko. Dodatkowymi zaletami jest możliwość zarządzania wiadomościami, listami znajomych oraz innymi danymi, co sprawia , że userzy tej strony mają dostęp tak naprawdę do „wszystkiego” w jednym miejscu. Ciekawym narzędziem w tej aplikacji, jest ustawianie jednego, globalnego statusu na wszystkich współdzielonych kontach w jednym momencie. Do tej pory na stronie Power.com można było zalogować się równocześnie do takich kont jak: Facebook, Twitter, LinkedIn, Orkut czy Hi5. Jednak z powodu toczącego się sporu, firma Power Ventures, uniemożliwiła logowanie się do Facebooka.

Facebook oskarżenia argumentuje swoim regulaminem, a dokładniej podpunktami 3.2 oraz 3.5 które brzmią następująco:
3.2 You will not collect users’ content or information, or otherwise access Facebook, using automated means (such as harvesting bots, robots, spiders, or scrapers) without our permission.
3.5 You will not solicit login information or access an account belonging to someone else.

Tak więc pozwy są po części uzasadnione, ale co w przypadku gdy Facebookowi sędziowie przyznają rację? Wtedy co się stanie z aplikacjami, serwisami , które dostarczają podobne narzędzia jak Power.com?

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991