Jak ponownie przekonać Google do siebie?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 07.2014

Filtr ręczny od Google to koszmar senny niejednego specjalisty ds. SEO. Niedawno Google opublikowało na swoim blogu informacje, które mogą pomóc nam rozwiązać nieco ten węzeł gordyjski. Od czego powinniśmy zacząć i na co zwrócić uwagę? Kluczem w tej zagadce mogą okazać się Narzędzia dla Webmasterów i oczywiście – pokorne posypanie głowy popiołem.

Jeżeli Twoja strona traci nagle wypracowaną wcześniej pozycje lub przestaje być dostępna w indeksie Google – to wiedz, że coś się dzieje. Prawdopodobnie strona znalazła się na celowniku Google i już rozpoczęto wobec niej działania szturmowe, a właściwie antyspamowe. Zespół ds. spamu podejmuje działania wobec witryny, która nie jest zgodna ze wskazówkami dotyczącymi jakości. Jeżeli strona narusza wskazówki Google dla webmasterów, możemy spodziewać się przykrej informacji w Narzędziach dla Webmasterów oraz powiadomienia za pomocą e-maila. Po wprowadzeniu poprawek, możemy starać się o cofnięcie nałożonej kary.

Od czego zacząć?

reczne-dzialania

Google zaznacza, że prośby w stylu „Moja strona jest teraz zgodna ze wskazówkami Google” to za mało. Teraz musimy sami przekonać Google, że niedozwolone działania zostały przez nas wstrzymane i naprawiliśmy to, za co spotkała nas kara. Analiza profilu linków i usunięcie nieprawidłowo zakupionych linków to konieczność. W przypadku, kiedy nie możemy usunąć niepożądanych linków, zawsze pozostaje możliwość zrzeczenia się niechcianych linków (tutaj). Musimy przekonać Google, że włożyliśmy naprawdę dużo pracy w to, aby wszystko było ponownie zgodne z dobrymi praktykami. A później czekać na decyzję.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991